جمعه دهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال ایران؛

کار بزرگ تیم رسول خطیبی برابر تراکتور

 روز گذشته چهار دیدار در چهارچوب مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، و نیز آبادان برگزار شد. 

 روز گذشته چهار دیدار در چهارچوب مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، و نیز آبادان برگزار شد. 

از مهمترین نتایج بدست آمده در هفته نیز ( هم لیگ امسال) به پیروزی واقعا با ارزش تیم آلومینوم اراک با هدایت رسول خطیبی در تبریز برابر تراکتور قهرمان دو دوره های  قبلی جام حذفی ایران و همچنین شهر خود در مشهد مقابل سپاهان یکی از دو نماینده سرشناس فوتبال اصفهان  اشاره کنیم. همچنین دیدار دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی در ورزشگاه آزادی که در پایان به برتری دو بر یک پرسپولیسی ها خاتمه یافت. 


به این ترتیب علی رغم گذشت 13 هفته از لیگ برتر ماشین سازان هنوز رنگ پیروزی را ندیده اند اما صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان در مصاف برابر مس رفسنجان و پیکان به تساوی کشیده شد و تراکتور هم به آلومینیوم اراک باخت با این احوال استقلال با 23 امتیاز کماکان در صدر جدول قرار دارد.


تراکتور نیازمند مربی بزرگ
درباره تیم محبوب تبریزی ها یعنی تراکتور باید گفت: حیف است مسوولان باشگاه ها به هنگام دست به کار نشوند به اعتقاد ما کادر فنی این تیم باید به دست افرادی با تجربه تر از شجاعی استفاده شود شجاعی از بازیکنان خوب ایران بود و هنوز هم می تواند به عنوان بازیکن در خدمت تراکتور باشد ولی تراکتور سازی با آن همه پشتوانه مادی و مردمی باید بداند که قهرمانی در تورنمنت بزرگ داخل کشور به آسانی به دست نمی آید و این توصیه ما به مجموعه تراکتورسازی است.
درباره موفقیت رسول خطیبی در تیم فوتبال آلومینیوم اراک باید بگوییم که دو پیروزی ارزشمند این تیم در برابر پرسپولیس و تراکتورسازی نشان می دهد که خطیبی باید قدر خود و یارانش را بداند او می تواند همانند یحیی گل محمدی، جواد نکونام، محمود فکری و .. به یک مربی شاخص تبدیل شود مطالعه و کسب تجربه این شرایط را برای رسول خطیبی ها فراهم خواهد ساخت.   


طارمی؛ هفت گل در هفت بازی  
مهدی طارمی در هفت بازی گذشته خود برای تیم پورتو پرتغال هفت گل به ثمر رسانده است. در مجموع جام حذفی و لیگ پرتغال، این مهاجم ایرانی در این فصل موفق شده برای پورتو ۱۱ گل به ثمر برساند و به روند خوب سال گذشته خود ادامه بدهد.
طبق اعلام اوجوگو، طارمی کارآمدترین و موثرترین مهاجم از سال ۲۰۱۵ است.

طارمی با عملکرد خوبش نه تنها پورتو را در جمع مدعیان قهرمانی لیگ پرتغال حفظ کرده است بلکه با چهار گل در جام حذفی، کمک کرد پورتو راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شود.


اشتباه در طول و عرض یک زمین استاندارد!
در دیدار روز گذشته تیم های فولاد و پیکان در ورزشگاه شهدای فولاد، تیم پیکان پیش از آغاز بازی مدعی شد که خط عرضی زمین بازی تغییر کرده است. این موضوع نیز به تایید ناظر بازی رسید و در نهایت زمین مجددا خط کشی شد. مربی پیکان هم که به شدت نسبت به این موضوع گله مند بود، در نشست خبری پس از بازی در واکنش به این قضیه، عنوان کرد: " وَمَکَروا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ". اتفاقاتی در این بازی افتاد که واقعا حتی به عنوان یک ایرانی خجالت می کشم که بگویم در کشورمان این اتفاق افتاد."

"امروز اشتباهی در سیستم مدیریتی من اتفاق افتاد که موظفم به خاطر وقوع آن از تمامی کسانی که این اشتباه را مشاهده کردند عذرخواهی کنم به ویژه هواداران محترم فوتبال و بالاخص فولاد خوزستان و تیم رقیب.
در جلسه ای که با کادر فنی فولاد بعد از مشخص شدن حریف ما در آسیا انجام شد، مقرر شد که در چند بازی خانگی عرض زمین در استاندارد حد بالا عریض شود ولی با هماهنگی قبلی با سازمان لیگ. اما ابتدا در مسابقات تدارکاتی که رسمی نباشد. متاسفانه امروز شاهد این بودیم که در مقابل تیم پیکان تهران این اتفاق افتاد و سوء تفاهمات زیادی را به وجود آورد. بنابراین بدون هیچ توجیهی اعلام می کنم که  شجاعت عذرخواهی را دارم و امیدوارم من را عفو کنید. شاید باید در انجام وظیفه ام دقت بیشتری می کردم و اگر کسی هم در مجموعه بدون هماهنگی نهایی با من این اقدام را کرده است، مقصر من هستم."


نویسنده: حسن امامقلی