جمعه سی و یکم فروردین ماه
رقابت در فوتبال از نوع جنگی؛

آموزش تیم فوتبال چلتنهام توسط تفنگداران بریتانیا

چلتنهام، حریف سیتی در دور چهارم FA CUP، را تفنگداران دریایی ارتش بریتانیا تمرین می دهند!

چلتنهام، حریف سیتی در دور چهارم FA CUP، را تفنگداران دریایی ارتش بریتانیا تمرین می دهند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، رحیم استرلینگ و منچسترسیتی برای مقابله با چلتنهام در دور چهارم از FA Cup، نیاز به تمرینات کماندویی و ادوات جنگی خواهند داشت!

 از قضا بن ویلیامز، کهنه‌سرباز سابق بریتانیایی، که دو سال گذشته به تمرین دادن چلتنهام مشغول بوده است، پیش از سال 2018 و موفقیت تیم ملی انگلیس در رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی، بازیکنان ملی پوش انگلستان و چند ستاره سیتی از جمله رحیم استرلینگ، کایل واکر و جان استونز را نیز برای یک آخر هفته تمرین داد. بن ویلیامز در این باره گفت: "من رحیم را خیلی زیاد دوست داشتم چرا که او بسیار حرفه ای بود، 

اما پپ گواردیولا و بچه های سیتی باید مراقب باشند چرا که این چلتنهام پیر کوچولو آماده نبرد است."

 
وقتی مایکل داف، سرمربی چلتنهام، از تفنگداران دریایی کمک خواست، این تیم در قعر بود. مایکل داف که از اسطوره های تیم برنلی است، به توصیه هم تیمی سابق خود، تام هیتون، عمل کرد و دست به دامن کماندوهای ارتش شد.

تام هیتون، یکی از بازیکنان تیم ملی انگلیس بود که یک آخر هفته را با کماندوهای نیروی دریایی گذراند.

 
سرمربی چلتنهام گفت: "من تازه به چلتنهام آمده بودم و در هشت بازی اول من روی نیمکت این تیم، ما در پنج بازی شکست خورده بودیم و در سه بازی مساوی کرده بودیم و مربیان زیادی نیستند که پس از کسب این نتایج جان سالم به در ببرند!

هیچ فرهنگ مشترکی دراین باشگاه وجود نداشت. هر کسی برنامه و مقصود و استاندارد خودش را داشت.

شمار تعداد دفعاتی که به بازیکنان گفتم قبل از تمرین خودشان کفش هایشان را تمیز کنند از دستم در رفته بود.

من می خواستم بازیکنان تیم متواضع باشند و با نظافتچی هم به همان روشی رفتار و صحبت کنند که با رییس رفتار می کنند و می خواستم یک هدف مشترک داشته باشند، مانند ما در برنلی."

داف که خود پدری ارتشی داشته، از ارزش های تربیت نظامی به خوبی آگاه بود و برای نظم دادن به تیم از هم پاشیده خود و آموزش ارزش های اخلاقی به بازیکنان دست به دامن تفنگداران دریایی شد.

داف اضافه کرد: "فوتبالیست ها از کماندوها حرف شنوی دارند چرا که باور دارند که محیط و شخصیتی همانند دارند. یک مشت مرد آلفا که می خواهند ثابت کنند چقدر قوی هستند. اما این مزخرف است. کماندوها هم مثل فوتبالیست ها هستند، در کنار هم از هر شخصی به تنهایی قوی ترند."

 
ویلیامز و دیگر کماندوهای دریایی با آموزش مهارت های اصلی بقا، رهبری و مهارت های تیمی به تیم ملی انگلیس، بازیکنان را به شدت تحت تاثیر قرار دادند.

ویلیامز در این باره گفت: "آنها دو شب را با ما در چادرهای سفری گذراندند و یاد گرفتند که چطور با جیره غذایی زنده بمانند و تاب و تحمل و استقامت‌شان را در بوته آزمایش گذاشتند.

بعضی از آنها قبلا در فضای آزاد چادر نزده بودند و برای بسیار از آنها موقعیتی بسیار استثنایی بود.cما آنها را از مسیری گذراندیم که شامل دو مایل تونل، باتلاق و آب عمیق بود و بعد از آن هم باید چهار مایل تا کمپ می دویدند.

وقتی به تونلی  دو سه متری رسیدیم که تا سقف پر از آب بود، جرمین دفو نمی خواست از آنجا رد شود، از زیر کار در نمی رفت، واقعا ترسیده بود. اما بالاخره از آنجا رد شد و وقتی از سمت دیگر تونل بیرون آمد، بسیار از موفقیتش خوشحال بود.

 رحیم استرلینگ بازیکن دیگری بود که مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد. او بسیار ساکت و تودار بود، اما می توانستی ببینی همه کارهایی که ما می کردیم را با آغوش باز می پذیرفت و همه کار می کرد.

ما هیچوقت کسی را به سرعت کایل واکر ندیده بودیم. یک جایی از ما جلو زد و من فقط با خودم فکر می کردم که اوه!cجان استونز هم بچه خوبی بود و خیلی خوشحالم که می بینم الان اوضاع‌اش خوب است.

موضوع این است که خودت را در این موقعیت های متفاوت و بسیار سخت قرار دهی و وقتی از آنها عبور کنی، پتانسیل و توان تو را به حداکثر خواهند رساند.cکمی بیشتر خودت را می شناسی و این کاری بود که ما با بچه های تیم ملی کردیم و الان داریم انجام می دهیم."

 
تیم چلتنهام نیز به کمپ مشابهی رفته و در ابتدای امر ویلیامز و دیگر تفنگداران بازنشسته برای آنها سخنرانی های انگیزشی مهیجی را انجام دادند. حالا پس از تمرینات مختلف کماندویی و اردوهای سخت این کماندوی سابق معتقد است که بازیکنان چلتنهام آماده هستند.

ویلیامز افزود: "البته که آنها می توانند منچسترسیتی را شکست دهند. کماندوها هیچوقت در حالی پا به نبرد نمی گذارند که فکر می کنند قرار است به دست دشمن کشته شوند! بازیکنان چلتنهام هم همین ذهنیت کماندویی را دارند."