پنجشنبه نهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال ایران...

تساوی تیم قلعه نویی مقابل مسجد سلیمان

چهاردهمین هفته مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران را می توانیم به عنوان یکی از بهترین و نیز شادکام ترین هفته برای هم پرسپولیس و استقلال یعنی دو نمایندگان سرشناس فوتبال کشورمان بنامیم.

چهاردهمین هفته مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران را می توانیم به عنوان یکی از بهترین و نیز شادکام ترین هفته برای هم پرسپولیس و استقلال یعنی دو نمایندگان سرشناس فوتبال کشورمان بنامیم.

زیرا در هفته چهاردهم رقابت های لیگ بیستم فوتبال کشورمان تیم پرسپولیس قهرمان چهار دوره قبلی لیگ برتر ایران و همچنین دارنده دو مقام نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در مصاف  خارج از خانه در تبریز برابر تیم جدولی ماشین سازی ایستاد و با تنها  گل ضربه سر دیدنی سید جلال حسینی کاپیتان و مدافع بسیار خوب و شمالی خود موفق به کسب اولین پیروزی  خارج از خانه این فصل در لیگ برتر شده است. بدین ترتیب در حال حاضر پرسپولیس از دوازده بازی قبلی خود صاحب بیست و یک امتیاز شد و بعد از تیم های استقلال، سپاهان و صنعت نفت آبادان آنگاه در  مکان چهارم جدول لیگ مربوطه قرار گرفته است.

دیروز استقلال هم با نتیجه یک بر صفر توانست تیم نساجی مازندران را با شکست دیگری در این دوره از رقابت ها مواجه کند و با 26 امتیاز از 14 بازی کماکان صدر جدول لیگ را به خود اختصاص دهد. ولی سپاهان نیز با اختلاف سه گل اما در عوض دریافت یک گل از ذوب آهن در داربی فوتبال اصفهان موفق به شکست این حریف صاحب نام اما فعلا ته جدولی همشهری اصفهانی خود شده است. متاسفانه با وجود گذشت چهارده هفته از برگزاری لیگ ایران ولی ذوب آهن با هدایت رحمان رضایی فقط یک پیروزی داشته است و همچنان  در مکان پانزدهم و البته یک پله بالاتر از ماشین سازی تبریز در قعر جدول لیگ برتر قرار دارد.

در ضمن دیدار دیروز سایپا تهران  و آلومینیوم اراک در تهران نیز سرانجام به تساوی یک بر یک طرفین انجامید و همچنین داربی فوتبال خوزستان هم برنده نداشت. برای اینکه دیدار خیلی  . . . تیم مطرح بالای جدول لیگ ایران یعنی صنعت نفت آبادان و فولاد علی رغم داشتن افت و خیز های فراوان  در پایان به تساوی یک بر یک محبوب ترین نمایندگان خطه فوتبال خیز خوزستان منجر شده است. بازی گل گهر سیرجان و نفت مسجدسلیمان  درسیرجان نیز برنده نداشت. زیرا شاگردان امیر قلعه نویی علی رغم برخورداری از امتیاز میزبانی این دیدار خانگی خود سرانجام  با تساوی بدون گل در سد این حریف سرشناس مسجدسلیمان  کاملاً متوقف شده اند. اما تیم گل گهر از بازی های قبلی این فصل خود صاحب 20 امتیاز شده و همچنان در یکی از رده های میانه جدولی لیگ فوق قرار گرفته است. اما حالا ما که از دیدار پیکان و ماشین سازی تبریز در تهران که  سرانجام به تساوی دو به دو این دو تیم شهرستانی و تهرانی بگذریم باخت سه بر یک خانگی شهر خودرو  مشهد  مقابل مس رفسنجان نیز از دیگر شگفتی های هفته چهاردهم لیگ امسال محسوب می شود. متأسفانه شاگردان مهدی رحمتی در بازی مهم خانگی خود برابر تیم باانگیزه تری مثل مس رفسنجان خیلی کم آورده بودند و سر آخر هم با اختلاف سه گل بازنده از زمین بازی خارج شده اند و همین طور ذوب آهن هم که تاکنون فقط یک پیروزی سه امتیازی کسب کرده است در بازی خارج از خانه مقابل پرسپولیس نیز یکبار دیگر بازنده از زمین مسابقه خارج شده است تا شاید فریدونی مدیر عامل جدید باشگاه ذوب آهن هر چه زودتر به فکر تغییر و تحولات کاملاً درست و اساسی تر در کادر فنی تیم ذوب آهن بوده  باشد. متأسفانه در این فصل رحمان رضایی مدافع ملی  پوش و شمالی سابق پرسپولیس تهران و تیم ملی فوتبال کشورمان نیز که برای اولین بار به عنوان سرمربی یک تیم لیگ برتری چون ذوب آهن در لیگ بیستم فوتبال ایران رسماً شروع  به کار کرده است. ولی حالا تیمش هم به دلیل کسب نتایج ضعیف و قبل از ماشین سازی تبریز آنگاه در  رده شانزدهم قعر جدول لیگ امسال جا دارد.

دود و کنده  و سید جلال!

اینکه از قدیم گفته اند دود از کنده بلند می شود مصداق بازیکنانی چون سید جلال حسینی است که دیروز در بازی خارج از خانه پرسپولیس نقشی پررنگ داشته است و با ثمر رساندن یک گل زیبا که با ضربه سر شکل گرفت در پیروزی با ارزش هفته چهاردهم پرسپولیس  نمودی دلپذیر داشت تا یحیی گل محمدی با شکست دادن مسعود شجاعی با داشتن بیست و یک امتیاز از دوازده بازی بعد از تیم های استقلال سپاهان و صنعت نفت در رده چهارم قرار گیرد. سید جلال البته نخستین بار نیست که برای پرسپولیس در مسابقات مهم گل زنی می کند. وجود این مرد با تجربه و تکنیکی برای پرسپولیس همیشه غنیمت بوده است.

سر دستمزد وریا دبه درآورده اند

کاپیتان استقلال فصل گذشته قراردادی دو ساله با امیرحسین فتحی منعقد کرد که آن قرارداد 2 ساله به مبلغ 2 میلیارد و دویست میلیون تومان بود و برای این فصل قرارداد این بازیکن به 2 میلیارد و هفتصد میلیون به صورت خودکار افزایش پیدا می‌کرد اما بعد از جدایی فتحی، غفوری شبانه به همراه خسرو حیدری و آرش برهانی راهی هتل آزادی شده و قرارداد  قبلی را فسخ و قراردادی جدید به ارزش 6 و 8 میلیارد برای دو فصل منعقد کردند که این خبر باعث دلخوری وریا شد و بعد از اتفاقات پیش آمده امروز در محل تمرین استقلال هم حضور پیدا نکرد.

ترابی به پرسپولیس پیوست

هافبک سابق پرسپولیس پس از نیم فصل حضور ناموفق در لیگ ستارگان قطر و باشگاه العربی در ابتدای فصل تصمیم گرفت به پیشنهاد تمدید قرارداد با پرسپولیس پاسخ منفی بدهد و راهی لیگ ستارگان قطر و تیم العربی شود، برای نیم فصل دوم به پرسپولیس بازگشت.این بازیکن ملی پوش امروز قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس منعقد کرد تا رسما به جمع شاگردان گل محمدی اضافه شود.ترابی بعد از اینکه با پرسپولیس به قهرمانی در لیگ نوزدهم رسید، برخلاف انتظار حاضر نشد به راهش با سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهد و با حاشیه های فراوان به العربی قطر پیوست. جدایی ترابی در ابتدای فصل انتقادات زیادی را نسبت به عملکرد مهدی رسول پناه، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس به همراه داشت و حتی باعث تجمع هواداران مقابل درب باشگاه شد.سما به جمع سرخپوشان بازگشت.

نویسنده: حسن امام قلی