جمعه دهم فروردین ماه
مظلومی و فکری به بیراهه می روند؛

استقلال به نگاه درونی نیاز دارد ،نه نگاه‌بیرونی !

استقلال با بازیکنان حاضر و کادر فنی  و پشتیبانی خود به واقع شخصیت قهرمانی دارد ،به شرطی که مسولانش وقت شان را مصروف مسائل داخلی کنند و بی جهت با دشمن فرضی مقابله نکنند و با پرخاشگری و مسابقه بیانیه تیم را به حاشیه نبرند.

استقلال با بازیکنان حاضر و کادر فنی  و پشتیبانی خود به واقع شخصیت قهرمانی دارد ،به شرطی که مسولانش وقت شان را مصروف مسائل داخلی کنند و بی جهت با دشمن فرضی مقابله نکنند و با پرخاشگری و مسابقه بیانیه تیم را به حاشیه نبرند.


استقلال بعد از مدتها به تلفیقی از بازیکنان شاخص ،با تجربه و جوان در بالای جدول ایستاده و از کادری قوی و نام آشنا سود می برد.
باید این عناصر فردی را در مسیر اهداف گروهی و انسجام تیمی به خدمت گرفت.برای دسترسی به مقصود باید تمرین مداوم داشت.اصول بدنسازی ،تغذیه،ریکاوری ،آنالیز و امور پزشکی را جدی گرفت و از همه مهمتر به استراحت توجه اساسی داشت.
اغلب کارشناسان  اعتقاد دارند،استقلال علیرغم بهره بردن از بازیکنان شاخص و کارآمد از آرامش لازم به دور است .پرخاشگری ،عصبانیت و نیمکت همیشه معترض، به جای کمک به بازیکنان در درون زمین ،چالش جدی به آنها منتقل می کند.
این رویه غلط بلای جان استقلالی ها است.باید نقاط ضعف را به ویژه در امور دفاعی پوشش داد.تیم فکری نود دقیقه ای نیست.آبی ها تعادلی در فاز حمله و دفاع ندارندو در ضد حملات حریفان مانند پنیر سوئیسی باز می شوند.
گلهایی که آنها در بازی با پرسپولیس ،تراکتورسازی و سایپا دریافت کردند،به دلیل ضعف تاکتیکی در دفاع و برگشت به عقب ضعیف تر هافبکها بدست آمد.
فکری و همکارانش به جای نگاه بیرونی و معرفی دشمنان فرضی در صدد رفع نقائص  تیمشان در این موارد باشند.

آنها بی جهت اوقات خود را مصروف اتهام به داوری و برنامه ریزان لیگ و حریف قدیمی خود می کنند.بیانیه دادن و مصاحبه های آتشین و غیر فنی دردی از استقلال دوا نمی کند.
استقلال در برابر سایپا از تاکتیک غلط مربیانش لطمه دید و مصاحبه ها و چالش های ایجاد شده بلای جانشان شد.
آنها بی جهت به  برنامه مسابقات تیمشان و قیاس با بازیهای پرسپولیس اعتراض می کنند و در صدد پاک کردن صورت مساله بر می آیند.
سه بازی باقیمانده استقلال و پنج بازی پرسپولیس خلاف ادعای کادر فنی استقلال را نشان می دهد.آبی ها در فواصل هفت روزه مسابقه می دهند و قرمزها هر پنج روز یک بار به میدان خواهند رفت.
نگاهی به برنامه مسابقات اوضاع را تا حدی روشن و شفاف خواهد کرد:
استقلال- نفت مسجد سلیمان (۱۰ بهمن)
 استقلال -نساجی(۱۷ بهمن)
استقلال - سپاهان(۲۵ بهمن) 
برنامه مسابقات پرسپولیس:
پرسپولیس-ماشین سازی(۱۱ بهمن)
تراکتور سازی -پرسپولیس(۱۶  بهمن)
پرسپولیس -مس رفسنجان(۲۱ بهمن)
پرسپولیس - پیکان(۲۶ بهمن)
گل گهر - پرسپولیس(اول اسفند)
همانطور که علاقه مندان ملاحظه می فرمایند ،استقلال هر هفت روز یک بازی انجام می دهد و پرسپولیس هر پنج روز یک بار باید در میدان حاضر شود،لذا اعتراض مظلومی به برنامه مسابقات بی دلیل است.
شاید پرسپولیسی ها هم به فشردگی مسابقاتشان‌معترض باشند و آن را به سود استقلال و دیگر حریفان تلقی کنند.
سازمان لیگ به دلیل ضیق وقت و برنامه های جام باشگاههای آسیا و رقابت های تیم ملی و تعطیلات نیم فصل،مجبور به این نوع برنامه ریزی شده است.
باید تمام تیمها شرایط کرونا و عقب ماندگی مسابقات را در نظر گرفته و همکاری لازم را داشته باشند.

بی شک استقلال در سه بازی باقیمانده از برنامه ریزی سازمان لیگ منتفع شده و نباید مربی و سر پرست آنها به زمین و زمان ایراد بگیرند.
آرامش، همفکری و کارفنی و تمرین مناسب، استقلال را به قهرمانی رهنمون خواهد ساخت نه فضا سازی و ایجاد چالش .
نویسنده: احمد میرزاییان