جمعه دهم فروردین ماه

حذف مشعل المپیک به خاطر حفظ سلامتی در ژاپن

برگزارکنندگان توکیو2020 اعلام کردند که بدلیل شرایط ایمنی و سلامت ممکن است حضور مشعل المپیک در مسیر حمل را از جاده های ژاپن حذف کنند.


برگزارکنندگان توکیو2020 اعلام کردند که بدلیل شرایط ایمنی و سلامت ممکن است حضور مشعل المپیک در مسیر حمل را از جاده های ژاپن حذف کنند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از  کیودونیوز، مسئولین برگزاری مراسم حمل مشعل توکیو 2020 همزمان با آغاز سفر این مشعل، ممکن است مجبور شوند مراسم را از جاده های عمومی جابجا نمایند. گزارش شده است که در صورت ادامه مجموعه اقدامات اضطراری هنگامی که قرار است مراسم داخلی حمل مشعل 25 مارس آغاز شود، روند برنامه های برگزاری پشت درهای بسته نیز مورد بررسی قرارگیرد. توکیو نیز از 7 ژانویه تحت وضعیت اضطراری قرار دارد و سایر مناطق ژاپن نیز این روند را دنبال می کنند. اگرچه توکیو 2020 اصرار دارد که مراسم 121 روزه حمل مشعل که حدود 10 هزار نفر را درگیر می کند طبق برنامه ریزی نخستین باقی بماند، اما از سوی دیگر ماه گذشته تأیید کردند که برخی جزئیات ممکن است تغییر نماید. به گفته میزبانان ژاپنی، اقدامات مقابله ای با کرونا به طور مداوم برای حمل مشعل کار خواهد شد.
توکیو 2020 اعلام کرده است که تامین سلامت و ایمنی برای مشعل داران، مسئولان برنامه و شهروندان از اولویت برخوردار خواهد بود. این مراسم معمولاً جمعیت زیادی را به خود جلب می نماید و پیش بینی ها بر آن است که می توان مشعلداران را به مناطقی مانند پارک ها و میادین ورزشی محدود کرد تا تعداد تماشاگران بیشتر کنترل شود. ورود آتش المپیک به هر نقطه به طور معمول با یک رویداد جشن همراه است که ممکن است این موضوع در ابعاد کوچکتر یا حتی پشت درهای بسته برگزار شود.