جمعه دهم فروردین ماه

مرادی : فقط برای کمک آمدم انستیتو

رییس انستیتو بین المللی کشتی در رابطه با هم اندیشی های صورت گرفته در جلسات انستیتو گفت: این جلسه هماهنگی کمیته تخصصی انستیتو کشتی با دستور رییس فدراسیون کشتی و با حضور شخص ایشان ، نایب رییس بانوان و محسن کاوه مدیر تیم های ملی کشتی آزاد و با حضور کمیته های تخصصی انستیتو کشتی برگزار شد. 

رییس انستیتو بین المللی کشتی در رابطه با هم اندیشی های صورت گرفته در جلسات انستیتو گفت: این جلسه هماهنگی کمیته تخصصی انستیتو کشتی با دستور رییس فدراسیون کشتی و با حضور شخص ایشان ، نایب رییس بانوان و محسن کاوه مدیر تیم های ملی کشتی آزاد و با حضور کمیته های تخصصی انستیتو کشتی برگزار شد. 


کامبیز مرادی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی افزود : کمیته های مختلقی از جمله کمیته انالیز ، تغذیه ، روانشناسی ، مربیان و تحقیق و پژوهش کمیته هایی است که تا کنون تشکیل شده و اعضایی هم برای آنها انتخاب شده است. در واقع در گزینش هر کدام از این کمیته ها تلاش شده تا از ترکیب قهرمانان مجرب کشتی در کنار شاخصه های علمی صاحبنظران بهره برده ایم . 
مرادی گفت : در جریان جلسه دیروز ، برنامه ها و اقدامات انستیتو بین المللی کشتی مورد بررسی قرار گرفت تلاش شده بود تا این فرصت برای همه مدعوین فراهم شود تا تجربیات و نظرات خود را در ارتباط با انستیتو کشتی به اشتراک بگذارند که این اتفاق هم افتاد و نظرات بسیار موثر و قابل توجهی از سوی حاضرین نسبت به برنامه های جاری نهاد علمی کشتی ایران دریافت شد. 
  رییس انستیتو بین لمللی کشتی که به تازگی جایگزین حسن یوسفی افشار شده در ادامه گفت در این جلسه مهمانان ویژه هم داشتیم آقایان  محمد حسن محبی ، علیرضا رضایی بودند. در این جلسه  اتفاقا در خصوص مربیان و موضوعات مرتبط با این حوزه علی الخصوص ضرورت توجه به اخلاق مداری بحث های مفیدی مطرح و به شور گذاشته شد . 
مرادی با استناد با سخنان علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی دلیل رکورد کشتی در کشور را عدم پویایی برخی هیات های کشتی و همیچنین عدم به روز شدن مربیان و دانش افزایی رده های مختلف مربیان دانست و گفت این دو مورد جزو اولویت های در دست اقدام فدراسیون کشتی است تا از رکود کشتی جلوگیری شود. 
مرادی خروجی جلسه مذکور را هم اینچنین بیان کرد: کرونا فرصتی برای من و مجموعه انستیتو بود تا بتوانیم در فرصت مغتنم نظرات اصحاب کشتی و بزرگان صاحب علم و تحربه کشتی را دریافت و پس از بررسی و تدوین در قالب برنامه راهبردی کشتی ایران ارائه کنیم که ابعاد متعددی از جمله برنامه کلیدی برای دانش افزایی در سطوح مختلف کشتی و همچنین عقد تفاهمات مشترک با نهادهای موثر علمی ورزشی دارد که گزارشاتی مختصر در جلسه هم اندیشی کمیته های تخصصی انستیتو کشتی در قالب 5 محور زیر مطرح و نتیجه گیری شد:
1- تصویب و توافق کلیات و چشم انداز اجرایی انستیو کشتی به عنوان نقشه راه
2- ایجاد ارتباط و حلقه تسلسل بین کمیته های مختلف و اعضای آنها 
3- استماع نظرات و نقطه نظرات کارشناسی مدعوین
4- حضور دسته جمعی صاحب نظران و اکثر قریب به اتفاق اهل فن و علم در کنار هم به عنوان آشتی مجدد علیرغم تفاوت های فکری
5- تقسیم حوزه های مختلف کشتی بین کمیته های مختلف نظر به گستردگی مباحث متعدد در کشتی و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در جلسات عمومی
وی خاطر نشان کرد در این جلسه احکام اعضای کمیته های مختلف توسط یداله اعتصامی و محسن کاوه اهدا شد ضمن اینکه جواد کریمی به عنوان دبیر بین المللی انستیو کشتی هم حکم خود را دریافت کرد. 
مرادی در باره ضمانت اجرایی برنامه های مطرح شده گفت : از روز ابتدا نقطه نظرات مشترک بسیاری با رییس فدراسیون کشتی در حوزه های علمی و عملی پیش روی انستیتو بین المللی کشتی داشتیم و ایشان همیشه حمایت های لازم را از برنامه های مطرح شده داشته و تا امروز هم این تداوم داشته است. اما تاکید می کنم که هیچ بار مالی برای فدراسیون برای اجرای این برنامه ها نخواهیم داشت و قول میدهم طی چند سال آینده اگر در خدمت کشتی باشم 90 درصد این برنامه ها اجرا خواهد شد. 
رییس انستیتو بین المللی کشتی در پایان در رابطه استقلال کاری انستیتو کشتی هم گفت : کاملا مستقل است ولی در چارچوب سیاست های فدراسیون حرکت خواهد کرد . ضمن اینکه به جرات می گویم در انستیتو تفویض اختیار کامل شده است هم از سوی رییس و نایب رییس و سایر همکاران . تا جایی که در حوزه انتخاب اعضای کمیته ها هم صرفا پیشنهاداتی ارائه شد اما اصل انتخاب در انتستیو بین المللی کشتی صورت گرفت و فشاری در میان نبود.
گفت و گو: احمد دباغ