پنجشنبه نهم فروردین ماه

یکی می خواهیم، مثل ولاسکو...

مجتبی میرزاجانپور و همسرش نیلوفر ابراهیمی هر دو از ملی پوشان ارزشمند والیبال ایران بوده و اینک خانم ابراهیمی ترجیح داده که دور از هیاهوی والیبال به پرورش دختر گلشان همت گمارد اما آقا مجتبی همچنان رو فرم و با آماده بر فراز تور به پرواز در می آید و آنچه که در پی می آید بخشی از گفت و گوی البرز ورزشی با ملی پوش قدرتی زن والیبال ایران است.

شش تیم ایتالیایی قدرتی زن انرژیک ایرانی را می خواهند اما وی بر سر چند راهی ایتالیا، لهستان، فرانسه یا ایران مانده است.

مجتبی میرزاجانپور را تیم کاستلانا هم می خواهد او به البرز ورزشی می گوید: یک فصل در ایتالیا بازی کردم و تفکر و تکنیک بازیگری ام از زمین تا آسمان تفاوت کرده است، اما چه کاستلانا و چند تیم دیگر پولی که پیشنهاد داده اند برای من راضی کننده نیست. تیم هایی از لهستان، کره جنوبی و فرانسه هم مرا می خواهند که البته کره بکلی منتفی شده است. چند تیم ایرانی هم مذاکراتی با بنده داشته اند به هر حال من متاهل هستم و خرج و زندگی دارم و باید به فکر آینده باشم.

میرزا افزود: پارسال تیم ما قهرمان شد اما هنوز تمام پولمان را نگرفته ایم باشگاه ها باید بدانند که زندگی ما از طریق والیبال می گذرد و قبول داریم که کرونا هم دنیا را فرج کرده است. لوبه پارسال قهرمان ایتالیا شد اما امسال برای پاسورش فقط 35 هزار دلار پرداخت کرده است چون وضعیت اقتصادی دنیا بسیار بد شده است.

قدرتی زن خستگی ناپذیر و جنگنده تیم ملی درباره جدایی ایگور کولاکوویچ از تیم ایران گفت: این را بگویم که تیم ملی والیبال ما دیگر آن تیم تاپ سال های 2017 - 2014 نیست، آن زمان ولاسکو تیم را ساخت و تحویل کواچ داد، اما کواچ هم مانند ایگور توانایی هدایت و ارتقای تیم ملی ایران را نداشت، من هم با نظر شما موافقم، اگر سعید نبود و آن کار عجیب را انجام نمی داد عمرا نمی توانستیم کره را شکست بدهیم. ولاسکو روی ذهن بازیکنان اثر می گذاشت و بارها تمرکز من، شهرام محمودی و امیر غفور را در بدترین شرایط بر می گرداند. ما یک مربی مثل ولاسکو می خواهیم و کار هر فردی نیست که این تیم بزرگ را به سرانجام برساند.

میرزاجانپور درباره قدرتی زنهای جوانی که الان در بستر والیبال ملی رشد کرده اند می گوید: امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی و سلیم چپرلی عالی هستند آنها می توانند کنار میلاد عبادی پور رشد کنند. میلاد نسبت به پنج سال پیش آنقدر تغییر کرده است که ستایش انگیز می نماید. جوانان ما باید برای رسیدن به مدارج بالا سخت تلاش کنند، تیم ملی بعد از المپیک پوست خواهد انداخت و حتی خود من نیز قصد دارم بعد از بازیهای ژاپن از تیم ملی خداحافظی کنم. جوانان باید ثابت کنند که ارزش سرمایه گذاری دارند.

گفت و گو از: جمشید حمیدی