جمعه دهم فروردین ماه
نوع پازل بندی فدراسیون فوتبال اهمیت دارد؛

فریاد شیران: انصاریان مردمدار و پهلوان صفت بود

امروز در میان هوای سرد زمستانی می خواهیم از غم و اندوه از دست دادن فوتبالیستی بنویسیم که برای گفتن غصه تلخ رفتنش به مادرش هیچکس جرات گفتن را نداشت امروز آسمان هم دلش به حال مادر این فوتبالیست کشورمان به گریه افتاد و آسمان بارید.

امروز در میان هوای سرد زمستانی می خواهیم از غم و اندوه از دست دادن فوتبالیستی بنویسیم که برای گفتن غصه تلخ رفتنش به مادرش هیچکس جرات گفتن را نداشت امروز آسمان هم دلش به حال مادر این فوتبالیست کشورمان به گریه افتاد و آسمان بارید.


 در این مورد با نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال به گفت و گو نشستیم؛ وی در این مورد اظهار کرد: متاسفانه بنده مربی علی انصاریان نبوده ام اما در تیم هایی که در مقابل تیم من باید بازی می کردند ایشان حضور داشت و باید بگویم که از نظر فنی فردی محکم و با صلابت بود هیجان زیادی در بازی از خود نشان می داد، انرژی بسیار خوبی داشت انصاری تعصب خاصی روی تیم هایی که عضو آنها بود نشان می داد و در تیم های فجر سپاسی، استقلال و پرسپولیس و .. بازی می کرد.

وی افزود: همه ما فوتبالی ها تعهد خاصی باید روی تیم هایی که در آنها بازی می کنیم داشته باشیم و با تمام فکر و قلب و روح در تیممان بازی می کنیم اما در مورد انصاریان باید بگویم که علاوه بر این ها شایستگی و وجدان کاری هم داشت اگر تعصبی به تیم باشگاهی مان داشته باشیم تعهد هم لازمه آن است تا بتوانیم خوب بازی کنیم و انصاریان در این قواره بود و یکی از انسان هایی بود که صفت پهلوانی داشت. خیلی ارزشمند است که یک ورزشکار مردمدار و پهلوان باشد.
فریاد شیران در ادامه بیان کرد: به جز میناوند، استاد اسدی و چندی دیگر از ورزشکاران بودند که موجب نشاط و هیجان در تیم ها می شدند و انصاریان هم جزو بچه های شوخ طبع فوتبال به حساب می آمد وی از توانمندترین فوتبالیستهای کشور بود که در عرصه هنر و سینما دارای جنبه های انسانی بود و آنقدر به خانواده اش اهمیت می داد که مادرش آنطور با گریه التماس می کرد تا به دعای خیر مردم فرزندش را بازیابد و این اتفاقات اهمیت وی به خانواده اش را نشان می داد امیدوارم که همبستگی و موفقیت ها و شادی ها در ذهن مردم به یادگار نقش بر ببندد تا مردم از این بزرگواران در ذهن خود به نیکی یاد کنند.
مربی اسبق فوتبال ابراز کرد: امیدوارم که قدر زنده ها را بدانیم و زمانی که این افراد بزرگ رخت بر بستند از دستشان دادیم به نیکی از آنها یاد نکنیم مسئولان به فکر ما نیستند از دیگر فوتبالیست هایی که این روزها باید در کنار آنها حضور پر رنگی داشته باشیم آقای کریم باقی و رضا عباسی است که ریه اش اوضاع وخیمی دارد و عزت طاهر خانی که به تازگی جراحی کرده است و هم اکنون احتیاج مالی دارد باید به کمکشان بشتابیم نه اینکه هنگام رفتنشان یاد آنها را گرامی بداریم.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ موسسه و سازمانی حامیان ورزشکاران نیستند پیشکسوتان رشته فوتبال یک اتاق در فدراسیون داشتند که هر از گاهی دور هم جمع شوند که متاسفانه این اتاق را هم فدراسیون نالایق از آنها گرفت کدام سازمان باید از پیشکسوتان حمایت کند؟! ورزشکاری که از پا افتاده است توسط کدام نهاد مورد حمایت قرار می گیرد؟ فدراسیون ما باید چشم بینا و گوش شنوا داشته باشد نه اینکه برود و از مربیان خارجی برای حضور بر بالای سر تیم ها حمایت کنند و هزینه های گزافی انجام دهند که در نهایت آبروی ما در مجامع عمومی و بین المللی برود و ساختمان فدراسیون را برای پرداخت بدیهی فلان مربی به مزایده بگذارند. البته باید در مورد عملکرد مسئولان پیشین فوتبال شکایت کرد که یکی از آنها آقای تاج است که از بنده شکایت هم کرده بود نباید می گذاشت وضعیت فوتبال به اینجا بکشد و هر دفعه از وی شکایتی می شود ابراز می کند که قلب درد دارد و ...
فریاد شیران در خصوص اینکه خودشان یکی از دروازه بانان خوب کشور بوده اند هم اکنون در دروازه بانی افراد فعال حال حاضر چگونه عمل می کنند؛  تاکید کرد: در تمام طول تاریخ کشورمان من حدودا در 10 تا باشگاه فوتبال بازی کرده ام که پنج تا از این باشگاه ها ردیف اولی بوده اند که می توان به باشگاه تاج، پرسپولیس، برق شیراز و نیروی زمینی اشاره کرد که قبل و بعد از من هم فوتبالیست های مطرح کشورمان در رده ملی به جز یک دوره آنهم در سطح دروازه بانی افت داشته اند به اعتقاد من آقای سرلک و مظاهری و مسعود همامی دروازه بان تیم سپاهان و امثال آنها قطعا در تراز ملی هستند و عملگردی مطلوب دارند اما در مجموع مهم این است که پازل ما خوب چیده شود.    
  گفت و گو: الهه طائمه