جمعه سی و یکم فروردین ماه
نیم نگاه...

مخمصه ها و تنگناهای ریاستی فدراسیون فوتبال

به روزهای انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک می شویم ظاهرا همه چیز به رایزنی ها و ارتباطات پنهان ختم شده و رسانه های ما هم دیگر آن حساسیت سالهای انتظار را ندارند.

به روزهای انتخابات فدراسیون فوتبال نزدیک می شویم ظاهرا همه چیز به رایزنی ها و ارتباطات پنهان ختم شده و رسانه های ما هم دیگر آن حساسیت سالهای انتظار را ندارند.


وارد شدن به این حیطه واقعا کاری خطیر است چرا که نمی شود احساسی با قضیه برخورد کرد و بعد خود را از مخمصه تنگناهای ریاستی این ورزش مهم و پر طرفدار رها ساخت اما امروز که به قول معروف سرند تایید و تکذیب کاندیداتورها به حرکت در آمده است لازم می دانیم که هشدار بدهیم تا مسوولان امور نظارتی کشور اجازه ندهند مهمترین تشکیلات ورزشی کشور به همان راه رفته گذشته برود و باز هم فوتبال ما به بن بست برسد.
طبیعی است که با گذشت حدود پنج دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی کشور ما می گذرد افراد خالص با آدمهای ناخالص و چسبیده به ورزش به ویژه فوتبال شناخته شده اند و از صافی های فراوان گذشته اند ولی از نگاه فوتبالی اعتقاد داریم که فدراسون مربوطه شخص یا اشخاصی را می خواهد که دچار آزمون و خطا نشوند و دنبال بهره برداری از این ورزش مهم دنیا به عنوان نرده بان ترقی نباشند.


رئیس فدراسیون و همراهانش اگر چم و خم این رشته را بدانند نه تنها وقت را هدر نمی دهند بلکه اجازه نمی دهند افراد سو استفاده چی آنها را به سطحی نگری و انحراف بکشانند. رئیس فدراسیون فوتبال در کنار شناخت فنی و اجرایی باید حساسیتهای اجتماعی و سیاسی احراز این سمت را هم بداند و امروز که نام برخی از اشخاص فوتبالی مثل علی کریمی در بین نامزدها دیده می شود اعتقاد داریم که علی کریمی می تواند کنار مدیر ورزشی بسیار با تجربه و آگاه به اصول اجرایی و دموکراسی ورزشی تاثیرات عمیقی داشته باشد و حتم داریم خود علی کریمی و دیگران هم به این گفته ما معترف خواهند بود و در کنار کیومرث هاشمی ها برای ریاست آینده درس و تجربه خواهند آموخت.
نویسنده: رضا اسماعیلی