پنجشنبه نهم فروردین ماه

منچستر سیتی صدر جدول را از آن خود کرد

منچسترسیتی با پیروزی 5-0 در خانه وست‌بروم، به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

منچسترسیتی با پیروزی 5-0 در خانه وست‌بروم، به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، شاگردان پپ گواردیولا که در 10 دیدار قبلی شان در همه رقابت ها به پیروزی رسیده بودند، در دیدار امشب هم به لطف گل های ایلکای گوندوگان (دو گل)، ژوائو کانسلو، ریاض محرز و رحیم استرلینگ به یک پیروزی پرگل رسیدند و بالاتر از رقیب همشهری در صدر جدول لیگ برتر جای گرفتند.

تیم  میزبان بازی را بهتر آغاز کرد اما بازیکنان سیتی خیلی زود بر بازی مسلط شدند و در دقیقه 6 به گل رسیدند. روی ارسال عالی ژوائو کانسلو بود که گوندوگان پشت محوطه جریمه وست بروم صاحب موقعیت شد و بعد از کنترلی عالی، با شوتی تماشایی دروازه را باز کرد.

 برتری سیتی بعد از این گل هم ادامه پیدا کرد و بازیکنان این تیم کاملا به بازی مسلط بودند  تا اینکه در دقیقه 20 به گل دوم رسیدند. این بار برناردو سیلوا در نقش گلساز ظاهر شد و پاس رو به عقب او را کانسلو با یک ضربه دقیق، به گوشه دروازه وست بروم فرستاد.

 بعد از این گل تیم میزبان پیش کشید و چیزی نمانده بود که در دقیقه 28 این تیم یکی از گل های خورده را جبران کند اما ضربه رابینسون به شکل خطرناکی از کنار دروازه سیتی به بیرون رفت.

در مقابل این تیم میهمان بود که در دقیقه 30 به گل سوم رسید. تعلل مدافع وست بروم باعث شد تا گوندوگان با هوشمندی درون محوطه جریمه صاحب توپ شود و با یک ضربه بی نقص، کار را تمام کند.

بعد از این گل هم روند بازی چندان تغییری نکرد و بازیکنان سیتی توپ و میدان را در اختیار داشتند؛ هرچند در دقایق پایانی نیمه اول فشار چندانی روی دروازه حریف وارد نکردند اما در آخرین دقیقه از این نیمه توانستند به گل چهارم برسند. محرز که با پاس استرلینگ در سمت چپ محوطه جریمه وست بروم صاحب موقعیت شده بود، بعد از یک حرکت در عرض، با شوتی محکم دروازه حریف را باز کرد تا نیمه اول با برتری 4-0 سیتی به پایان برسد.

 
نیمه دوم هم با برتری سیتی آغاز شد اما در دقایق ابتدایی این نیمه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد. ولی در دقیقه 57 بود که تیم میهمان به گل پنجم دست پیدا کرد. روی یک حمله همه جانبه بود که محرز با یک پاس در عرض، استرلینگ را مقابل دروازه صاحب موقعیت کرد و او هم با یک ضربه بغل پا، اختلاف را به 5 گل افزایش داد.

 بعد از این گل تیم میزبان پیش کشید اما بازیکنان این تیم نتوانستند برای دقایقی طولانی بازی را در دست داشته باشند و بازی هم تیم منچسترسیتی بر بازی مسلط شد. با توجه به فاصله 5 گله، بازیکنان سیتی فشار چندانی روی دروازه حریف وارد نکردند. در دقایق پایانی این تیم میزبان بود که برای کم کردن فاصله پیش کشید اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با برتری 5-0 سیتی به پایان رسید.