جمعه دهم فروردین ماه

جوکار: با غلامرضا محمدی کار نمی کنم

تا پایان بازی های المپیک حکم دارم امابی دلیل کنار گذاشته شدم برخی از مربیان حاضری خوری می کنند. هیچ کجا تمرین ندادند اما تیم ملی همیشه در قبضه آنها بوده است.

تا پایان بازی های المپیک حکم دارم امابی دلیل کنار گذاشته شدم برخی از مربیان حاضری خوری می کنند. هیچ کجا تمرین ندادند اما تیم ملی همیشه در قبضه آنها بوده است.

مسعود مصطفی جوکار ضمن بیان مطلب بالا به البرز ورزشی گفت: سال ها در کنار تیم های ملی خدمت کردم . پس از  روی کار آمدن علیرضا دبیر نظر وی این بود که به عنوان مربی ارشد تیم امید انجام وظیفه کنم اما غلامرضا محمدی خواست به تیم بزرگسالان کمک کنم. مسابقات جهانی و آسیایی رفتیم و برگشتیم. طی این مدت اگر مشکلات و مسائلی به وجود آمد  به خاطر مسائل ملی و اینکه فدراسیون دچار حاشیه نشود سکوت کردم و حرفی نزدم. شب عید گذشته به رسم احترام چند بار با سرمربی تیم تماس گرفتم اما جوابم را نداد. بعدها هم که دچار کرونا شدم و سه هفته بیمارستان بودم سراغی از من نگرفت.رسم پهلوانی، رفاقت گذشته و یک سال همکاری اقتضا می کرد حداقل با یک تماس خشک و خالی حال مرا بپرسد.
وی افزود: به نظر من ایشان فراتر از حوزه مسئولیت خود کار می کند و به دلخواه مربیان را بر می گزیند در حالیکه  تا به حال جز تیم ملی در جایی تمرین نداده است. سابقه فعالیت من و امثال من هم مشخص است  طی سال های گذشته مرتب کنار تیم ملی بودم و هر زمان هم که با تیم ملی نبودم در استان خودم آموزش دادم. 
نایب قهرمان المپیک ادامه داد: آقایان باید منت مرا هم بکشند که با آنها کار کنم.‌ توقعی ندارم چون نه با زدوبند خودم را به تیم ملی رساندم و نه توقع زیادی دارم. همواره به بزرگترها و مربیان خودم احترام می گذارم اما وقتی قرار است حرمت شکنی شود خیلی حرف ها برای گفتن دارم که به موقع  خواهم گفت.من نمی دانم چرا سرمربیگری در انحصار یک نفر قرار گرفته در حالی که افراد شایسته زیادی هستند که می توانند خیلی بهتر از وضع موجود تیم ملی را اداره کنند.


جوکار در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافی بین وی و سرمربی تیم کشتی آزاد به وجود آمده، اظهار داشت: به هیچ عنوان اتفاق خاصی رخ نداده و من نمی دانم ایشان به چه دلیل در برابر من موضع گرفته؟ بنده به همراه ابراهیم مهربان، عباس حاج کناری و غلام محمدی تا پایان المپیک از رییس فدراسیون حکم داریم. باید رییس فدراسیون و مدیر تیم های ملی پاسخ دهند که چرا  به حکم و امضایی که شده پایبند نیستند؟  من این موضوع را به خاطر خودم نمی گویم چون تحت شرایط فعلی به هیچ عنوان حاضر نیستم با سرمربی تیم ملی همکاری کنم اما مسئولین یادشده باید پاسخ بدهند که آیا آنها تصمیم گیرنده نهایی هستند یا سرمربی تیم؟ 
وی در پایان تاکید کرد: اگر من مشکلی داشتم و دارم اعلام کنند تا خودم هم بدانم به چه دلیل از تیم ملی کنار گذاشته شدم؟ تنها من نیستم که نسبت به عملکرد سرمربی تیم اعتراض داشته باشم صادق گودرزی و مهدی تقوی ودیگران نیز به دلیل رفتار و عملکرد وی حاضر به همکاری با او نیستند. یکی نیست بپرسد چرا تنها دونفر می توانند با ایشان کار کنند و بقیه حاضر نیستند کنار اوباشند؟ اولین کرونایی کشتی من بودم چون در اوج شیوع این بیماری از پای ننشستم و دغدغه این ورزش را داشتم. با تمام وجود کنار کشتی بودم و تا پای جانم رفتم اما مزد زحماتم را اینطور گرفتم! 
اطمینان دارم ایشان با این شیوه رفتار چه بسا به المپیک هم نرسد. در واقع اعمال و رفتار خود او مانع خواهد شد در توکیو کنار تیم باشد. به هر حال من حدود ۷ سال کنار تیم های ملی بودم و حرص ندارم باردیگر به  تیم ملی برسم اما این سئوال برای همه مطرح است که چرا باید یک نفر برای تیم ملی تصمیم بگیرد؟
گفت و گو: احمد دباغ