شنبه یکم اردیبهشت ماه
کارکشته های این ورزش همه بیرون مانده اند؛

محمدزاده: دوچرخه سوار دوپینگی مربی تیم ملی می شود

پیشکسوت دوچرخه سواری گفت: برای اداره امور این ورزش باید افراد کاربلد را به همکاری دعوت کرد و اجازه نداد در اثر ندانم کاری دوچرخه سواری کشورمان بیشتر سقوط کند.

پیشکسوت دوچرخه سواری گفت: برای اداره امور این ورزش باید افراد کاربلد را به همکاری دعوت کرد و اجازه نداد در اثر ندانم کاری دوچرخه سواری کشورمان بیشتر سقوط کند.


داریوش محمدزاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی در خصوص مشکلات این روزهای دوچرخه سواران حرفه ای در کشور و سابقه اش در تیم های دوچرخه سواری اظهار داشت: متاسفانه واقعیت را نمی توان بر زبان آورد و مشکلات در این رشته بسیار زیاد است که همه این مسائل به علت سوء مدیریت است. بنده 18 سال در تیم های خارجی و 12 سال در تیم های داخلی بوده ام و سرپرستی و مربیگری و ماساژوری تیم ها را در آسیا و فرانسه عهده دار بوده ام و جزو دوچرخه سوارانی بوده ام که تلاش خوبی در زمان فعالیتم داشته ام. به نظرمن باید شخصی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود که از نظر مالی هم بتواند تیم ملی را حمایت کند شخصی کار کشته باشد که به چم و خم دوچرخه سواری وارد باشد ، اکنون تمام کار کشته های این رشته گوشه ای بیرون گود نشسته اند و افرادی که شایستگی ندارند در این عرصه جولان می دهند. 
وی می افزاید: از سویی دیگر باشگاه های دوچرخه سواری باید ازطرف فدراسیون حمایت شود که متاسفانه هیچ حمایتی در این مورد نمی شوند و علاوه بر آن آنقدر چوب لای چرخشان می گذارند که باشگاه ها را تعطیل می کنند چون به آنها امر و نهی می کنند که اگر می خواهید در مسابقه ای حرفه ای حضور داشته باشید باید ورزشکاری که ما می گوییم را در تیم تان جایگزین کنید.


محمدزاده در ادامه می گوید: مشکلاتی که ما در این رشته داریم ناکارآمدی است کمیته فنی فدراسیون افرادی نیستند که در حد تیم ملی باشند باید رکابزنانی در این کمیته حضور داشته باشند که مویی در این رشته سپید کرده اند و آنقدر قانونمند برنامه ها اجرا شود که برای حضور در المپیک به جان همدیگر نیفتند و کری خانی نکنند. باید برنامه چهارساله برای آن تدوین کنند نه اینکه دو هفته مانده به حضور در المپیک یک دوچرخه به ورزشکار بدهیم و برای حضور در تیم ملی دعوتش کنیم که در نهایت در مسابقات المپیک و حرفه ای یا زنجیر چرخشان پاره شود یا دوچرخه بر سر پیچ یک جاده قفل کند .


وی در مورد اینکه دوپینگ جزو یکی از اجزای دوچرخه سواری محسوب می شود می افزاید: در زمان ما آموزش ها درست بود چرا رکابزنانی مانند ما که گذشته این رشته بوده ایم هیچ دوپینگی نداریم؟ زیرا آموزش صحیح دیده ایم و به ورزشکارانمان هم دوپینگ را آموزش نداده بودیم اما اکنون بدون آموزش آگاهی کافی به دوچرخه سواران به مسابقات دعوت می شوند و دوپینگ ورزشکارمثبت در می آید چرا اکنون هیچ کدام از ورزشکاران را برای حضور در کادر فنی فدراسیون دعوت نمی کنند زیرا چند نفر هستند که کادر فنی را با تصمیم شخصی خودشان برنامه ریزیمی کنند. متاسفانه فدراسیون دوچرخه سواری از برخی از دوپینگی ها به طور نامحسوس حمایت کرده است وگرنه وقتی تست دوپینگ یک دوچرخه سوار دو بار مثبت می شود و از حضور در رقابتها محروم می شود وی به عنوان مربی تیم ملی برگزیده می شود فاجعه است. حتی برخی از دوچرخه سواران هنگام مسابقه که باید تست دوپینگ بدهند از سر مسابقه در می روند چرا این افراد را نمی گیرند و محروم کنند؟ به همین دلیل است که تیم های  نوجوانان و جوانان که در حد تیم ملی نیستند آمار دوپینگ خیلی بالاست.
گفت و گو: الهه طائمه