پنجشنبه نهم فروردین ماه

حمله کرونا به مسابقات جهانی هندبال

برخی تیم های حاضر در مسابقات جهانی ادعا می کنند که بازیکنانشان به کوید ۱۹ مبتلا شده اند.

برخی تیم های حاضر در مسابقات جهانی ادعا می کنند که بازیکنانشان به کوید ۱۹ مبتلا شده اند.

فدراسیون بین المللی هندبال می خواهد به ادعاهایی که فدراسیون هندبال اسلوونی پس از آخرین مسابقه دور اصلی خود در مورد بیماری چندین بازیکن خود در طی بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی مردان به میزبانی مصر منتشر کرده است ، اشاره کند.

 علیرغم اینکه هیچ ادعای رسمی توسط هیئت اسلوونی ارائه نشده است ، نه در روز مسابقه یا روز قبل - فدراسیون بین المللی هندبال تحقیقات را آغاز کرد و از نهاد دولتی مربوطه که کنترل کیفیت غذا را بر عهده داشت خواست تا بیانیه دهد و تحقیق کنید تا بدانید آیا این واقعاً مسمومیت غذایی بوده است.

 در پی اولین بیانیه فدراسیون جهانی نامه ای خطاب به رئیس هیئت اسلوونی و رئیس فدراسیون ملی این کشور ارسال كرد و در آن به یافته های گزارش دریافت شده از وزارت بهداشت اشاره داشت كه شامل حقایق زیر بود: 

عصر روز بعد از بازی با مصر ، ساعت 21:00 ، یک بازیکن تیم اسلوونی با ادعای مشکلات معده و اسهال به کلینیک در هتل گزارش شد.

 به گفته وی ، این اولین بار بود که از بیماری رنج می برد. در کلینیک داروهایی برای درمان این بیماری در اختیار وی قرار گرفت.

 پس از این رویداد ، پزشک کلینیک در هتل رئیس هیئت را پذیرفت ، وی ادعا کرد که 14 بازیکن دارای مشکلات مشابه و بازیکنان تیم های دیگر هستند. وی همچنین ادعا کرد که این نوعی مسمومیت غذایی است. پزشک کلینیک و همچنین رئیس کمیسیون پزشکی وزارت بهداشت متعاقباً درخواست کردند بازیکنان از نظر پزشکی بررسی شوند تا از یک طرف دلیل این بیماری را بدانند و از طرف دیگر بتوانند آنها را معالجه کنند. پزشک تیم اجازه بررسی بازیکنان را نداد

پزشک کلینیک همچنین پیشنهاد داد بازیکنان را به بیمارستان منتقل کند 

 باز هم ، پزشک تیم حاضر نشد. ما می خواهیم در این مرحله تأكید كنیم كه هر گونه كمك پزشكی ، از جمله هر دارویی برای درمان ، توسط پزشك تیم رد شده است. 

وزارت بهداشت همچنین جلسه ای با همه تیم ها ترتیب داد تا موارد مشابهی را بررسی کند یا خیر. هیچ یک از تیم ها مواردی از این دست را در این جلسه گزارش نکردند.

 فدراسیون جهانی هیچ شکایتی رسمی از هیچ یک از تیم های شرکت کننده در رابطه با غذای سرو شده در طول دوره دریافت نکرده است.

 برعکس ، نمایندگان بلاروس ، که در همان هتل اسکان یافته بودند و از دور اصلی به بعد در بوفه یکسانی در هتل قاهره ماریوت مشترک بودند (چون دو تیم یک بوفه مشترک داشتند ، اسلوونی و بلاروس یک بوفه مشترک داشتند) ، هیچ مشکلی برای هر نوع ، همانطور که رئیس تیم ملی هندبال بلاروس اولگ لبدف اظهار داشت: ما هیچ مشکلی و شکایتی در مورد کیفیت محل اقامت در هتل ، کیفیت غذا و اقدامات جلوگیری از COVID-19 نداشتیم.

 روزی که اسلوونی ادعا کرد بازیکنانشان غذای مسموم می خورند ، تیم بلاروس نیز از همان بوفه غذا خورد ، بدون اینکه عواقب منفی داشته باشد. 

در مورد خود این مسابقه ، اسلوونی ادعا کرد که نه بازیکن بازی کرده اند حتی اگر وضعیت خوبی ندارند. 

آنها تا حدی این کار را و بنابراین ، مسمومیت غذایی ادعا شده را بخاطر عملکرد ضعیف خود مقصر می دانند.

 با این حال ، باید اظهار داشت که این تیم بازی خوبی انجام داد و حتی در ابتدای نیمه دوم با پنج گل پیش افتاد.

 در زمین هیچ نشانی از عملکرد کم بازیکنان به دلیل بیماری وجود نداشت. کمیته برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی مردان IHF و همچنین مدیریت هتل قاهره ماریوت به فدراسیون جهانی هندبال اطلاع دادند که حق تجدید نظر در مراجع حقوقی IHF را برای خود محفوظ می دانند.
نویسنده: صمد خزایی