پنجشنبه سی ام فروردین ماه

طارمی دست و دل باز ایرانی بندر پورتو

طارمی نقشی کلیدی در برد 2-0 پورتو برابر ریو آوه داشت و لوییز دیاز و اوانیلسون هر دو با پاس های خیره کننده مهدی طارمی موفق به گلزنی شدند.

طارمی نقشی کلیدی در برد 2-0 پورتو برابر ریو آوه داشت و لوییز دیاز و اوانیلسون هر دو با پاس های خیره کننده مهدی طارمی موفق به گلزنی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، مهدی طارمی با وجودی که در دیدار شب گذشته پورتو موفق به گلزنی نشد، اما نقشی انکارنشدنی در برد 2-0 این تیم برابر ریو آوه داشت و مورد ستایش رسانه های پرتغالی قرار گرفت و آبزروادور از او به عنوان ترانه سرای پیروزی پورتو نام برده است.

طارمی روی هر دو گل پورتو توانست هم تیمی های خود را صاحب توپ کند و پاس گل او روی گل دوم پورتو آنقدر عالی بود که اوانیلسون چاره ای جز گل زدن نداشت.

 در دنیای موسیقی در بسیاری از اوقات، کسی که بیشترین ستایش ها را دریافت می کند، همان کسی نیست که بیش از همه درخشیده. همیشه شخصی یا گروهی از اشخاص هستند که در سایه و به دور از مرکز توجه مردم، پایه گذار  موفقیت های بی شمارند و داستان مهدی طارمی در پیروزی 2-0 پورتو برابر ریو آوه نیز از همین جنس بود.

طارمی گل نزد، این افتخار نصیب لوییز دیاز و اوانیلسون شد، اما او کسی بود که بیشترین نقش را در پیروزی سفید و آبی پوشان پورتو داشت و در پایان نیز به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد.

 
اکانت توییتری playmakerstats اشاره کرده که طارمی در  چهار بازی اخیر پورتو یا گل زده و یا پاس گل داده؛ در برابر فلامیکائو دو گل زده، در برابر بنفیکا پاس گل داده، در برابر فرانسی یک گل زده و در برابر ریوآوه نیز پاس گل داده.

ریو آوره و پورتو با شرایط بسیار متفاوتی پا به میدان این مسابقه گذاشتند؛ پورتو در بازی قبلی برابر فارنسی پیروز شده بود و تیم میهمان اولین بازی خود را پس از شوک روانی بازگشت میگل کاردوسو به سمت سرمربیگری این تیم، تجربه می کرد.

البته در شبی که پورتو به مصاف ریوآوه می رفت، نگاه ها همه به دربی لیسبون دوخته شده بود؛ اگر اسپورتینگ به بنفیکا می باخت، پورتو در صورت برد می توانست به فاصله یک امتیازی با صدرنشین برسد.

به همین دلیل بود که شاگردان سرخیو کونسیسائو از همان سوت ابتدای بازی با تمام قدرت برای پیروزی تلاش کردند.

با وجود غیبت اوتاویو در ترکیب 11 نفره پورتو، این تیم با طارمی، مارگا و لوییز دیاز و همچنین با کمک کورونا و سرخیو اولیویرا در خط حمله بسیار قدرتمند ظاهر شد.

 چندان طولی نکشید که پورتو با فشاری شدید میانه زمین ریوآوه را از آن خود کرد و ساختار دفاعی تیم میهمان را بهم ریخت و ریوآوه دیگر موفق به بازسازی دوباره ساختار تیم خود نشد و سعی داشت تا با ضد حمله های سریع گلسون دالا و کارلوس مانه به گل برسد.

در همان ابتدای بازی و در دقیقه پنجم لوییز دیاز این شانس را داشت که دروازه ریوآوه را باز کند که البته موفق نشد.

در این دقایق طارمی کمتر در بازی به چشم می آمد و سعی داشت تا توپ ها را از میانه زمین ریوآوه به دیاز، ماراگا و یا کورونا برساند و مهاجمان پورتو با کمک طارمی توانستند صحنه های خطرناکی را نیز روی دروازه حریف خلق کنند.

ریوه آوه موفق شد تا دقیقه 44 بازی مقابل حملات پورتو به خوبی دفاع کند، حملاتی که طارمی در اغلب آنها نقش پررنگی داشت و طراح بیشتر حرکات پورتو در زمین حریف و گشودن راهی برای نفوذ بین مدافعان ریوآوه بود. تنها لحظاتی مانده تا به صدا درآمدن سوت پایان نیمه نخست بازی، مهدی طارمی که همیشه به خوبی از قدرت بدنی خود استفاده می کند، با یک حرکت ناگهانی لوییز دیاز را صاحب توپ کرد؛ توپ ارسالی از جناح چپ با مهار سینه‌ای که لوئیز دیاز انجام داد، به مهدی طارمی رسید، شوت محکم ستاره ایرانی توسط دروازه‌بان ریو آوه برگشت داده شد و با ضربه دیاز تبدیل به اولین گل پورتو شد.

 نیمه دوم با نمایش بهتر ریو آوه آغاز شد و این تیم توانست خطراتی روی دروازه پورتو ایجاد کند. پورتو بدون تغییر ترکیب خود از رختکن به زمین آمده بود، اما سعی داشت با سرعتی متفاوت و آرام تر بازی کند. فشار ریوآوه روی دروازه پورتو ادامه یافت اما از شدت برخوردها کاسته شده بود. گلسون دالا در دقیقه 50 و پس از او مارگا در دقیقه 60 خطراتی را روی دروازه ها ایجاد کردند که هر دو بی ثمر بود. از این لحظه به بعد سرعت بازی باز هم کمتر شد و تیم ها شروع به تعویض بازیکنان کردند.

در دقیقه 74 اما باز هم این تیم پورتو بود که روی خلاقیت و حرکت دیدنی مهدی طارمی توانست به گل برسد و با تاثیرگذاری این مهاجم ایرانی مقابل تیم سابقش، گل دوم را هم بزند. طارمی دفاع ریوآوه را رد هم شکست و با پاسی دیدنی اوانیلسون را که در دقیقه 66 به جای مارگا به زمین آمده بود، صاحب توپ کرد و مهاجم پورتو چاره ای جز گل کردن پاس عالی طارمی نداشت.

بازی می توانست پس از گل دوم پورتو تمام شود، ریو آوه دیگر نای دویدن نداشت و پورتو نیز با تعویض های پیاپی اجازه داد تا بازیکنانش استراحت کنند.

در دقیقه 93 سوت پایان بازی به صدا درآمد و پورتو با 2 گل برنده 3 امتیاز این بازی شد. و ریوآوه به لطف درخشش مهدی طارمی نتوانست با مربی جدید به نتیجه ای جز شکست برسد.