پنجشنبه نهم فروردین ماه
این بار نوبت گل‌سازی بود؛

طارمی از تیم سابقش هم نگذشت!

ملی‌پوش ایرانی پورتو برخلاف همیشه با گلزنی پایه‌گذار برد تیمش نشد، اما مقابل ریو آوه دو گل ساخت.

ملی‌پوش ایرانی پورتو برخلاف همیشه با گلزنی پایه‌گذار برد تیمش نشد، اما مقابل ریو آوه دو گل ساخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، مهدی طارمی سال گذشته به همراه ریو آوه در لیگ برتر پرتغال شناخته شد و با نمایش خیره کننده‌ای که در این تیم داشت، به آقای گلی رسید و با گرفتن ۱۰ پنالتی در طول فصل خود را چهره کرد و با پیشنهاد پورتو مواجه شد.


ستاره ایرانی پورتو پس از ۱۶ هفته مقابل تیم سابقش قرار گرفت و با وجود اینکه مثل دو هفته اخیر به روند گلزنی‌اش ادامه نداد و دروازه ریو آوه را باز نکرد، اما پایه‌گذار هر دو گل برتری تیمش بود و یک عملکرد درخشان دیگر را بر جای گذاشت و عامل برد تیمش شد.
رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر پرتغال دوشنبه شب پیگیری شد که در یکی از آنها، تیم فوتبال پورتو با بهره‌مندی از مهدی طارمی در خط حمله‌اش، از ساعت ۲۲:۳۰ در استادیوم دو دراگائو به مصاف ریو آوه رده دوازدهمی رفت.


در حالی که نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل رو به پایان بود، قبل از سوت داور تیم پورتو روی حرکت و جای‌گیری عالی مهدی طارمی و شوت ریباند شده او موفق به گلزنی شد.
پورتو در دقیقه ۴۴ روی توپ ارسالی از جناح چپ و مهار سینه‌ای که لوئیز دیاز با سینه انجام داد و توپ را به مهدی طارمی رساند، با شوت محکم این ستاره ایرانی که توسط دروازه‌بان ریو آوه برگشت داده شد، توسط دیاز به گل اول دست پیدا کرد.


در نیمه دوم ریو آوه نمایش بهتری ارائه داد، اما باز هم این تیم پورتو بود که روی خلاقیت و حرکت دیدنی مهدی طارمی توانست به گل برسد و با تاثیرگذاری این مهاجم ایرانی مقابل تیم سابقش، گل دوم را هم بزند.


در دقیقه ۷۴ پاس رو به جلو از سمت راست میانه زمین مدافع کناری پورتو را مهدی طارمی در شرایط سختی و با تکل بلند گرفتن و با پیشتازی و جای گذاشتن بازیکن ریو آوه تبدیل به موقعیت جدی کرد که پاس کات‌بک این ملی‌پوش ایرانی از زاویه بسته و در حالی که دروازه‌بان حریف به سمت او آمده بود را اوانیلسون با شوت زمینی تبدیل به گل کرد.
مهدی طارمی در دقیقه ۸۰ جای خود را به فابیو ویرا داد و در ادامه نیز  پورتو توانست برتری ۲ بر صفر مقابل ریو آوه را حفظ کند تا ۳۸ امتیازی شود و با یک بازی و یک امتیاز کمتر نسبت به اسپورتینگ لیسبون صدرنشین، در جایگاه دوم لیگ برتر پرتغال بماند.


ستاره ایرانی پورتو پس از دو هفته گلزنی پیاپی این بار نتوانست مقابل ریو آوه و تیم محبوب خود آمار ۷ گل زده این فصل را بالاتر ببرد و به تنهایی در رده دوم جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد، اما توانست پایه‌گذار یک گل باشد و سومین پاس گل فصل‌اش را بدهد.

طارمی پس از درخشش مقابل ریو آوه و تاثیرگذاری روی هر دو گل تیمش، از نگاه کارشناسان لیگ برتر پرتغال به‌عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد.