جمعه دهم فروردین ماه
دو گل به اینتر برای تاریخی شدن؛

کریستیانو بهترین گلزن تاریخ نام گرفت

کریستیانو مقابل اینتر دو گل زد تا تبدیل به بهترین گلزن رسمی تاریخ  بشود.

کریستیانو مقابل اینتر دو گل زد تا تبدیل به بهترین گلزن رسمی تاریخ  بشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از روزنامه مارکای اسپانیا ، کریستیانو رونالدو ، با توجه به گزارش های دقیق تاریخی که توسط مارکا بررسی شده است ، در حال حاضر بهترین گلزن رسمی در کل تاریخ فوتبال است. با دو گلی که  امشب  در نیمه نهایی کوپا مقابل اینتر به ثمر رسانده ،ستاره پرتغالی تعداد گل های رسمی در طول زندگی حرفه ای خود را به 763 رساند، رقمی که یک گل از 762 گل یوزف بیکان اتریشی-چک و پله افسانه ای بیشتر است.
رده‌بندی بهترین گلزنان تاریخ:رونالدو 763،بیکان و پله 762،روماریو740 و مسی 720 گل زده .
 
اگرچه در مورد تعداد گل‌های بیکان و پله اختلاف نظر زیادی وجود دارد و شاید آنها ارقام خود را بالاتر در نظر بگیرند ، اما آنچه کاملا مشخص است حساب های پرتغالی است: 


* او در 31 بازی با پیراهن اسپورتینگ لیسبون پنج گل به ثمر رساند. 
* در 292 دیدار با منچستر یونایتد 118 گل زد.
*  در 438 بازی با رئال مادرید 451 گل ثبت نام کرد.(خارق‌العاده)
* در 111 حضور در یوونتوس 87 امتیاز به ثمر رساند.

* ضمنا بازیهای ملی را فراموش نکنید.اودر 170 بازی ملی با پرتغال 102 گل وارد دروازه حریفان کرده. این اعداد جادویی را جمع بزنید و به بهترین گلزن تاریخ سلام کنید. 


نکته: تنها کسی که می تواند در آینده این رکورد تاریخی را از او بگیرد لیونل مسی است که با 720 گل رسمی در رده پنجم قرار دارد.

 آمار و ارقام سه گلزن برتر تاریخ به تفکیک. مارکا ادعا می‌کند این با بررسی دقیق گذشته آمار گلهای پله و بیکان را تصحیح کرده است.
تا پیش از دیدار امشب، رونالدو با پله و بیکان با 762 گل زده برابر بود؛ در حالی که ستاره پرتغالی 134 گلش را در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.
بعضی از منابع تعداد گل های زده بیکان را 805 ذکر کرده اند اما مارکا تنها گل هایی که در رقابت های حرفه ای به ثمر رسیده را محاسبه می کند. به همین دلیل، تعدادی از گل او که در رقابت های محلی و غیر حرفه ای به ثمر رسیده، توسط مارکا محاسبه نشده است. از جمله گل هایی که با پیراهن منتخب موراویا مقابل تیم ملی آلمان به ثمر رساند.


به این ترتیب، کریس رونالدو توانست امشب از این دو گلزن تاریخساز پیش بیفتد و با توجه به اینکه هنوز مشغول به بازی است، می تواند این رکورد را بیش از پیش، دست‌نیافتنی کند.