پنجشنبه نهم فروردین ماه

میلاد فرخنده بانوی نمونه اسلام حضرت زهرا (ص)

بیستم جمادی‌الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا.

بیستم جمادی‌الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا.


این روز به یُمن زادروز بانوی نمونه‌ی اسلام، فاطمه زهرا(س)، روز مادر نام گرفته است. بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام(ص) به او لقب «اُم ابیها» داده است، یعنی زنی که برای پدرش هم‌چون مادر بود.
زندگی و سیره‌ی حضرت زهرا(س) به قدری آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده‌ای در جهان، او را چونان قدیسه‌ای تحسین می‌کند؛ زنی که تولدش از دامن خدیجه کبری، همسر پیامبر گرامی اسلام(ص) و در کانون نخستین خانواده‌ی اسلامی با نغمه‌های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ تکبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب «کوثر» به او عطا کرد. زیرا وی سرچشمه‌ی تمام خوبی‌های جهان است.
تولد این بانوی گران‌قدر به ابتکار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) «روز زن و روز مادر» نام گرفت: «اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد، چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) است؛ زنی که افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد.»
پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و روزنامه بین المللی شوت این روز فرخنده را به همه هموطنان به ویژه مادران کشورمان تبریک عرض می نماید.