پنجشنبه نهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال...

ذره بین هاشمیان روی لیگ برتر فوتبال

وحید هاشمیان دستیار ایرانی دارگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی ایران دیدار دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی را از نزدیک تماشا کرد مردی که بازی در بوندسلیگا و هامبورگ آلمان را تجربه کرد و اکنون در کادر فنی تیم ملی کشورمان می تواند فردی تاثیر گذار باشد.

وحید هاشمیان دستیار ایرانی دارگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی ایران دیدار دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی را از نزدیک تماشا کرد مردی که بازی در بوندسلیگا و هامبورگ آلمان را تجربه کرد و اکنون در کادر فنی تیم ملی کشورمان می تواند فردی تاثیر گذار باشد.


تیم ملی کشورمان دور بعدی رقابتهای انتخابی جام ملتهای آسیا را در پیش دارد به همین دلیل ضرورت دارد که بازیکنان زبده زیر ذره بین کادر فنی باشند. تیم ملی سوای دو رقیب سرشناس عربی با تیم های کامبوج و هنگ کنگ هم گروه است و باید همه چیز روی صافی و غلتک قرار گیرد تا ان شاالله با شرایطی متفاوت تر از مرحله رفت برای پیکار با بحرین و عراق آماده شویم و بتوانیم جبران مافات کنیم.


هفته خوش برای فکری
در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور استقلال با وجود تساوی یک بر یک مقابل نفت مسجد سلیمان در صدر ماند و این شانس خوبی برای محمود فکری و یارانش بود ولی سرمربی تیم استقلال باید بداند که مدعیان در کمین این تیم هستند تیم هایی مثل نفت آبادان، تراکتور، فولاد، سپاهان و .. که تیم استقلال موفق به شکست انها نشده است البته که راه دشوار لیگ همچنان ادامه دارد و آبی پوشان برای رسیدن به مقصد باید از سنگلاخ ها عبور کنند.
ضعیف ترین تیم های لیگ بیستم
با وجود گذشت سیزده هفته از لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور دو تیم هنوز رنگ پیروزی را به خود ندیده اند ماشین سازی تبریز و نساجی مازندران به ترتیب با هشت و هفت شکست ضعیف ترین تیم های شهرستانی در لیگ بیستم بوده اند نساجی با 9 امتیاز از 13 بازی و ماشین سازی با چهار امتیاز از همین تعداد مسابقات در مکان های شانزدهم چهاردهم جدول قرار دارند.

سپاهان و پرسپولیس بهترین خطر حمله؛
تا اینجای کار لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران هر کدام با 19 گل زده و 7 گل خورده بهترین خط حمله و دفاع لیگ بیستم را به خود اختصاص داده اند این در حالی است که استقلال صدر نشین با 8 گل خورده و 16 گل زده بعد از دو تیم یاد شده قرار دارند. و سرانجام توصیه ای به داوران لیگ برتر که باید بیشتر دقت کنند و با اطمینان بیشتر در سوت خود بدمند چرا که عملکرد انها به شدت زیر ذره بین قرار دارد.
 استقلال و پرسپولیس وارد بورس می شوند
لزوم خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که در دستور کار دولت و وزارت ورزش قرار دارد، ورود به بازار بورس است.ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش امروز در نشست خبری خود ضمن اشاره به مجموع اقدامات انجام شده در این زمینه این وعده را داد که طی ایام دهه فجر ورود سرخابی‌ها به بازار بورس انجام می‌شود.


بیرانوند شاید در آنتوروپ
بعد از مصدومیت «ژان بوتز» دروازه بان فرانسوی تیم فوتبال آنتورپ، علیرضا بیرانوند به عنوان دروازه بان نخست این تیم درون دروازه قرار گرفت. آنتورپ باوجود عملکرد خوب بیرانوند در چهار بازی گذشته (با سه برد و یک باخت) به دنبال جذب یک دروازه بان جدید است که خیالش تا پایان فصل راحت باشد. احتمال می‌رود بوتز به دلیل طی شدن فرایند درمان، نتواند تا پایان فصل برای آنتورپ بازی کند.دی ولف که در یوپن نیمکت نشین بود، امروز برای انجام مذاکرات نهایی و امضای قرارداد وارد باشگاه آنتورپ شد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، او به عنوان رقیب بیرانوند به تیم آنتورپ اضافه می‌شود.آنتورپ در حال حاضر در رده سوم لیگ بلژیک قرار دارد.
نویسنده: حسن امامقلی