پنجشنبه نهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال؛

قلعه نویی باخت استقلال را جبران کرد

روز گذشته در چهارچوب مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور استقلال مقابل تیم رده ششمی نفت مسجد سلیمان قرار گرفت و در پایان با نتیجه یک بر یک در سد حریف جنوبی متوقف شد تا یاران محمود فکری با 23 امتیاز از 13 بازی و دو باخت در صدر جدول باقی بمانند.

روز گذشته در چهارچوب مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور استقلال مقابل تیم رده ششمی نفت مسجد سلیمان قرار گرفت و در پایان با نتیجه یک بر یک در سد حریف جنوبی متوقف شد تا یاران محمود فکری با 23 امتیاز از 13 بازی و دو باخت در صدر جدول باقی بمانند.


دیروز دیدار پر افت و خیز دو تیم گل گهر سیرجان و سایپا تهران به برتری یک بر صفر نماینده سیرجانی ها منجر شدتا در نهایت امیر قلعه نویی باخت هفته قبل تیمش را مقابل استقلال تلافی کند. ولی شکست سه بر دو نساجی مازندران از ذوب آهن بدون برد از نتایجی بود که کمتر پیش بینی می شد اما هر چه که بود این نتیجه برای رحمان رضایی ، کاچی به از هیچی بود.

امروز در هفته سیزدهم چند دیدار در شهرهای اراک ، آبادان، تبریز ، شمهد و تهران برگزار می شود که در این بین تقابل رسول خطیبی سرمربی آذری تیم آلومینیوم با تیم تراکتور تبریز جالب توجه خواهد بود رسول امروز در واقع مقابل همشهری های خود قرار می گیرد.
امروز پرسپولیس قهرمان چهار دوره قبل لیگ ایران باید با تیم قعر جدولی و بدون برد ماشین سازی در تبریز قرار بگیرد. پرسپولیسی ها با داشتن 15 امتیاز از 10 بازی امروز برد نخواهند داشت. 
شرایط میزبانی لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو این کنفدراسیون به آنها اعلام کرد می‌توانند میزبان یک یا دو گروه از مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا باشند که به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

طبق اعلام روزنامه «الاتحاد» امارات، شرایط AFC برای اعطای میزبانی به کشورهای داوطلب ۹ مورد است در حالی که سال گذشته ۱۱ مورد برای گرفتن میزبانی لازم بود. این شرایط جدید شامل حذف «ضرورت داشتن استادیوم‌های مطبوع و خنک» برای میزبانی مسابقات است به این معنا که درخواست میزبانی را تمام فدراسیون‌ها و نه کشورهای خاص خواهند داشت.

الاتحاد بعضی از شروط AFC برای میزبانی را به این شرح برشمرد:

هر کشور حق درخواست میزبانی بیش از یک گروه را دارد.

هر گروه فقط در یک استادیوم بازی می‌کند.

اطمینان از تمایل دولت و کشور به میزبانی.

حداقل اقدامات احتیاطی در سفر و نیاز به قرنطینه.

اطمینان از فراهم کردن استادیوم‌های کافی برای برگزاری همزمان بازی‌های هفته پایانی.

فراهم کردن زمین تمرین برای هر دو تیم در یک گروه.

کنفدراسیون فوتبال آسیا حقوق بازرگانی، بازاریابی، حمل و نقل و تعیین تاریخ مسابقات را بر عهده می‌گیرد در حالی که فدراسیون‌های میزبان تنها حق فروش بلیت را برای خود خواهند داشت؛ آن‌هم در صورت مجاز بودن حضور تماشاگران. پیش از این افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرده بود که این باشگاه امکان میزبانی در این مسابقات را ندارد.قطر با ورزشگاه‌های مطبوع و خنک میزبان بازی‌های ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا بود.
قیمت بازیکن ایرانی 500 هزار یورو است
رئیس باشگاه اوکراینی در مصاحبه خود گفت: ما توافق روشنی با شهاب و وکلش داشتیم. بر اساس توافق این بازیکن می توانست به راحتی به باشگاه دیگری با پرداخت مبلغی معین منتقل شود.  اما توافق ابتدایی زاهدی با زوریا ما را غافلگیر کرد.

وی افزود: بعد از اینکه او با زوریا به توافق ابتدایی رسید، نتوانست به اردوی ترکیه برسد. شهاب در تمرینات با انگیزه لازم ظاهر نشد و او خود را بازیکن تیم دیگری می داند.

رئیس باشگاه اوکراینی درباره مبلغ فروش این بازیکن ایرانی گفت: آماده هستیم با دریافت 500 هزار یورو از زوریا او را به این تیم منتقل کنیم. زاهدی قانع شد که برای انتقالش باید برای ما سود مالی برساند. این بازیکن می داند تیم المپیک او را به این جایگاه رسانده اما با مذاکره پنهانی قراردادش را نقض کرد و  دیگر به زاهدی نیاز نداریم و می خواهیم او را بفروشیم.
رادوشوویچ در لیست بازی پرسپولیس حضور ندارد
رادوشوویچ دروازه بان تیم پرسپولیس که چند وقتی است بابت مسائل مالی و البته بازی نکردن سر ناسازگاری با این باشگاه را گذاشته است امروز در لیست نهایی سرخپوشان برای بازی با ماشین سازی قرار ندارد.

گفته می شود رادوشوویچ در تمرینات مصدوم شده و به همین دلیل در اردوی سرخپوشان نیست و امروز یحیی گل محمدی سرمربی تیم امیرمحمد یوسفی دروازه بان سوم را در لیست نهایی بازی قرار داده است.

از سوی دیگر برخی  از غیبت احمد نوراللهی در اردوی پرسپولیس خبر داده اند که این طور نیست. نوراللهی شب گذشته به جمع سرخپوشان در اردو اضافه شد. وی به دلیل درگذشت دو تن از بستگانش به شهرش سفر کرده بود اما شب گذشته به تهران بازگشت و اکنون در اردو حضور دارد.
نویسنده: حسن امامقلی