پنجشنبه نهم فروردین ماه

پاسخ های بدون جهت برزگر به سئوالات جهت دار مجری!

منصور خان برزگر به شبکه ورزش سیما دعوت شده بود تا در مورد وضعیت کشتی و اتفاقات ریز و درشت آن صحبت کند.

منصور خان برزگر به شبکه ورزش سیما دعوت شده بود تا در مورد وضعیت کشتی و اتفاقات ریز و درشت آن صحبت کند.


مجری برنامه که از قضا همان مجری دایره طلایی بود خیلی تلاش کرد تا با پرسش های جهت دارد و هدفمند از زبان پیر دیر کشت مجوز  لازم برای توجیه برخی حرف ها و اقدامات موردنظر را بگیرد، هر چه زد به در بسته خورد. در نتیجه و خیلی زود با اعلام اینکه بیش از این استاد را خسته نکنیم سروته برنامه را جمع و جور کرد.

نخستین پرسش در ارتباط با نزدیکی به زمان المپیک، چگونگی تمرینات کشتی گیران و لزوم کمک های بیشتر مسئولین ورزش به این رشته بود که در رابطه با حمایت از کشتی موضع استاد برزگر از ابتدا روشن بوده و وی همواره خواهان حمایت بیشتر از کشتی و اعاده حق  این رشته مدال آور بوده است. منصورخان اما در ارتباط با نحوه تمرینات کشتی گیران به صراحت اعلام کرد چون در جریان تمرینات نیستم و تا به حال یکی دوبار بیشتر با رییس فدراسیون ملاقات نداشتم نمی توانم در این رابطه اظهار نظر کنم.
مجری بلافاصله این مسئله را دستاویز قرار داد که حرف بسیار خوبی زدید کسانی که در جریان تمرینات و اردو نیستند چگونه می توانند در باره آن نظر بدهند؟ جهت پرسش اول مشخص بود که چه کسی مورد هدف قراردارد در ارتباط با سئوال دوم نیز منظور توجیه این مسئله بود کارشناسانی که عملکرد فدراسیون را نقد می کنند بدون اینکه از نزدیک در جریان باشند چگونه می توانند عملکرد فدراسیون را مورد نقد قرار دهند. این پرسش و خصوصا پاسخ قبلا هم مطرح و مسبوق به سابقه بود.

پرسش بعدی در جهت تایید اقدام فدراسیون در معرفی عباس جدیدی و حمید سوریان به منظور تصدی مسئولیت در اتحادیه جهانی و کنفدراسیون آسیایی بود که باز هم مهمان برنامه با تسلط و تجربه بالا ضمن ذکر دو مثال و تایید توان و اقتدار نفرات یاد شده در عرصه کشتی،  برخلاف نظر مجری تلویحا تاکید کرد حضور در چنین جایگاههایی لزوما به ورزشکار بودن نیست بلکه باید افرادی برای چنین مسئولیت در نظر گرفته شوند که دیپلماسی بلد باشند. ما مربی هستیم و باید کار خودمان را انجام دهیم. 

پاسخ استاد برزگر در جواب سئوال دیگر مجری مبنی بر اینکه کدام یک از شاگردان شما استحقاق مدال المپیک را داشتند اما این توفیق حاصل نشد باز هم نتیجه مورد نظر را به همراه نداشت، زیرا برزگر با نام بردن از چهره هایی چون اکبر فلاح، برادران اکبر نژاد، غلام محمدی و جدیدی کلا مسیر دیگری را طی کرد.

تمام این مباحث و طرح سئوال پیامکی با مهمان برنامه نیز نتوانست نظر مجری را تامین کند و نهایتا برنامه با بیان این خواسته که نظر منصورخان برزگر هم این است که پخش برنامه دایره طلایی به زمان پر بازدید موکول شود به پایان رسید در حالیکه قطعا حضور قهرمان نامدار و پیشکسوت بزرگی چون برزگر فرصت مناسبی بود تا دیدگاهها و نقطه نظرات او در مورد ریز و درشت کشتی بیان شود نه اینکه آن همه تعریف و تمجید به یک برنامه کوتاه مدت خلاصه و ختم شود.
گزارش: احمد دباغ