پنجشنبه سی ام فروردین ماه
سخنان جنجالی سرمربی لیورپول پیش از دیدار حساس

نمی توانم راجع به قهرمانی 30 سال یونایتد حرفی بزنم!

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، پیش از دیدار حساس امروز تیم‌اش برابر منچستریونایتد راجع به ادعا قهرمانی یونایتد سخنانی جنجالی بر زبان آورده است.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، پیش از دیدار حساس امروز تیم‌اش برابر منچستریونایتد راجع به ادعا قهرمانی یونایتد سخنانی جنجالی بر زبان آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، یورگن کلوپ سال گذشته توانست به 30 سال حسرت لیورپول در قهرمانی در لیگ برتر پایان دهد و حالا در آستانه بازی حساس لیورپول برابر منچستریونایتد، با صدرنشینی یونایتد پس از سالها، صحبت از پایان دادن شیاطین سرخ به هفت سال حسرت قهرمانی است.

یورگن کلوپ می گوید که برای او هیچ اهمیتی ندارد که یونایتد هم 30 سال را بدون قهرمانی در لیگ برتر بگذراند. آخرین قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر در سال  2013 و با هدایت سر الکس فرگوسن به دست آمده، اما کلوپ از این موضوع متعجب نیست. 

یورگن کلوپ در این باره گفت: "البته که پتانسیل یونایتد فوق‌العاده است. من چیزی راجع به 30 سال آینده نمی دانم، اما کی اهمیت می دهد؟
این عجیب نیست که یونایتد در 8 سال گذشته نتوانسته قهرمان شود. چرا که اگر شما در صدر نباشید و بهترین فوتبال ممکن را در هر سال ارائه ندهید، نمی توانید قهرمان شوید.

اینکه شما منچستریونایتد یا لیورپول هستید هیچ معنایی ندارد. شما قهرمان می شوید چون در آن فصل بهترین بوده اید.

یونایتد دراین مدت یک بار نزدیک بود قهرمان شود، اما بعد سیتی اوج گرفت و چندین عنوان قهرمانی را برد. چلسی هم بود، لستر هم در سال 2016 قهرمان شد. اما آیا من از اینکه یونایتد قهرمان نشده سورپرایز شده ام؟ نه."

لیورپولِ کلوپ سال گذشته با اقتدار و با 17 امتیاز فاصله با تیم دم قهرمان لیگ برتر شد. امسال اما اوضاع برای تیم کلوپ به آن سادگی نیست و در میانه فصل این تیم با چندین رقیب دیگر روبه‌رو است.

سرمربی آلمانی لیورپول می گوید این رقابت نزدیک، لیگ را سرگرم کننده تر کرده است. کلوپ افزود: "لیگ باید جذاب و هیجان انگیز باشد. اگر هر سال یک تیم قهرمان شود، لیگ خسته کننده می شود. مثل سال هایی که یونایتد قهرمان می شد یا قبل تر که لیورپول قهرمان می شد. این خوب است که دیگر هیچ تیمی اینطور بر لیگ برتر سلطه پیدا نمی کند.

من کمی از منچسترسیتی ترس داشتم. کار محشری انجام داند و واضح است که هنوز هم می توانند آن موفقیت را تکرار کنند. مهم بود که یک نفر به میدان بیاید و نشان دهد که دیگر تیم ها هم در فوتبال مهم هستند.

نشان دهد که تنها یک راه برای بازی کردن و موفق شدن وجود ندارد. این باه همه ما این شانس را داده که این فصل برای قهرمانی تلاش کنیم."