جمعه دهم فروردین ماه

آناستازی؛ رومئو و ژولیت!

ایتالیا با توجه به ویروس کرونا قدری از محدودیت ها را کاسته است. آندره آناستازی سرانجام به دیدار مادرش رفت. او گفت در این دیدار «ما مثل رومئو و ژولیت بودیم».

آندره آناستازی مربی سابق تیم ملی والیبال لهستان درباره کشور خود می گوید.اکنون می توانید کارهای بیشتری در ایتالیا انجام دهید ، اما ما هنوز برای رعایت حفظ فاصله و ماسک زدن را به ما یادآوری می کنند .در کشوری که از آغاز اپیدمی ویروس کرونا بیش از ۲۱۰ هزار نفر بیمار و تقریبا ۳۰ هزار نفر در گذشته اند، به تازگی، به طور منظم تعداد موارد ابتلا روزانه در حال سقوط است . به همین دلیل ، دولت تصمیم گرفت تا محدودیت های شدید وضع شده در ابتدای ماه مارس تا حدودی برداشته شوند
از تاریخ ۴ ماه مه ، ایتالیایی ها می توانند دوباره به دیدار نزدیکان نزدیک خود بروند ،در نزدیکی خانه خود وارد پارک شوند و فعالیت های بدنی شوند (البته باید این کار را به تنهایی انجام دهند) ساختمان سازندگان و افراد شاغل در تولید به کار خود بازگشتند. به نوبه خود ، پیش بینی می شود در ۱۸ ماه می ورزشکاران رشته های تیمی برای تمرین بازگردند . این دور از آزادی است - تجمع و مسافرت بین مناطق بدون هیچ دلیل خوبی هنوز ممنوع است ، مدارس تا سپتامبر بسته خواهند بود. با این وجود ، اولین قدم های ایتالیا در مسیری طولانی بازگشت به حالت عادی ، نشانه خوبی است.
فکر می کنم بدترین حالت پشت سر ماست. آندره آناستازی ، مربی سابق تیم ملی والیبال لهستان که از اواسط آوریل در پوگجیو روسکو ، شهر کوچک لومباردی بوده است ، می گوید: هر روز بیماران بسیار کمتر می شوند که بسیار مهم هستند از این گذشته ، این محدودیت ها باید کمی راحت شده باشند ، زیرا مردم باید حداقل تا حدودی به زندگی عادی بازگردند .
اکنون می توان به دویدن و دوچرخه سواری رفت ، افراد بیشتری می توانند به سر کار بروند. با این حال ، به ما هنوز یادآوری می شود فاصله گرفتن از هم دیگر را رعایت کنیم ، در تلویزیون هنوز هم جوزپه کونته نخست وزیر در مورد رعایت دو متر فاصله صحبت و گفت اگر ایتالیا را دوست دارید ، فاصله بگیرید" همچنین در مورد ماسک زدن و دستکش پوشیدن هنگام راه رفتن. به فروشگاه رفتن تاکید کرد.مربی وروا ورشوا Orlen Paliwa توضیح می دهد که هر بار که خانه را ترک کنید ، برای پوشیدن ماسک و دستکش هیچ اجباری وجود ندارد ، اما اکثر مردم آنها را می پوشند.
آناستازی در پوگجیو روسکو در شرایط راحتی زندگی می کند.او خانه بزرگی دارد که باغی هم دارد اما وقتی مقررات به اجبار تبدیل می شوند او فورا از آنها بهره می گیرد .
به یک دوچرخه سواری رفتم از میان راه های خاکی در وسط ناکجا آباد گذشتم. جای تاسف است که مثل منطقه جنگلی Kabaty ورشو که من آنجا را خیلی دوست دارم ، جنگل های زیادی وجود ندارد. سفر این دوشنبه مرا خیلی شاد کرد. در نهایت توانستم قدری حرکت کنم، به طبیعت نگاهی بکنم. حیوانات زیادی از جمله خرگوش صحرایی ،موش صحرایی و گونه های مختلف پرنده را دیدم . عالی بود . مربی سابق تیم سفید و قرمز می گوید با حالتی خندان به خانه آمدم ،عالی بود و می افزاید که این مطمئناً آخرین سفر وی نبود.این مربی که لهستانی ها را به تنها پیروزی تاریخ در لیگ جهانی (صوفیه ۲۰۱۲) هدایت کرد، سرانجام توانست مادر ۹۳ ساله خود را ملاقات کند.
او در طی چند ماه گذشته فقط با مادر صحبت کرده بود ، حالا به صورت رو در رو با او ملاقات کرده بود ، هرچند که فقط با رعایت فاصله ایمن این کار انجام شده بود.
ما مثل رومئو و ژولیت بودیم. به سمت پنجره رفتم و مانند رومئو در شکسپیر صدا زدم : "جولیا ، بیا پایین ، پیش من". او ادامه می دهد که : مادرم پنجره را باز کرد و از دیدن من بسیار خوشحال شد . حالا من سعی می کنم هر روز از او دیدن کنم .
این مربی ۵۹ ساله امیدوار است که هموطنان وی پس از کاهش محدودیت ها ، همچنان مراقب خواهند بود و طوری رفتار نخواهند کرد که گویی همه مشکلات از بین رفته اند . او اعتقاد دارد : البته ما مرعوب ویروس نخواهیم شد. باید مراقب باشیم ، اما اگر مطمئن هستیم که سالم هستیم ، نباید زندگی خود را به طور کامل متوقف کنیم ، و در مقابل بیماری. به نحوی از ترس بلرزیم. بهر حال در مقابل کرونا نمی لرزیم .تمامی ایام در خانه نمی نشینیم که بترسم کرونا می گیریم. اگر سالم هستیم و با دقت رفتار کنیم لزومی ندارد بترسیم.

نویسنده: رحیم رحیم زاده