جمعه دهم فروردین ماه

آقاجانی: اسلامشهر در کشتی پتانسیل بالایی دارد

مصطفی آقاجانی قهرمان اسبق تیم ملی کشتی آزاد و دارنده مدال برنز جهان و نایب قهرمان آسیا از جمله کشتی گیرانی است که از رده سنی نونهالان تا بزرگسالان موفق شده به عناوین مختلف دست یابد. وی پس از پشت سر گذاشتن دوران قهرمانی وارد عرصه مربیگری شد.

 مصطفی آقاجانی قهرمان اسبق تیم ملی کشتی آزاد و دارنده مدال برنز جهان و نایب قهرمان  آسیا  از جمله کشتی گیرانی است که از رده سنی نونهالان تا بزرگسالان موفق شده به عناوین مختلف دست یابد. وی پس از پشت سر گذاشتن دوران قهرمانی وارد عرصه مربیگری شد.
 

درحال حاضر در اسلامشهر مشغول به خدمت به کشتی گیران اسلامشهر است. به همین خاطر خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت وگوی  با ایشان انجام داده که می خوانید.
از آقاجانی سوال کردیم که چگونه  بعد از دوران قهرمانی وارد عرصه مربیگری شده اید وفکر می کنید  در این عرصه بتوانید موفق عمل کنید؟
بله بنده مربیگری را در سال ۱۳۹۴ آغاز کردم و علاوه داشتن علم این رشته ورزشی سعی بر انتقال تجربیات دوران قهرمانی ام به جوانان شهرستان است تا بتوانند در عرصه قهرمانی خوش بدرخشند من تمام تجربیات تیم ملی را در کشتی شهرستان انتقال می دهم تا آینده خوبی را برای کشتی اسلامشهر شاهد باشیم بله فکر میکنم بتوانم در عرصه مربیگری هم موفق باشم. 


در زمینه مربیگری از چه شیوه و روشهایی برای پیشبرد برنامه هایتان استفاده می کنید؟

بند از سینین پایه زیر نظر اساتید کار کردم ،معتقدم کار باید زیربنایی انجام شود، یعنی به کارگیری تنبیه و تشویق‌های به موقع درکنار آموزش فنون کشتی و ترویج اخلاق ورزشی باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند. 
نظرتون در مورد کشتی شهرستان اسلامشهر چه هست ودر ایام کرونایی ؟

حقیقتا کشتی شهرستان اسلامشهر نسبت به سال های گذشته قهرمانان کمتری به عرصه ورزش استان معرفی کرده است و به نظر من دلیل اصلی اش کم کاری مسئولین در سالهای قبل بوده کشتی گیران اسلامشهری کشتی گیران بسیار بااستعداد و قدرتمندی هستند اما متأسفانه انگیزه قهرمانی در کشتی گیران ما وجود ندارد. 
بنظر من  برای پیشرفت در کشتی باید با تشکیلات و سیستم شروع کرد، اگر تشکیلات درست باشد می‌توان این کشتی را به ساحل مقصود رساند و حتی از این سیستم در جاهای دیگری نیز استفاده کرد، کشتی اسلامشهر پتانسیل بسیار بزرگی دارد و امیدوارم در آینده به وسیله به کارگیری  کاربلد ها و متخصصین کشتی  آینده خوبی برای کشتی شهرستان رقم بزنیم. 
در پایان اگرحرف ناگفته ای  دارید بفرمایید؟ شهرستان اسلامشهر دارای کشتی گیران با استعدادی است لذا مردم، مسئولان، ورزشکاران و ورزش دوستان باید دست به دست هم دهند تا کشتی شهرستان اسلامشهر دوباره احیاء شود خانواده ها فرزندانشان را به ورزش کردن تشویق کنند باید تلاش کنیم تا در آینده ای نزدیک نمایندگانی از شهرستان اسلامشهر در مسابقات کشتی آسیا و جهان داشته باشیم.
گفت و گو: احمد دباغ