جمعه دهم فروردین ماه

زمان انتخابی المپیک روئینگ آسیا و اقیانوسیه اعلام شد

مسابقات انتخابی المپیک روئینگ قاره آسیا و اقیانوسیه ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در توکیو برگزار خواهد شد.

مسابقات انتخابی المپیک روئینگ قاره آسیا و اقیانوسیه ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در توکیو برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، فدراسیون جهانی روئینگ با پذیرفتن پیشنهاد ژاپن برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا و اقیانوسیه، تاریخ و محل برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کرد.

بر این اساس مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا و اقیانوسیه در رشته روئینگ ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در سواحل واتر وی توکیو برگزار خواهد شد.

سایت فدراسیون جهانی روئینگ در گزارش خود در این باره آورده است: پیرو مذاکرات انجام شده با عوامل کلیدی کشور ژاپن، مسئولین روئینگ ژاپن پیشنهاد میزبانی مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه را از تاریخ ۵ تا ۷ می ۲۰۲۱ در سواحل واتر وی ارائه کردند و فدراسیون جهانی روئینگ در جلسه روز جمعه ۲۹ ژانویه، رسما پیشنهاد ژاپن را پذیرفت و برنامه‌ریزی‌های مربوطه در حال انجام است.

فدراسیون جهانی روئینگ در حال همکاری با کمیته برگزاری این رویداد است تا اطمینان لازم را حاصل کند که این رویداد با استانداردهای فدراسیون جهانی و استاندارهای سلامت ملی و محلی ژاپن مطابقت داشته باشد.

برای دو رویداد پاراروئینگ آسیا و اقیانوسیه که در این رویداد برنامه‌ریزی شده بود یک تضاد و تداخل با مسابقات نهایی انتخابی پارالمپیک در ایتالیا وجود دارد و لذا رویدادهای انتخابی پاراروئینگ نمی‌تواند در توکیو برگزار شود.

بر این اساس نفرات برتر پاراروئینگ آسیا و اقیانوسیه در یک مسابقه انتخابی مجزا مشخص خواهند شد که اخبار آن روز دوشنبه ۸ فوریه ۲۰۲۱ اعلام می‌شود.

بر این اساس پاروزنان روئینگ کشورمان حدود ۳ ماه برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در توکیو ژاپن مهلت دارند.