جمعه سی و یکم فروردین ماه
چند برش از فوتبال ..

پرسپولیس به استقلال نزدیک تر شد

تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تنها گل ضربه سر بسیار زیبای سید جلال حسینی کاپیتان شمالی خود یک بر صفر تراکتور را شکست داد و با کسب بیست و یک امتیاز از دوازده بازی و داشتن دو مسابقه عقب افتاده کماکان در تعقیب استقلال بیست و سه امتیازی قرار دارد.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تنها گل ضربه سر بسیار زیبای سید جلال حسینی کاپیتان شمالی خود یک بر صفر تراکتور را شکست داد و با کسب بیست و یک امتیاز از دوازده بازی و داشتن دو مسابقه عقب افتاده کماکان در تعقیب استقلال بیست و سه امتیازی قرار دارد.

سپاهان و صنعت نفت آبادان نیز با بیست و دو امتیاز بر بالای جدول ایستاده اند. این درحالی است که تراکتورسازی با هدایت مسعود شجاعی هافبک تیم ملی پوش سابق 19 امتیاز دارد و پنجبار هم شکست خورده است.متأسافنه تراکتور بعد از ماجرای سال پیش ساکت الهامی در رابطه با کوچینگ و هدایت تیم به مشکل برخورد کرده است. البته شجاعی بازیکن بزرگی بود ولی مربی گری با بازیگری تفاوت زیادی دارد و این را مدیران باشگاه تراکتور باید مدنظر قرار بدهند.

دیروز تیم شرق خودرو مشهد هم باخت و اینبار به تیم تازه وارد مس رفسنجان، تا تفاوت مربی گری یحیی گل محمدی با مهدی رحمتی در تیم خراسانی مشخص شود.

پیکار حساس استقلال با نساجی

بعد از ظهر امروز دو تیم استقلال تهران و نساجی مازندران در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی بازی می کنند. و سپاهان و ذوب آهن نیز داربی نصف جهان را در پیش دارند. فولاد خوزستان و صنعت نفت هم نبرد جنوبی های هفته را کامل می سازند. دراین بین نساجی با 26 امتیاز  مقابل استقلال چاره ای ندارد جز اینکه به آب و اتش می زند. این مسابقه ساعت 17 امروز به میزبانی نساجی ولی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. استقلال در حال حاضر با اندوختن 23 امتیاز صدر نشین جدول است.

درخشش سید جلال از نگاه AFC

در جریان هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال تراکتور از ساعت ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان پرسپولیس بود که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.تک گل پرسپولیس را سید جلال حسینی در دقیقه ۵۳ به ثمر رساند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: افت پرسپولیس بعد از فینال لیگ قهرمانان به موقع تمام شد و برتری در دو دیدار برابر ماشین سازی و تراکتور باعث شد تا این تیم با کسب ۶ امتیاز از دو دیدار صعود خوبی در جدول رده بندی این رقابت ها داشته باشد. پرسپولیس قهرمان چهار دوره اخیر رقابت ها به لطف گل سیدجلال حسینی مدافع پیش تاخته خود دیدار با تراکتور را در تبریز با برد به پایان برد.پرسپولیس با کسب ۲۱ امتیاز از ۱۲ مسابقه ، اکنون در رده چهارم جدول قرار دارد و افت تیم هایی بالا نشین شرایط را برای این تیم بهتر نیز کرده است.

مراسمی برای خداحافظی با انصاریان در جوادیه برگزار شد  

درگذشت علی انصاریان بازیکن پیشین تیم ملی و باشگاه پرسپولیس اهالی فوتبال و هنر را تحت تاثیر قرار داد. امشب اما مراسمی در هیئت متوسلین به حضرت زینب(س) در محله جوادیه تهران برگزار شد، هیاتی که بانی اش فرهاد کاظمی سرمربی باسابقه فوتبال ایران است. این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای وسیع حسینیه حضرت زینب(س) برگزار شد که مردم فوتبالدوست محله جوادیه هم در این مجلس حضور داشتند. انصاریان در دوران فوتبالش در تیم امید بهمن، گسترش فولاد و استیل آذین، بازی کردن زیر نظر فرهاد کاظمی را هم تجربه کرد و رابطه ای صمیمی با این مربی داشت.

دو روز استراحت به تیم تراکتور برای ریکاوری مجدد

باتوجه به فاصله زمانی ۱۰ روزه تا بازی بعدی تراکتور در لیگ‌ برتر، تمرینات تیم پس از دو روز استراحت، از روز یکشنبه ۱۹ بهمن پیگیری می‌شود.تیم فوتبال تراکتور در چارچوب هفته پانزدهم(پایانی نیم فصل) ۲۶ بهمن در تهران میهمان سایپا خواهد بود.

نویسنده: حسن امامقلی