پنجشنبه نهم فروردین ماه

مرادخانی؛ مربیگری تیم ملی با ماهی 800 هزار تومان!

بانوان ما با چه مشقتی ورزش می کنند، دست به مربیگری می زنند با هیچ می سازند اما کمتر دیده می شوند و این یک درد مشترک در ورزش نسوان کشور ماست.

بهناز مرادخانی مربی سابق تیم ملی روئینگ نمونه بارز این بانوان است که از شهرستان زنجان رشد کرد و بازیکن تیم ملی بود و در بازیهای آسیایی جاکارتا با شاگردانش سه مدال گرفت که تقریبا در تاریخ این ورزش کم نظیر بود.

از مرادخانی پرسیدیم که چه شد از سمت خودتان کنار رفتید، گفت: شرایط برای ادامه کار مساعد نبود، امکانات نداشتیم و من به عنوان مربی حق اجازه انتخاب شهر اردوی خودم را نداشتم در قایقرانی آب تمرین در اولویت است و من از چنین اولویتی محروم بودم البته آقای سهرابیان به عنوان رئیس فدراسیون تلاش خودشان را کرده اند و دوبار هم با من تماس گرفتند که برگردم ولی با کدام دلگرمی؟ قایقرانان ما نه لیگ دارند که درآمدی عایدشان شود و نه حقوق پایدار، در اردوها یک ماه حقوق می گرفتند و چندماه دست خالی می ماندند. حقوق خودم به عنوان سرمربی 800 هزار تومان بود واقعا اگر حمایت خانواده ها نباشد نه تنها ورزشکاران بلکه خود ما مربیان هم نمی توانیم ادامه بدهیم.

وی درباره خانم سولماز عباسی که مربیگری تیم را بر عهده گرفته است گفت: خب ایشان و خانمها هما حسینی و مهسا جاور از قایقرانان المپیکی ما به شمار می آیند ولی بخشی از مربیگری تجربه است و من چون کنار مربی رومانیایی کار کرده ام و اصول مربیگری را پیش ایشان آموخته ام. تجارب زیادی را به دست آورده بودم.

مرادخانی درباره اینکه قایقرانان دختر ما چقدر شانس المپیکی شدن دارند، گفت: ما در دو ماده تک نفره سنگین و دو نفره سبک شانس داریم که البته هرکدام رنک بالاتری به دست بیاورند شانس بیشتری دارند. اصولا در چهار ماده آقایان و بانوان به طور مشترک سهمیه می گیرند که باید ببینم بعد از فروکش کردن تب کرونا اوضاع قایقرانان ما در مسابقات انتخابی المپیک چه خواهد شد.

گفت و گو از: مرجان بنی یعقوب