پنجشنبه نهم فروردین ماه
دندان اسب پیشکشی را نمی شمارند؛

صیامی: به من هم یک کوزه گلی زیبا اهدا کرده اند

یکی از مسائلی که این روزها گریبان پیشرفت کشورمان را گرفته است انتظار بیش از حد و توقعات نابجاست در صورتی که باید این مسائله را مد نظر قرار بدهیم که اگر تلاشی هم انجام می دهیم برای پیشرفت و سربلندی خودمان است.

یکی از مسائلی که این روزها گریبان پیشرفت کشورمان را گرفته است انتظار بیش از حد و توقعات نابجاست در صورتی که باید این مسائله را مد نظر قرار بدهیم که اگر تلاشی هم انجام می دهیم برای پیشرفت و سربلندی خودمان است.

به طور مثال اگر در رقابتهای مختلف داخلی علی رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد یک شهر میزبانی مسابقات را می پذیرد باید از امکاناتی که به عنوان میهمان از آن استفاده شده است تشکر شود و میهمان باید احترام میزبان را نگه دارد نه اینکه بعد از آن که از خانه میزبان بیرون آمد به خاطر هدیه ای که  متعلق به فرهنگ ۷۰۰۰ هزار ساله و دست باف زنان آن منطقه است و به رسم یاد بود داده شده است حاشیه درست کنیم به قول قدیمی ها دندان اسب پیشکشی را نمی دانند.


مسابقات دوومیدانی صحرا نوردی که به میزبانی سیستان و بلوچستان در شهر زیبای چابهار برگزار شد در پایان مسابقه به رسم یادبود مسوولان برگزاری این رقابتها یک پارچه سوزن دوزی که هدیه هنر زنان آن شهر بود را به ورزشکاران برتر هدیه داده اند و البته با توجه به اینکه در هیچ مسابقه قهرمان کشوری به ورزشکاران هدیه نقدی داده نمی شود اما در این رقابتها هم در بین برگزیدگان تیم پسران و هم دختران به نفر اول پنج میلیون تومان و به نفر دوم سه میلیون تومان و به نفر سوم نیز دو میلیون تومان در پای سکوی مسابقات اعلام شد هدیه نقدی داده شده است اما عده ای آامده اند و به رسم تشکر از میزبان اعلام کرده اند که به ما روبالشتی به عنوان هدیه داده شد!
هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور دوومیدانی باتوجه به بیماری کرونا که در کشور غوغا کرده است در شرایط خاصی در مسابقات را منطقه سبز و زیبای چابهار برگزار  کرده ایم که این مسابقه در کنار ساحل زیبای این منطقه برگزار شد پذیرایی و اسکان توسط مردمان خوب تدارک دیده شده بود که جا دارد از مسوولان منطقه آزاد و شهروندان خونگرم این منطقه تشکر کنم و تفاهم نامه ای هم با هیات دوومیدانی و منطقه آزاد چابهار  در مورد تاسیس اکادمی دوومیدانی به امضا رسید  تا بتوانیم آموزش نوجوانان آن منطقه را در رشته  دوومیدانی آموزش دهند و همچنین  مسابقات صحرا نوردی را در آینده در این منطقه و در قالب رقابتهای بین المللی برگزار کنیم که در این مورد یک مسابقه ماراتن و یک مسابقه صحرا نوردی نیز در تقویم دوومیدانی گذاشته شد و قرار است که به زودی در  مجموعه دهکده ورزشی منطقه ازاد چابهار  پیست تخصصی دوومیدانی  ساخته شود.

صیامی در مورد رقابتهای قهرمانی کشور دوومیدانی که به میزبانی چابهار برگزار شد و میزان رضایتش در این مسابقات  افزود: تست کرونا از هر ورزشکاری که حدودا به هزینه 300 هزار تومان بود را اسپانسر مالی این مسابقات انجام دادند و  این مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد و عزیزانی که میزبانی مسابقات را بر عهده گرفته بودند هزینه زیادی در مورد رقابتها انجام داده اند در پایان مسابقه به نفرات برتر به رسم یاد بود پارچه ای از سوغات محلی این منطقه که سوزن دوزی شده بود وقدمت ۷۰۰۰ ساله  هنر زنان ان منطقه بوده و بسیار هم نفیس بود اهدا شد که در کنار آن مبلغی به علاوه حکم و مدال برای هدیه به ورزشکاران داده شد و به خودم هم به عنوان هدیه یک کوزه گلی به عنوان نماد شهر سوخته هدیه داده شد که بسیار زیبا بود و به این خاطر از مسوولان بالاخص مدیران محترم منطقه ازاد چابهار  سپاسگزارم. 
مربی امریکایی حدادی نمی تواند به ایران بیاید
وی در مورد وضعیت ملی پوشان این رشته تاکید کرد: برای تمرینات حسن تفتیان گروهی متشکل از ورزشکاران تصمیم گرفته اند که در فرانسه تمریناتش را انجام بدهد و تمریناتش را زیر نظر مربی فرانسوب  آقای آنتی گای ادامه دهد. احسان حدادی جراحی پا داشت که انجام شد و اکنون در کیش مشغول انجام تمرینات است و مربی وی آقای مک ویل کینز امریکایی است که در این شرایط نمی تواند به ایران بیاید زیرا سنش بالاست. سجاد هاشمی در ترکیه با مربی ایرانی اش مشغول تمرین است. فرزانه فصیحی در صربستان با حمایت فدراسیون و باشگاه سپاهان اصفهان در حال تمرین است که جا دارد در این مورد از مدیر سپاهان تشکر کنم که حامی دوومیدانی است.
صیامی در ادامه خاطر نشان کرد: بهنام شیری و فتحی گنجی و سپهرزاد و علی صمدی در تهران مشغول ادامه تمریناتشان هستند. حسین رسولی با مربی بلاروس در کیش فعالیت می کند و ریحانه مبینیکه رکود   45 ساله  پرش طول ایران را زد  به همراه صادق صمیمی  و اقای داریوش صمیمی و علی شیریان در بوشهر تمرین می کنند و اکنون 70 ورزشکار در بخش بزرگسالان و جوانان داریم که کمک هزینه نقدی می گیرند ایوب دادروان و ابارقی با مربی ایرانی در کیش تمرین می کنند.
رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص برگزاری رقابتهای برون مرزی و داخلی عنوان کرد:  سه مسابقه تخصصی پرتاب ها، دو سرعت  در بهمن و اسفند ماه  برگزار خواهد شد. همچنین مسابقات قهرمانی  داخل سالن باشگاه های ایران را در اسفند ماه  داریم و یک مسابقه قهرمانی آسیا اردیبهشت ماه سال آینده در چین خواهیم داشت.    
گفت و گو: الهه طائمه