جمعه دهم فروردین ماه

سلامی: قلب پرستاران ایرانی برای انسانیت می تپد

در بین اهالی ورزش چندین نفر پزشک، پرستار و کادر درمان داریم که از بین آقایان پرفسور مهردار فیضی بازیکن سابق تیم های والیبال پرسپولیس و ملی دانشجویان، کرسی و جایگاه ویژه ای دارند و اما در جمع بسکتبالی ها چند بانو را سراغ داریم که لباس سپید و مقدس پرستاری را بر تن دارند.

سرور روانی پور مربی مطرح بسکتبال در شیراز، پروین سلامی ملی پوش سابق از تهران و آتنا طاهری داور بسکتبال از مرکزی، به مناسبت روز پرستار با پروین سلامی بازیکنی که همدوره ملی پوشانی چون خانمها کلاهی، راستکار علیزاده بوده تماس گرفتیم، ایشان اینک نایب رئیسی هیات بسکتبال استان تهران را هم بر عهده دارد.

پروین سلامی که پیشنه بازی در تیم های استقلال و پیکان را هم دارد و هم اینک سرپرست تیم ملی جوانان هم است، می گوید: من نرس بیمارستان بودم و یکی دو سالی است که بازنشسته شده ام، اما شاهد شاهکار پرستاران سپیدپوشی بوده ام که دوستان من هستند، چون پرستاری کرده ام می گویم افرادی که لباس پرستاری را بر تن می کنند، انسانهایی هستند که قلب شان برای مردم و انسانیت می تپد. طی سه، چهار ماه اخیر که اوج شیوع ویروس کرونا بوده همکارانم مرتب می گفتند: سختی های زیادی را به جان خریده ام اما آنقدر که نگران سلامتی مردم بوده اند به فکر خودشان نبوده اند و حالا من به عنوان یک نرس قدیمی از هموطنانم خواهش می کنم که رعایت کنند تا کمتر به بیمارستان مراجعه کنند. شما دید که پرستاران و پزشکان ما چقدر جانفشانی کرده اند، پس با رعایت مسایل بهداشتی به سلامت خودمان و پرستاران کمک کنیم.

بازیکن سابق تیم ملی درباره روحیات ورزشکاران در مواجهه با بیماری و مشکلات می گوید: همیشه پرستاران و همکارانم به من می گفتند چون ورزشکار هستید روحیه قوی تری دارید و در برخورد با مشکلات مقاوم تر برخورد می کنید.

پروین سلامی با اشاره به این نکته که لباس اصلی پرستاران سرمه ای است درباره همکاری در هیات بسکتبال تهران و اینکه با یک رئیس خانم چگونه کنار می آیید می گوید: البته با خانم شبنم کلاهی همبازی بوده ام ولی به جرات می گویم که ایشان مدیری با هوش، برنامه ریز هستند و چون برای نخستین باری است که با یک رئیس زن همکاری می کنم، باید بگویم عالی است.

گفت و گو از: ج - دوستدار