پنجشنبه سی ام فروردین ماه
واکنش کارشناسان والیبال در لهستان؛

تشبیه آلکنو به فیل مغازه چینی فروشی

صحبت‌های انتقادی ولادیمیر آلکنو در مورد بارتوش بدنوژ در رسانه‌های لهستانی بازتاب داشت و واکنش تند برخی از کارشناسان لهستانی را پرانگیخت.

صحبت‌های انتقادی ولادیمیر آلکنو در مورد بارتوش بدنوژ در رسانه‌های لهستانی بازتاب داشت و واکنش تند برخی از کارشناسان لهستانی را پرانگیخت.

هفته‌های اخیر برای بازیکنان والیبال زنیت کازان موفقیت‌آمیز نبود. آنها از هشت بازی اخیر خود، هفت شکست را تجربه کردند که در هشت سال اخیر بی‌سابقه بوده است. تیم والیبال زنیت کازان که در سال‌های اخیر همواره از تیم‌های ابرقدرت والیبال روسیه و دنیا بوده، در این مدت مقابل ساموتلور نیژنه‌وارتوسک، کوزباس، لوکوموتیو نویسیبیرسک و دوبار برابر تیم‌های زنیت سن‌پترزبورگ و دینامو مسکو تن به شکست داد.

ولادیمیر آلکنو هفته گذشته پس از شکست برابر دینامو مسکو به اظهارات تندی در مورد بارتوش بدنوژ بازیکن لهستانی تیمش پرداخت و گفت: «بدنوژ نفرت‌انگیز بازی می‌کند و من مجبورم بیشتر با او کار کنم. ما با بازیکنی مثل او به هیچ‌جا نمی‌رسیم.»

به گزارش آریا ورزش این اظهارات با واکنش کارشناسان همراه بود و رفتار او را نامناسب داشتند. آنها اعتقاد دارند همه چیز از برلین اتفاق افتاد که انگاپت بعد از لیگ قهرمانان اروپا بدون کسب اجازه همراه تیم به روسیه برنگشت، و جالب‌تر اینکه آلکنو هیچوقت در ملأ عام نسبت به بی‌انضباطی مرد فرانسوی واکنش نشان نداد.

وُیچِخ دژیزگا کارشناس والیبال و پدر فابین دژیزگا پاسور تیم ملی لهستان در این مورد با لحن تندی گفت: «او مثل یک فیل در مغازه چینی‌فروشی رفتار کرد! من اصلا یادم نمی‌آید هیچوقت درباره بازیکنم خارج از فضای مربیگری یا داوری چنین نظری داده باشم. من نشنیدم آلکنو یکبار به انگاپت بگوید که او باعث شد تیمش افت کند و به این روز بی‌افتد. اما پسر ما فهمید که نفرت‌انگیز بازی می‌کند و با او نمی‌توانند برنده شوند.»

یِژی میه‌لِفسکی دیگر کارشناس لهستانی که به کل از این اتفاق سورپرایز شده بود گفت: «من قبل از کریسمس با بارتک صحبت کرده بودم و او به من گفت که با سرمربی تیم همکاری خوبی دارند. حتی قرار بود سرمربی با او صحبت کند و بگوید که پس از مشکلات پیش آمده با انگاپت، چقدر به وجود بارتک نیاز دارد. اما به یکباره همه چیز ۱۸۰ درجه تغییر کرد. در هر صورت آنها هم انتظار دارند یک بازیکن خارجی که دستمزد خوبی می‌گیرد باید تیمش را به سمت‌ پیروزی‌های متوالی سوق بدهد.»