پنجشنبه سی ام فروردین ماه
چند برش از فوتبال ایران...

پیشنهاد البرزورزشی به سازمان لیگ

 در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور دو تیم پرطرفدار پرسپولیس پولیس و استقلال در تبریز و تهران به میدان می آیند. تیم های تراکتور و نساجی حریفان دو تیم یاد شده هستند.

 در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور دو تیم پرطرفدار پرسپولیس پولیس و استقلال در تبریز و تهران به میدان می آیند. تیم های تراکتور و نساجی حریفان دو تیم یاد شده هستند.

ذوب آهن و سپاهان در اصفهان، صنعت نفت و فولاد در خوزستان پیکار می کنند. دو خطه فوتبال خیز کشورمان که برای احیای مجدد این ورزش زیبا به انگیزه های مسابقاتی نیاز مبرم دارند.
در حال حاضر استقلال تهران با کسب 23 امتیاز از 13 بازی کماکان در صدر جدول قرار دارد. آبی پوشان باید حواس جمع باشند تا حاشیه ها آنها را به زیر نکشند. اما صنعت نفت و تراکتور نیز هرکدام با داشتن 22 امتیاز همچنان در تعقیب یاران محمود فکری هستند.
 پرسپولیس نیز دو بازی عقب افتاده دیگر در پیش دارد و اکنون با 18 امتیاز در میانه جدول لیگ بیستم ایستاده است.  
امروز هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس که یاد مرحوم مهرداد میناوند را زنده نگه می دارند و برای بهبودی علی انصاریان دست به دعا بر می دارند. پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی پیشنهاد می کند که هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور به نام زنده یاد مهرداد میناوند نامگذاری شود تا زمات این ملی پوش ارزشمند در اذهان تداعی شود.
ماشین سازی رکوردار باختن در لیگ بیستم
تیم ماشین سازی تبریز همچنان می بازد این تیم با داشتن 19 امتیاز از 13 بازی رده آخر جدول ایستاده است اینکه فلسفه تشکیل چنین تیمی در تبریز چیست نمی دانیم کاش ماشین سازی در بست در اختیار بازیکنان جوان و امید تبریز فوتبال خیز و شهرهای استان آذربایجان شرقی قرار می گرفت و حداقل از قبل شرکت در لیگ برتر تجربیاتی برای آینده می اندوختند.
و اما فردا لک و فوتبال تبریز
و اما فردا دیدار حساس پرسپولیس تهران در تبریز خواهد بود نکته جالب ضور حامد لک در دروازه پرسپولیس است دروازه بان سرشناسی که روزگاری نچندان دور در پرطرفدارترین تیم تاریخ فوتبال شهرستانها بازی می کرد تبریزی ها خاطره نمایش های لک را از یاد نبرده اند. 
چینی بستری شد
علی چینی مدافع سابق استقلال و تیم ملی و مربی سابق تیم استقلال به دلیل نارسایی کلیه در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.
پیشکسوت استقلال در آخرین ساعات شب گذشته از علی انصاریان ملاقات کرد و صبح امروز با مشکل شدید کلیوی مواجه شد که بعد از مراجعه به پزشک، برای مداوا در بیمارستان بستری شد.علی چینی در حال حاضر مربی تیم فوتبال چوکا تالش در لیگ دسته اول است.

محرمی شرایط بهتری دارد
صادق محرمی، مدافع دینامو زاگرب که در دیدار هفته هفدهم لیگ برتر کرواسی برابر هایدوک به دلیل آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه زانو مجبور به ترک زمین شد اکنون شرایط بهتری دارد.نتایج معاینات پزشکی برخلاف پیش‌بینی اولیه نشان می‌دهد آسیب‌دیدگی صادق محرمی خیلی جدی نیست و درمانش تا 6 هفته دیگر پایان خواهد یافت.تیم دینامو زاگرب با 42 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر کرواسی است.
سطح اکسیژن خون انصاریان افت کرده است  
حامد اژدری داماد خانواده علی انصاریان صبح امروز سه شنبه در خصوص آخرین وضعیت این پیشکسوت فوتبال گفت: تا دیروز همه چیز عادی بود و میزان اکسیژن خون قابل قبول بود. اما از بعد از ظهر دیروز شرایط تغییر کرد و از اواخر شب تیم پزشکی اقدام جدید انجام داد که آن هم جواب نداد ایشان از اواخر شب به کما رفتند و سطح اکسیژن خون نیز تا حد زیادی افت کرد. طبق گفته پزشکان امیدمان برای بازگشت علی خیلی کم است.همانطور که تقدیر هست، معجزه هم هست و از مردم خواهش و تمنا می‌کنم که برای علی دعا کنند تا معجزه‌ای صورت گیرد و علی عزیز به جامعه و مادرش بازگردد.
نویسنده: حسن امامقلی