جمعه دهم فروردین ماه

شیاطین سرخ نتیجه ای تاریخی کسب کردند

منچستریونایتد با برد 9-0 برابر ساوتهمپتون با رکورد برد با بیشترین اختلاف گل در لیگ برتر برابری کرد؛ نتیجه ای که تنها دو بار دیگر در تاریخ این مسابقات اتفاق افتاده است.

منچستریونایتد با برد 9-0 برابر ساوتهمپتون با رکورد برد با بیشترین اختلاف گل در لیگ برتر برابری کرد؛ نتیجه ای که تنها دو بار دیگر در تاریخ این مسابقات اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، شاگردان اوله گنار سولسشر در شبی که با 9 گل ساوتهمپتون را در اولدترافورد در هم شکستند، توانستند با یکی از رکوردهای مهم لیگ برتر برابر شوند.

 هفت بازیکن مختلف در بازی شب گذشته برای شیاطین سرخ موفق به گلزنی شدند. بازی در اولدترافورد به بدترین شکل ممکن برای ساوتهمپتون آعاز شد؛ الکساندر یانکویتز، بازیکن جوان ساوتهمپتون، در دقیقه دوم بازی به دلیل خطای شدیی که روی مک تومینی انجام داد با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد.

یانکویتز اولین بازیکنی است که پس از سرژ اوریه در سال 2017، در نخستین بازی خود در لیگ برتر از زمین بازی اخراج می شود. یانکویتز همچنین با 19 سال و 39 روز سن، دومین بازیکن جوانی است که در لیگ برتر از زمین بازی اخراج شده است.
منچستریونایتد با استفاده از برتری که داشتن یک بازیکن بیشتر در زمین به آنها داده بود، نیمه اول را با چهار گل به پایان رساند. آرون فن بیساکا، مارکوس راشفورد و ادینسون کاوانی برای سرخ ها گلزنی کردند و ساوتهمپتون یک گل به خودی هم زد.

در نیمه دوم اوضاع از این هم برای ساوتهمپتون بدتر شد و دو گل از آنتونی مارسیال، یک گل از مک تومینی و نفری یک گل از برونو فرناندز و دنیل جیمزف این تیم را به طور کامل در هم شکست. ساوتهمپتون همچنین با اخراج بدنارک، مدافع این تیم، در دقایق پایانی بازی 9 نفره شد.
با این برد منچستریونایتد توانست به رکورد برد با بیشترین اختلاف گل در لیگ برتر برسد، رکوردی که برای اولین بار شیاطین سرخ در سال 1995 با پیروزی 9-0 برابر ایپسویچ به نام خود ثبت کرده بودند.

لستر سیتی در سال 2019 توانست بار دیگر این نتیجه را تکرار کند و برابر همین تیم ساوتهمپتون 9-0 پیروز شد.
منچستریونایتد هفت گلزن مختلف در این بازی داشت و این دومین باری است که چنین اتفاقی در لیگ برتر رخ می دهد و تنها یک بار دیگر در سال 2012 در پیروزی 8-0 چلسی برابر استون ویلا چنین چیزی دیده شده است.

 شاگردان اوله گنار سولسشر پس از برد 6-2 برابر لیدزیونایتد، اکنون برای دومین بار است که 6 گل یا بیشتر در یک دیدار از لیگ برتر وارد دروازه حریف می کنند.
همچنین از فصل 01-2000 به بعد، این نخستین بار است که شیاطین سرخ توانسته اند در یک فصل در دو بازی 6 گل یا بیشتر به ثمر برسانند.