جمعه دهم فروردین ماه
وقتی ابرستاره‌ها هم از کوره درمی‌روند؛

کارت قرمز مسی یا رونالدو بیشتر است؟

 کارت قرمز مسی در بازی برابر شیلی دومین کارت قرمز او در دوران بازی‌اش بود، رکورد تعداد کارت قرمزهای رونالدو اما بسیار بیشتر از کاپیتان بارسلونا است.

وقتی پای شکوه و افتخار در فوتبال مطرح باشد، مسی و رونالدو رقبای همیشگی هستند. اما در تعداد کارت قرمز و اخراج از زمین کدام جلوتر است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانمی البرزورزشی؛ لیونل مسی شب گذشته اولین کارت قرمز خود در بارسلونا را پس از بیش از 750 بازی پوشیدن لباس آبی اناری ها دریافت کرد. مسی و کریستیانو رونالدو در آماری مانند تعداد گل، تعداد توپ طلا و از این قبیل تقریبا شانه به شانه هم پیش می روند، اما از نظر انضباط اوضاع چطور است؟

کاپیتان بارسلونا و ستاره یوونتوس رقبای سرسختی هستند و هر دو به این مشهورند که در مواقعی که اوضاع در زمین به نفع‌شان پیش نرود و یا رقبا بتوانند اعصاب‌شان را بهم بریزند، از کوره در می روند.

مسی در سال 2019 در کوپا آمریکا در بازی برابر شیلی، پس از درگیری با گری مدل از زمین بازی اخراج شد. این اولین کارت قرمز او در طول 14 سال بود!

 کارت قرمز مسی در بازی برابر شیلی دومین کارت قرمز او در دوران بازی‌اش بود، رکورد تعداد کارت قرمزهای رونالدو اما بسیار بیشتر از کاپیتان بارسلونا است.

 
مسی اولین کارت قرمز خود را در اولین بازی خود برای تیم ملی آرژانتین برابر مجارستان در سال 2005 گرفت.مسی 18 ساله در دقیقه 64 به زمین بازی رفت اما تنها دو دقیقه بعد و پس از برخورد با بازیکن مجارستان که پیراهنش را کشیده بود، از زمین بازی اخراج شد.

اولین کارت قرمز مسی در بارسلونا شب گذشته و در بازی این تیم در فینال سوپرکاپ اسپانیا برابر بیلبائو پس از مشت‌زدن به بازیکن حریف به کاپیتان بارسا نشان داده شد.

در مقابل کریستیانو رونالدو در طول دوران بازی خود برای منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس بارها از زمین اخراج شده است. رونالدو به وضوح نشان داده که به خصوص در بازی‌های دربی، خیلی زود خونسردی اش را از دست داده و از کوره در می رود.

در زمان بازی برای شیاطین سرخ، رونالدو در دربی منچستر در سال‌های 2006 و 2008 از زمین اخراج شد.

در دوران بازی در رئال مادرید، رونالدو در سال 2013 در فینال کووپا دل ری برابر اتلتیکو مادرید، کارت قرمز گرفت. رونالدو در این بازی گل هم زده بود اما در نهایت رئال نتیجه را واگذار کرد.

رونالدو سابقه اخراج شدن در ال‌کلاسیکو را هم دارد! در سال 2017 در بازی رفت سوپرکاپ اسپانیا، رونالدو توانست سه دقیقه پس از گل تساوی مسی، رئال مادرید را در دقیقه 80 2-1 از بارسا جلو بیندازد. او سپس پیراهن خود را از تن درآورد و رو به تماشاگران حاضر در نوکمپ بالا گرفت.

 
این حرکت CR7 با کارت زرد از سوی داور جریمه شد و کاتالان های حاضر در نوکمپ تنها دو دقیقه بعد اندکی تسلی یافتند؛ رونالدو به دلیل سعی در فریب داور و دایو زدن، با دریافت دومین کارت زرد از زمین بازی اخراج شد!

کارت قرمزی که اشک رونالدو را درآورد، کارتی بود که در سال 2018 در اولین بازی خود با پیراهن یوونتوس در چمپیونزلیگ گرفت. تنها پس از 29 دقیقه رونالدو به دلیل برخورد با بازیکن والنسیا با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد.

 
همانطور که از مقایسه بین این دو غول جهان فوتبال مشخص است، رونالدو نسبت به مسی از نظر تعداد کارت قرمز دریافتی پرونده بسیار سنگین‌تری دارد. 11 کارت قرمز در طول این سال‌ها به رونالدو نشان داده شده و مسی در مقابل تنها 3 کارت قرمز دریافت کرده است.

از 11 کارت قرمز رونالدو، 4 کارت در منچستریونایتد، 6 کارت در رئال مادرید و یک کارت با پیراهن یووه به نام کریس رونالدو ثبت شده است. از این تعداد، رونالدو 7 بار با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شده است.