جمعه دهم فروردین ماه

اخباری: می خواهم دوباره به تیم ملی برگردم

محمدرضا اخباری دروازه بان سرشناس تیم فوتبال تراکتور تبریز در اوایل نیم فصل اول رقابت های لیگ به دلیل مصدومیت از ناحیه پا مدت زیادی به مداوای پزشکی پرداخت و این امر سبب شد تا رشید مظاهری دیگر گلر ملی پوش تراکتور به عنوان گلر شماره یک انتخاب شود و در مسابقات به عنوان یار فیکس به میدان برود و اخباری رفته رفته به ذخیره ای مطلق مبدل شد. با گلر بلندبالای تراکتور گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید.

از وضعیت خودتان و تیم تراکتور بگویید؟

خدا را شکر وضعیت من و سایر بازیکنان رضایت بخش به نظر می رسد و تنها هم و غم ما مشخص شدن تکلیف از سرگیری مسابقات لیگ برتر است. اعتقاد من بر این است که اگر لیگ امسال را تعطیل اعلام کنند و مسابقات به سال آینده موکول شود به نفع فوتبال کشور است.

چطور شد که با مصدومیت مواجه شدید؟

در اوایل فصل از ناحیه پای راستم دچار آسیب دیدگی شدم و مینیسک پایم را مورد عمل جراحی قرار دادم. اکنون نیز وضعیتم نسبت به ماه های گذشته به مراتب بهتر است و به انجام تمرینات انفرادی می پردازم تا رفته رفته به مرز آمادگی نزدیک شوم. تمام سعی و تلاش من بر این است تا با بازگشتی محکم و با ارائه بازی های درخشان بار دیگر به جایگاه اصلی خود یعنی تیم ملی بازگردم. زمان کارلوس کی روش بود که مقطعی در اردوی آمادگی تیم ملی حضور داشتم و یک بازی هم مقابل تیم ملی ترکمنستان انجم دادم. آن زمان علیرضا حقیقی، سوشا مکانی، علیرضا بیرانوند و رشید مظاهری دیگر گلرهای تیم ملی بودند و در نهایت بیرانوند به عنوان سنگربان شماره یک در جام جهانی 2018 روسیه برگزیده شد.

نظر شما درباره حضور بیرانوند در جمع کاندیداهای بهترین بازیکن آسیا چیست؟

افتخار بزرگی برای بیرانوند و فوتبال کشورمان به حساب می آید. امیدوارم «علیرضا» اینبار به حق واقعی خود که جایزه برترین بازیکن آسیاست دست پیدا کند.

آیا باشگاه تراکتور نسبت به تعهدات مالی خود عمل کرده است؟

بله، از این بابت دغدغه ای نداریم و مطالبات همه سر موعد مشخص پرداخت می شود.

فکر می کنید وضعیت تراکتور در جدول رده بندی در پایان فصل چه می شود؟

در حال حاضر پس از پرسپولیس و سپاهان در جایگاه سوم قرار داریم اما اعتقاد دارم تراکتور از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و با بازیکنانی که در اختیار دارد می تواند به مدارج بالاتری دست پیدا کند. از انگیزه بالایی برای کسب سهمیه برخوردار هستیم و برای صعود به لیگ قهرمانان آسیا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

گفت و گو از: حسن امامقلی