جمعه دهم فروردین ماه

آرتتا: اخراج داوید لوییز موجب این نتیجه را در پی داشت

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال از اخراج داوید لوییز از زمین بازی در شکست 2-1 شب گذشته توپچی ها برابر وولوز بسیار عصبانی است.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال از اخراج داوید لوییز از زمین بازی در شکست 2-1 شب گذشته توپچی ها برابر وولوز بسیار عصبانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، در شکست 2-1 شب گذشته آرسنال برابر وولوز، داوید لوییز، مدافع برزیلی توپچی‌ها، قبل از پایان نیمه اول از زمین بازی اخراج شد، اما این تنها کارت قرمز آنها نبود و شاگردان آرتتا بازی را 9 نفره به پایان بردند.
پس از پایان بازی میکل آرتتا که از اخراج داوید لوییز بسیار عصبانی بود گفت پس از بارها تماشای صحنه ای که داور خطا گرفت و به این مدافع برزیلی کارت قرمز نشان داد، هیچ برخوردی بین او و بازیکن حریف ندیده است.

 در دقایق پایانی نیمه اول در حالی که آرسنال یک گل از حریف پیش بود، داوید لوییز در یک موقعیت تک به تک بازیکن وولوز را متوقف کرد تا یک کارت قرمز مستقیم از داور بازی دریافت کند و یک ضربه پنالتی نیز برای تیم میزبان اعلام شود. VAR هم هر دو تصمیم داور در این صحنه را تایید کرد.

 وولوز در همان ابتدای نیمه دوم و قبل از 9 نفره شدن آرسنال به گل رسید؛ ژائو موتینیو پشت محوطه صاحب فرصت شده و با یک ضربه فوق العاده از راه دور موفق شد گل پیروزی را برای میزبان به ثمر برساند.

در دقیقه 72 بازی برند لنو، دروازه بان آرسنال، به دلیل استفاده از دست در بیرون از محوطه جریمه از زمین بازی اخراج شد تا این تیم 9 نفره تا پایان بازی ادامه دهد.
میکل آرتتا در کنفرانس خبری پس از مسابقه گفت: "اگر می خواهید راجع به تصمی داور صحبت کنیم باید بگویم که من تازه ده بار آن صحنه را از 5 زاویه مختلف دیده ام و بعد به کنفرانس خبری آمدم، هیچ تماسی بین آنها اتفاق نیافتاد.

اگر VAR از زاویه دیگری این صحنه را دارد خیلی دوست دارم آن را ببینم. اگر برخوردی هم بود، خوزه با داوید برخورد کرد، این چیزی بود که من دیدم.

دوست ندارم فکر کنم تصمیم داور به خاطر شهرتی بود که لوییز دارد. مطمئنم که ر اساس چیزی که لابد دیده اند تصمیم گرفته اند، اما متاسفانه من انتظار داشتم که چیزی در آن صحنه ببینم که تصمیم داور را تایید کند و چنین چیزی ندیدم.

البته که آن صحنه نتیجه بازی را تغییر داد. وقتی 45 دقیقه در لیگ برتر آن هم برابر این حریف بدون مدافع وسط بازی کنی، معلوم است که روند بازی را عوض کرده."

 آرتتا در پاسخ به این سوال که آیا VAR به ضرر آنها بوده و از آن ناامید شده اند، گفت: "خب، تصمیم بزرگی بود. اگر درست تصمیم گرفته اند و می توانند ثابت کنند که تصمیم درستی بوده، من دستهایم را بالا برده و عذرخواهی می کنم.

اما تنها چیزی که می گویم این است که من هیچ برخوردی در آن صحنه ندیدم و این واقعا آزاردهنده و ناراحت کننده است چرا که آن لحظه بسیار بسیار مهمی در بازی بود."
سرمربی آرسنال راجع به اشتباه دروازه بان این تیم که منجر به اخراج او از بازی شد نیز افزود: "او در کسری از ثانیه تصمیم گرفت و طبیعتا تلاش کرد تا جلوی توپ را بگیرد. هیچ کاری نمی توانست بکند."