جمعه دهم فروردین ماه
مگر در قرارداد این مربی چه قید شده است؟!

آلکنو تداعی کننده گاییج پروازی

این روزها دو بیان متفاوت از دو مسوول در فدراسیون والیبال درباره آمدن یا نیامدن آلکنو به ایران مطرح شده که نگرانی هایی را به وجود آورده است.

این روزها دو بیان متفاوت از دو مسوول در فدراسیون والیبال درباره آمدن یا نیامدن آلکنو به ایران مطرح شده که نگرانی هایی را به وجود آورده است.


سرپرست تیم ملی امیر خوش خبر اظهار داشت: شاید آلکنو نتواند به تهران بیاید و ما بازیکنان را برای تمرین و تشکیل اردو به روسیه اعزام کنیم این در حالی است که رئیس فدراسیون والیبال گفته است که آلکنو را روز 22 فروردین ماه در تهران خواهیم دید. در این باره نظر کارشناسان والیبال را جویا شده ایم.
محمود افشار دوست کاپیتان سابق تیم ملی و عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال می گوید: در بهترین حالت قرار بود آلکنو اواخر فروردین به ایران بیاید و با توجه به اینکه تیم ملی اواخر اردیبهشت لیگ ملتها را در پیش دارد و بعد از آن هم مسابقات قهرمانی آسیا و سپس بازی های المپیک را باید بگذراند حداکثر زمانی که مربی خارجی می تواند به تیم ملی خدمت کند یک ماه و 10 روز باشد که چالش اصلی آماده سازی تیم ملی هم خواهد بود با این همه اگر قرار باشد تیم ملی در روسیه اردو مشترک با همتای روسی خود داشته باشد می تواند به سود تیم ملی ما باشد به هر حال ما در آن فرصت کم نیازمند بازی های تدارکاتی هستیم. با این همه به نظر می رسد که باید منتظر اعلام زمان حضور یا عدم حضور آلکنو باشیم تا بتوانیم نظر صائبی را ارائه کنیم.


فرهاد داخم مربی بین المللی و دستیار سابق ایوان بوگاینکوف  در تیم جوانان ایران می گوید: اگر چنین مساله ای واقعیت پیدا کند پروازی بودن زمان گائیچ در تیم ملی ایران تداعی می شود که در روسیه تیم داشت و به تیم ملی ایران خیلی توجه نمی کرد.
اگر فدراسیون والیبال در زمان عقد قرارداد با آلکنو زمان ورود و خروج وی را به ثبت رسانده است دلیلی ندارد که آلکنو به ایران نیاید. در غیر این صورت مرتکب اشتباه شده ایم اگر قرار باشد تیم ملی را به روسیه اعزام کنیم در این شرایط سخت ارزی و اقتصادی خسارت زیادی خواهیم خورد. در یک نگاه کلی من با اعزام تیم به اردوی روسیه موافق نیستم و آن را از لحاظ اقتصادی و حتی روحی و روانی مقرون به صرفه نمی دانم تا نظر فدراسیون والیبال چه باشد که آیا به مدیریت هزینه فکر می کند یا نه بدون تردید حضور آلکنو در ایران باعث افزایش دانش و انگیزه مربیان ایرانی خواهد شد که از طریق تماشای تمرینات وی کسب تجربه خواهد کرد.
گفت و گو: جمشید حمیدی