پنجشنبه نهم فروردین ماه

رای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال لهستان برای رفتار زشت آندره آناستازی

رای کمیته انضباطی در مورد آندره آناستازی سنگین بود. مربی ایتالیایی بخاطر رفتار ناخوشایند خود تنبیه شد.

رای کمیته انضباطی در مورد آندره آناستازی سنگین بود. مربی ایتالیایی بخاطر رفتار ناخوشایند خود تنبیه شد.
 

کمیته انضباطی به آندره آناستازی عطوفت نشان نداد.مربی ایتالیایی مجبور است  برای  رفتار  ناخوش آینده خود  در جریان یکی از بازی های لیگ لهستان هزینه سنگینی پرداخت کند.بازی بین دو تیم Orlen Paliwa Warszawa Zawiercie و تیم Aluron CMC Warta انجام شد.  تیم اول به  ورا ورشوا معروف است و سرمربی آن آناستازی است. تیم دوم به Warta Zawiercie معروف است . سر مربی آن ایگور کولاکوویچ  است. مسابقه در شهر ورشو پایتخت لهستان و در سالن آرنا اورسینوو Arena Ursynow برگزار شد. این سالن ۱۴۴۱ صندلی دارد.( سالن خانه والیبال تهران ۲۵۰۰ صندلی و سالن فدراسیون والیبال ۳۰۰۰صندلی دارند) تیم ورا ورشو ا (صفر بر سه) با امتیازات ست اول ۱۸ بر ۲۵ و ست دوم ۲۰ - ۲۵ و در ست سوم ۲۳-۲۵ مغلوب   تیم وارتا زاویر چیه شد. با این حال پس از مسابقه در مورد رفتار جنجالی مربی میزبان بیشتر از خود مسابقه صحبت شد. یکی از اقدامات مربی ایتالیایی بیان کلمات ناشایست بود.این قضیه باعث خشم زیادی در جامعه والیبال شد. در حین بازی  ( در گیم اول) آندره آناستازی نتوانست با تصمیمات داوران کنار بیاید. البته شکست برای هر تیمی سخت است. شکست ورا ورشوا در سه ست در بازگشت به بازی بعد از قرنطینه یک غافلگیری بزرگ بود. بازی بین این دو تیم بطور عمده به خاطر رفتار آندره آناستازی مربی ورا به خاطر سپرده خواهد شد.مربی ایتالیایی آنقدر دست و پاچه بود که نتوانست رفتارش را کنترل کند.در یکی از ضربات به توپ آرتور شال پوک Artur Szalpuk پس از سرویس توپ را به زمین تیم میهمان فرستاد پیتر اورشزوک Piotr Orczyk بازیکن تیم میهمان  موفق به مهار توپ نشد ، توپ در بیرون از چهار چوب زمین خوابید.  داور امتیاز را به تیم  Warta Zawiercie داد مربی ایتالیایی ، آندره آناستازی  عنوان کرد پیتر اورشزوک توپ را لمس کرده و داوران خصوصا داور دوم متوجه این موضوع نشده. او نسبت به داوران و تیم رقیب معترض شد.آناستازی شروع کرد به نق نق کردن و به زبان های لهستانی ، ایتالیایی و انگلیسی کلماتی اهانت آمیز بر زبان آورد.داور به آناستازی یک کارت زرد نشان داد. ماتیوس مالینورسکی پشت خط زن تیم آلورون CMC  امتیاز آورترین بازیکن بازی شد. تیم آلورون از ۱۶ بازی خود ده برد و ۶ باخت دارد وبا ۳۰ امتیاز در مکان چهارم و تیم ورا شوا از ۱۶ بازی خود ۹ برد و ۷ باخت دارد و با ۲۷ امتیاز در مکان ۵ در جدول امتیازات مسابقات در بین ۱۴ تیم قرار دارند. (التبه قبول دارم هنوز لیگ لهستان به پایان نرسیده است.شاید روزی احساس پشیمانی خواهیم کرد که  چرا ایگور کولاکوویچ  را  به راحتی از دست دادیم! )
وقتی احساسات کمی فروکش کرد ، مقصر اصلی بیانیه ای صادر کرد و در آن از بازیکن Aluron CMC Warty Zawiercie عذرخواهی کرد.در مطلب جداگانه ای این نوشته را ترجمه کرده ام).
 روز جمعه ، کمیته انضباطی در مورد کار مربی تیم ورشو در رابطه با تخلف بشرح زیر تصمیمی گرفت.
 تصمیم ۸ ژانویه ۲۰۲۱ ، کمیته انضباطی در مورد ، آندره آناستازی ، مربی باشگاه ورا ورشوا را به دلیل این واقعیت که در جریان یکی از بازی های مسابقات والیبال قهرمانی مردان لهستان ، با نام PlusLiga ، در ۸ نوامبر ۲۰۲۰  در سالن Arena Ursynów در ورشو ، بین تیم های باشگاهی VERVA Warszawa ORLEN Paliwa و Aluron CMC Warta Zawiercie برگزار شدو آندره آناستازی نسبت به بازیکن تیم میهمان Piotr Orczyk و همچنین نسبت به داور رفتار ناپسند و توهین آمیزی داشت، برای تخلف انضباطی تحت بند ۳۳ بند ۱ و ۲ مقررات انضباطی PZPS.
کمیسیون به متهم آندره آناستاسی به مبلغ 15000زلوتی PLN (پانزده هزار) معادل ۱۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و تعلیق دوره ای برای مدت ۴ (چهار) مسابقه مجازات کرد.
اجرای دوره تعلیق حقوق توسط کمیسیون انضباطی به مدت ۹ (نه) ماه به طور موقت متوقف شد.