سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

کوتاه از فوتبال

اخبار کوتاه فوتبال که در طول روز اتفاق افتاده است، در این ستون قابل پیگیری است.

اعتراض شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده مدافع تیم پرسپولیس به موضوع ممنوعیت جذب بازیکن خارجی از سوی دو تیم پرسپولیس و استقلال معترض است.

او می گوید، به جای ممنوعیت تدابیری اتخاذ شود تا از جذب بازیکنان بنجل جلوگیری شود. ممنوعیت مطلق به منزله پاک کردن صورت مساله است.

وحید امیری در مسئولیت جدید

وحید امیری هافبک تیم فوتبال پرسپولیس که بزرگ شده لرستان است، اخیرا به عضویت شورای ورزش دانشگاه لرستان منصوب شد

وسوسه دیاباته

با آنکه شیخ دیاباته اعلام کرده است در آستانه بازگشت به تیم استقلال قرار دارد، اما یک باشگاه اماراتی پیشنهاد مبلغ 550 هزار دلاری را ارایه داده است تا او را از سفر به تهران و ادامه حضور در استقلال منصرف کند.

پرداختی بیرانوند در یک مورد

بیرانوند در آستانه سفر به بلژیک قرار دارد. در انتقال بیرانوند به بلژیک پرسپولیس مبلغ 700 هزار دلار خواهد شد اما این سود دهی فقط در این مورد به پرسپولیس پرداخت خواهد شد. در صورت تغییرات و انتقال بیرانوند به تیم دیگری، پرسپولیس هیچ سودی دریافت نخواهد داشت.

نکونام و اوساسونا

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان که همکاری با تیم اوساسونا را آرزو دیرینه خود می داند، اعلام کرده است با توجه به بندی که در قراردادم وجود دارد، هر زمان از سوی باشگاه اوساسونا پیشنهاد همکاری دریافت کنم، می توانم به آن تیم انتقال یابم. البته این به منزله آن نیست که فولاد را در نیمه راه رها کنم بلکه برنامه خود را به گونه ای هماهنگ خواهم کرد تا با فولاد به پایان فصل رسیده و آنها دچار ضرر نشوند. به عبارتی قرار نیست که رفیق نیمه راه باشم.

سعید آذری: نرخ بازیکنان داخلی افزایش یافت

سعید آذری مدیر باشگاه فولاد خوزستان در ارتباط با ممنوعیت جذب بازیکن خارجی به همکار ما گفت: بنده به هزار دلیل مخالف این طرح هستم زیرا با این کار نرخ بازیکنان داخلی را چند برابر افزایش داده و باشگاه ها مجبورند سرمایه دیگران را شکار کنند.

اعتراض پیروانی

افشین پیروانی سرپرست و مدیر تیم فوتبال پرسپولیس می گوید، اگر قرار است لیگ تعطیل شود، نباید در خصوص سهمیه آسیایی، فدراسیون به اختیار عمل کند. در صورت تحقق این موضوع رقم خوردن هر اتفاقی قابل پیش بینی است. یعنی روابط جانشین واقعیت ها خواهد شد. می دانم که برخی از باشگاه ها با ایجاد فشار بر فدراسیون فوتبال تلاش می کنند که در ردیف سهمیه آسیایی قرار بگیرند. این نوع تیم ها، نه در جام حذفی و نه در لیگ شانس دریافت سهمیه را دارند.

ستار همدانی: مدیران بی کفایت برکنار شوند

ستار همدانی سرپرست سابق تیم فوتبال استقلال می گوید: ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی چاره کار نیست. وزارت به جای آنکه باشگاه ها را در فشار قرار دهد، به فکر برکناری مدیران بی کفایت باشد تا باشگاه ها این مقدار دچار مشکلات مالی نشوند.

افتخاری: گذر زمان همه چیز را نشان می دهد

افتخاری مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ارتباط با مشکلات اخیر این باشگاه به همکار ما گفت: خدا را شکر که گذرزمان همه چیز را شفاف کرد. در زمان ما مدام اعتراض می شد که افتخاری این کاره نیست اما اکنون معلوم شد که بعد از کنار رفتن من، باشگاه استقلال به هیچ  بازیکنی و نهادی بدهی نداشت و عملا ما را سربلند کرد. وضعیت امروز باشگاه را با قبل مقایسه کنید تا مشخص شود که مدیریت چه معنایی دارد و عملکرد کدام مدیر به سود باشگاه بوده است.

مهاجرانی: تصمیم گیری در اتاق بسته غلط است

حشمت مهاجرانی سرمری اسبق تیم ملی فوتبال ایران در ارتباط با تعطیلی یا راه اندازی مجدد بازی های نیمه تمام لیگ برتر به همکار ما در خبرگزاری البرز ورزشی فت: تصمیم گیری در خصوص وضعیت فوتبال از اختیارات فدراسیون فوتبال خارج است. اگر ستاد کرونا مجوز فعالیت صادر کرد. آنگاه فدراسیون فوتبال نباید به تنهایی در خصوص راه اندازی لیگ نیمه تمام و یا تعطیلات آن تصمیم گیری کند. باید اتاق فکر تشکیل شود و از کلیه مربیان و کارشناسان دعوت شده نظرخواهی صورت بگیرد. تصمیمات در مورد فوتبال نیاز به خرد جمعی دارد در غیر اینصورت به اشتباه خواهیم رفت.

شاید از اواخر خرداد

این احتمال وجود دارد که فعالیت تیم ها برای از سرگیری فوتبال، از اواخر خرداد تحقق یابد. ستاد کرونا در ورزش در حال بررسی این موضوع است و فعلا اواخر خرداد را در نظر گرفته است.

نبی: ستاد کرونا همه کاره است

نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در ارتباط با آغاز فعالیت تیم ها می گوید: اکثریت تیم ها و باشگاه ها همه روزه این سوال را از ما دادند که در چه زمانی می توانیم فعالیت خود را آغاز کنیم. این در حالی است که اختیار این موضوع از دست ما خارج است. ستاد کرونا همه کاره است و ما نیز بعد از دریافت مجوز فعالیت چندین طرح برای از سرگیری یا تعطیلات در اختیار داریم که پس از دریافت مجوز فعالیت آنها را بررسی و کارشناسی خواهیم کرد.

پاسخ به مصاحبه منزوی

در پی مصاحبه کامران منزوی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که مخالفت انصاری قرارداد با اسپانسر جدید است و حتی وی در مصاحبه ای اعلام کرد سعادتمند بدون فسخ قرارداد با اسپانسر قبلی، مبلغ 4 میلیارد تومان از اسپانسر جدید گرفته است. یکی از کانالهای وابسته به استقلال سندی را رو کرده است که منزوی هم نماینده باشگاه در عقد قرارداد با شرکت کارگزاری قبلی بوده و هم در عقد قرارداد با شرکت جدید نقش داشته است. بنابراین گفته های منزوی از اینکه از برخی اتفاقات بی خبر بوده، بیهوده است.

شیرازی و رد شایعه استعفا

در خبرها آمده است، دکتر شیرازی رئیس هیات فوتبال تهران از سمت خود استعفاء داده است. در این رابطه با شیرازی ارتباط برقرار شد تا از جزئیات استعفا از زبان خودش جویا شویم.

وی به همکار ما در خبرگزاری البرز ورزشی گفت: این چگونه استعفایی است که خودم از آن بی خبر هستم. استعفایی درکار نیست و همچنان در محل دفتر کار خود هستم. البته به خوبی می دانم که اینگونه حرکات از کجا نشات می گیرد و این استعفاء ساخته تفکرات همان کسانی است که نمی توانند فعالیت هشت سال کار شبانه روزی ما را در هیات فوتبال ببینند.

هشت سال کار بی وقفه صورت گرفته تا فوتبال تهران دارای سیستم باشد و در جهت رشد اقدامات اساسی صورت بگیرد. بنده در مسئولیت خود تا زمان انتخابات حضور دارم و اصولا بنده با بحث استعفا بیگانه هستم.

هادی اهنگران پیشکسوت فوتبال

ادامه لیگ به سود همه است

هادی اهنگران پیشکسوت فوتبال که در تیم اکباتان به گربه سیاه دوتیم پرسپولیس واستقلال معروف بود به همکار ما درخبر گزاری البرز ورزشی گفت:به اعتقاد من بعد از کسب مجوز از ستاد کرونا ودستور اغاز بازیها،باید لیگ نیمه تمام از سر گرفته شود،این به سود همگان است.
اهنگران اضافه کرد،اگر بخواهیم سلیقه ای لیگ را تمام کنیم بالاو پایین جدول به مشکل خواهند خورد.۹هفته از بازیها باقی مانده در این ۹هفته اتفاقات زیادی رقم خواهد خورد،هم تیم قهرمان واقعی معرفی خواهد شد وهم تکلیف تیمهای سقوط شونده بر اساس واقعیت تعیین می گردد.