پنجشنبه سی ام فروردین ماه
لیگ برتر باشگاه های والیبال بانوان کشور؛

شنل قهرمانی نارنجی شد

شنل قهرمانی والیبال بانوان باشگاه های کشور زیب تن نارنجی پوشان سایپا شد.

شنل قهرمانی والیبال بانوان باشگاه های کشور زیب تن نارنجی پوشان سایپا شد.


تیمی که حدود 10 بازیکن ملی پوش و با تجربه داشت و بدون شکست در صدر ایستاد البته اداره یک تیم کهکشانی کار آسانی نیست چرا که بیشترین وظیفه برای حفظ نظم و ارتباطات گروهی این تیم بر عهده مریم هاشمی و شهرزاد ریاضی است.
از سویی دیگر اجتماع ستارگان در یک تیم کوره رقابتها را سرد می کند و سیمای قهرمان از ابتدای فصل مشخص می شود. با این همه حق هر باشگاهی است که بهترین ها را در دل خود جمع کند و سایپا چنین تیمی بود. با بازیکنانی چون مهسا صابری، مونا خواجه کلایی، مونا آشفته، سودابه باقر پور و بازیگردانی چیره دست به نام شبنم علیخانی در واقع سایپا گلچینی از بازیکنان شمال و جونب کشور است حالا باید دید که سایپا به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های جهان شرکت می کند یا مانند دوره پیش جا خالی می دهد؟!
تسم دوم این مسابقات ذوب آهن اصفهان بود تیم خالص، بومی که فقط یک بازیکن غریبه داشت نام این بازیکن آیتک سلامت از شهر تبریز است همشهری حبیبه پاشایی که از افتخارات آذربایجان شرقی در والیبال ملی بوده است. اما ذوب آهن چگونه با بازیکنان بومی قهرمان می شود پاسخ روشن است یک مربی سازنده دارد که نامش فریبا صادقی است. مربی توانمندی که اجازه نداده است نسلهای بعد زا ملی پوشان به نام مینا فتحی ، پروین صفوی، سیمین حق شناس، اکرم ابن یمین، شعله باول و.. از افتخار آفرینی در عرصه والیبال دور بمانند. فرانک بابلیان، ندا چملانیان و جوان هایی چون فاطمه عنایت، زهرا شیری، فرزانه زارعی و ..  دست پرورده های باشگاه ذوب آهن و این مربی صاحب نام است.


پیکان این بار جوانگرایی کرد و بسیار هم امیدوارانه وارد میدان شد اما در نهایت جوانی مقلوب تجربه داران شد و شاگردان میترا شعبانیان بر روی سکوی سوم ایستاد شاید گل سر سبد این تیم الهه پور صالح ، مهتاب رحمانی، مهسا کدخدا و.. بوده اند و سرانجام تیم شهرداری قزوین در مکان چهارم قرار گرفت. این تیم چند بازیکن غیر بومی داشت و اکرم قهرمانی مربی این تیم نهایت تلاش خود را به کار برده بود تا شاید سکوی سومی را به دست اورد اما نشد و به حتم بذری که در والیبال بانوان قزوین پاشیده شد در آینده بهره خواهد داد.
در لیگ امسال تیم های زنگ تفریح کم نبوده اند تیم شیراز ، بابل و اسلامشهر ولی حسن اسلامشهری ها این بود که اعظم عیدی مربی سازنده این منطقه جراتی به خرج داد تا بعد از سالها تلاش و سازندگی نام این خطه پر استعداد جنوبی را بر سر زبان ها بیاندازد.


ترین ها؛
فدراسیون والیبال در روز آخر مسابقات بهترین هایی را برگزید و معرفی کرد ولی البرزورزشی و روزنامه شوت با مراجعه به آرایه اغلب مربیان و کارشناس ها بهترین ها را در قالب سه تیم به شرح ذیل برگزیده است؛
پاسورها: شبنم علیخانی( سایپا)، فرانک بابلیا(ذوب آهن)، الهام فلاح(پیکان)
سرعتی ها: پوران زارع(سایپا)، مینا روستا(پیکان)، مونا دریس محمودی(ذوب آهن)
قدرتی ها: مهسا صابری(سایپا)، فرزانه زارعی( ذوب آهن)، مهتاب رحمانی (پیکان)
قطر پاس ها: الهه پور صالح(پیکان)، مونا آشفته(سایپا)، فاطمه عنایت(ذوب آهن)
لیبروها: نگار کیانی(سایپا)، فرزانه مرادیان (ذوب آهن)، هاله متقیان(شهرداری قزوین)
بازیکن برگزیده فصل: شبنم علیخانی
نویسنده: ج- دوستدار