پنجشنبه نهم فروردین ماه
چرا مسئولین هیات مازندران سکوت کرده اند؟

محمدی : نباید بی حرمتی در کشتی باب شود

سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان: به نظر من باید هیات کشتی استان مازندران و فدراسیون بیش از این اجازه ندهند نسبت به قهرمانان ملی استان بی حرمتی شود.

سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان: به نظر من باید هیات کشتی استان مازندران و فدراسیون بیش از این اجازه ندهند نسبت به قهرمانان ملی استان بی حرمتی شود.


مراد محمدی در رابطه با اتفاقات لیگ و تداوم موضعگیری نا مطلوب توسط برخی مربیان به البرز ورزشی گفت: واقعا  عجیب است که پس گذشت مدت ها هنوز برخی افراد از طریق رسانه های مختلف و حتی  صدا و سیما  به چهره های شاخص و ملی کشتی  بی حرمتی می کنند. دوستان به جای اینکه مسئله را از طریق کمیته انضباطی فدراسیون و مراجع قانونی پی گیری کنند، هر روز علیه دیگران بخصوص مربیان مازندرانی موضع می گیرند در حالیکه به نظر من بهتر است شکایت خودشان را از طریق مرجع مربوطه پی گیری کنند. از یک طرف می گویند شکایت کردیم از طرف دیگر هر روز  موضعگیری جدیدی را اعلام می کنند.‌ به اعتقاد من و بسیاری از کارشناسان برگزاری لیگ با این شکل و شمایل از ابتدا نادرست بود چون اگر قرار بود لیگ با این وضعیت برگزار شود و این همه حاشیه داشته باشد همان بهتر که برگزار نمی شد. هر دفعه کسی در باره بی ضابطه برگزار شدن این مسابقات حرفی زد گفتند چون کشتی گیران بهره مالی می برند حرفی نزنید مبادا مشکل ایجاد شود ما هم چیزی نگفتیم تا ببینیم این لیگ چه حاصلی خواهد داشت. حالا که مدتی از مسابقات گذشته معلوم شده تیم ها مطالبات قهرمانان را که دلیل اصلی برگزاری مسابقات بود بطور کامل پرداخت نکرده اند.  در این گیرودار برخی دوستان به جای آنکه پی گیر مطالبات خود از طریق قانونی شوند علیه همکاران خصوصا قهرمانان ملی مازندران موضع می گیرند. البته در ورزش و کشتی بحث قومیت مطرح نیست و همه ورزشکاران برای یک هدف آن هم برافراشته شدن پرچم این مملکت  تلاش می کنند بنا براین شایسته است به جای خودزنی همه در کنار یکدیگر باشیم.

دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان جهان ادامه داد: به سهم خودم وظیفه دارم نسبت به همه پیشکسوتان و قهرمانان گذشته تیم ملی احترام بگذارم در مقابل  انتظار از قهرمانان گذشته و بزرگترها نیز این است که بردبار باشند. همه مدال آوران و قهرمانان برای من عزیز هستند به شرطی که حفظ حرمت کنند. درست نیست  وقتی قهرمانان و مربیان بزرگی چون رضا یزدانی، مهدی تقوی، محمود اسماعیل پور و دیگران سکوت کرده اند  نام آنها را در رسانه ها بیاریم و امکان دفاع هم به ایشان ندهیم. من از فدراسیون کشتی و هیات استان گله دارم که چرا از خود واکنش نشان نمی دهند و مانع این لفاظی ها پیاپی نمی شوند؟ از گردانندگان برنامه اختصاصی کشتی بیش از همه ناراحتم که به من یادآوری می کنند وارد حاشیه و انتقاد نشوم اما اجازه می دهند دیگران با خیال راحت حرفشان را بزنند. پخش این برنامه پس از مدت ها تعطیلی  در میان جامعه کشتی امیدواری ایجاد کرده بود که شاهد نقد منصفانه باشیم و کسانی که به تریبون دسترسی ندارند از طریق این برنامه خواسته ها و نقطه نظرات خود را بیان کنند اما از همان ابتدا مشخص شد خط و مشی خاصی دنبال می شود و برنامه مذکور پیش از آنکه زبان جامعه کشتی باشد تریبون یک عده خاص افراد  است.
 
سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان در پایان تصریح کرد: بروز اختلاف نظر و اتفاقات غیر منتظره در عرصه ورزش از جمله مسابقات لیگ که حساسیت های خاص خود را دارد امر طبیعی است چنانکه خود ما هم قبلا با این مشکلات مواجه شدیم اما راه قانونی پیش گرفتیم و  نهایتا از طریق قانون به حق و حقوق مان رسیدیم. بنا براین توصیه من به عوامل و دست اندرکارانی که به هر شکل ممکن نسبت به اتفاقات گذشته اعتراض دارند این است که به جای متهم کردن دیگران، کوچک شمردن آنها و خودزنی، مشکلات احتمالی را با مسالمت و صبر دنبال کنند. مردم و علاقه مندان کشتی قهرمانان ملی خودشان را دوست دارند اما اگر قرار باشد همین قهرمانان ملی توسط یکدیگر تخریب شوند چطور می توانیم انتظار داشته باشیم آینده سازان به کشتی گرایش پیدا کنند؟
 در هر حال  به نظر من در فدراسیون کشتی اتاق فکری که بتواند این موارد را مورد بررسی قرار دهد وجود ندارد و آنها فاقد یک استرتژی مناسب برای چنین شرایطی هستند. از طرفی هیات استان هم باید از فدراسیون بخواهد تا به کسانی که در حلقه مشورت آنها قرار دارند تذکر دهد برای قهرمانان ملی این خطه حاشیه سازی نکنند. این اتفاقات باعث چند قطبی شدن کشتی می شود و به صلاح ورزش اول نیست.
گفت و گو: احمد دباغ