جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه...

هرگز نمیر مادر...

امروز روز زن است، که به نام زهرا مطهر(س) زینت یافته است.

در این مناسبت به احترام همه مادران سرزمین مقدس ایران می نویسیم که شیر زنان پارسی از عصر عتیق دوران باستان کشورمان از آمتیس و آرتمیس و زنان شاهنامه فردوسی گرفته تا صدها و هزاران بانویی که در این دنیای پهناور در گستره علم و ورزش، هنر و اقتصاد ، نماد فداکاری و عاطفه ورزی دوشیزگان ایرانی بوده اند، تا خواهرانی که در ایام جنگ تحمیلی در جنوب و غرب کشور حماسه آفریده اند و سرانجام مادرانی که فرزندانی را در دامن پر مهر خود پرورش داده اند که همواره آماده جانفشانی در راه میهن بوده اند و در این رهگذر باید از تک تک مادرانی که فرزندان قهرمان تحویل کشور ایران داده اند نیز قدردانی کنیم که از نان و زندگی خود زده اند تا فرزندانشان سرشار از شور مبارزه و وطندوستی باشند.

هرگز از یاد نبرده ایم که این مادران پاکدامن در روزهایی که کشور عزیز  ما آماج  تحریم و تهمت بدخواهان بوده چگونه دست به دعا شده اند و با استغاثه های خود به  درگاه الوهیت خواهان پیروزی فرزندان وطن بوده اند.در بعد اجتماعی و خانوادگی مادران مثل نخ تسبیح هستندکه همه را به هم وصل می کنند، از خورد و خواب خود می زنند تا فرزندانشان گرسنه نمانند و احساس کمبود نکنند، مادران تا زمانی که زنده اند اجازه نمی دهند آب در دل کسی تکان بخورد .

مادران  مبنای بزرگی و کوچکی، مهر و محبت و مودت و  نگهبان رسم و رسوم و دخل و خرج های خانوده اند. اما هر چه بگوئیم کم گفته ایم.فقط می نویسیم: هرگز نمیر مادر .  . .

نویسنده: رضا اسماعیلی