جمعه دهم فروردین ماه

علمدار: موتای کاران ایرانی مفت بازی می کنند

قهرمان موتای جهان اعتقاد دارد که ورزشکاران ایرانی اینقدر در مسابقات سطح پایین شرکت کرده اند که ارزش قهرمانان ایرانی به شدت نزول پیدا کرده است.

قهرمان موتای جهان اعتقاد دارد که ورزشکاران ایرانی اینقدر در مسابقات سطح پایین شرکت کرده اند که ارزش قهرمانان ایرانی به شدت نزول پیدا کرده است.


عیسی علمدار قهرمان سه دوره جهان و دارنده کمربند قهرمانی این رشته در گفتگو با البرز ورزشی با بیان این مطلب اضافه کرد: سال 2019 بر سر کسب کمربند قهرمانی جهان با رزمی کار عنوان دار چینی پیکار کردم که موفق به شکست وی شدم. البته همینک چند موتای کار ایرانی همانند وحید شهبازی ، وحید ارمشی در اروپا و یا در کشورهایی مثل هلند و استرالیا سکنی دارند که صاحب کمربند با ارزش قهرمانی جهان هستند. علمدار با اشاره به اینکه شیوع کرونا تاثیر منفی روی مسابقات حرفه ای این رشته گذاشته است گفت: فعلا مسابقات مهمی در پیش نداریم چرا که سرمایه گذاران حاضر به هزینه کردن برای مسابقات بدون تماشاگر نیستند.
علمدار در پاسخ به پرسش ما که به طور معمول جوایز قهرمانان این رشته در بخش حرفه ای چقدر است؟ گفت: بستگی به ارزش و موقعیت ورزشکاران دارد، یکی شاید 100 دلار بگیرد و یکی 50 هزار دلار. درواقع این خود قهرمانان هستند که ارزش دلاری خودشان را مشخص می کنند.
وی در باره شرایط موتای کشورمان گفت : آخرین باری که من عضو تیم ملی ایران بودم به سال 2013 بر می گردد که آن زمان مسئولیت موتای با آقای جواد نصیری بود و بعد از آن به طور کلی از این ورزش آماتور جدا شدم و به تیم ملی نرفتم . خوشبختانه شنیدم که آقای نصیری برگشته اند و مسئولیت این رشته را برعهده گرفته اند. ولی در مجموع به ورزشکاران آماتور ما که در سطح علمی تلاش می کنند هیچ توجهی نمی کنند. و با شرایطی که از نظر اقتصادی در کشور داریم ، امیدی به رونق هیچ ورزشی نداریم چه برسد به موتای.
گفت و گو: عباس اسماعیلی