جمعه دهم فروردین ماه

پنجره های نقل و انتقالات توسط شورای فیفا

 دفتر شورای فیفا تصمیم گرفت اصلاحات موقتی مقررات نقل و انتقالات و وضعیت بازیکنان را در رابطه با آزاد سازی بازیکنان برای حضور در تیم های ملی تا پایان آوریل 2021 تمدید کند.

 دفتر شورای فیفا تصمیم گرفت اصلاحات موقتی مقررات نقل و انتقالات و وضعیت بازیکنان را در رابطه با آزاد سازی بازیکنان برای حضور در تیم های ملی تا پایان آوریل 2021 تمدید کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به چالش هایی که هنوز در اثر شیوع کرونا بر فوتبال داخلی کشورها و همچنین فوتبال بین المللی تاًثیر گذار است، دفتر شورای فیفا تصمیم گرفته است انعطاف پذیری بیشتری نسبت به آزاد سازی بازیکنان برای تیم های ملی نشان دهد. این تمهید شامل بازیکنانی می شود که در لیگ هایی فعالیت دارند که برنامه ریزی مسابقات آنها همچنان متاًثر از شیوع کرونا است.

در آستانه پنجره مسابقات بین المللی آتی مردان و زنان و پس از دریافت بازخورد مثبت از جامعه فوتبال در خصوص اقدامات موقتی صورت گرفته در سال گذشته، دفتر شورای فیفا تصمیم گرفته است که اصلاحات موقتی مقررات نقل و انتقالات و وضعیت بازیکنان را در رابطه با آزاد سازی بازیکنان برای حضور در تیم های ملی تا پایان آوریل 2021 تمدید کند.

این اصلاحات موقتی شامل موارد ذیل خواهد بود:

این اصلاحات شامل کلیه مسابقات رسمی آقایان، بانوان و فوتسال تا پایان آوریل 2021 خواهد بود

در تمام مسابقاتی که مطابق تقویم بین المللی فیفا در بازه زمانی فوق برگزار شود "پروتکل بین المللی مسابقات فیفا – بازگشت به مسابقات" اعمال خواهد شد.

قوانین مربوط به آزادسازی بازیکنان برای حضور در تیم های ملی بدون تغییر خواهد ماند به جز: 

قانونی مبنی بر قرنطینه اجباری به مدت حداقل 5 روز در بدو ورود به محل باشگاه یا محل برگزاری مسابقه ملی وجود داشته باشد.

محدودیت سفر از محل باشگاه یا محل برگزاری مسابقه ملی وجود داشته باشد.

معافیت خاصی از سوی مقامات محلی در ارتباط با تصمیمات فوق برای بازیکنان یا تیم های ملی در نظر گرفته نشده باشد.

همچنین با هدف اطمینان از ارائه انعطاف پذیری لازم که نیازهای تمام شرایط گوناگون در سراسر دنیا را در نظر گرفته باشد، دفتر شورای فیفا تصمیم گرفته  که تمهیدات موقتی را که سال گذشته در خصوص ثبت بازیکنان اعلام شده بود را تمدید کند.

در نتیجه بازیکنان می توانند طی یک سال حداکثر با سه باشگاه قرارداد ببندند و مجاز هستند حداکثر برای سه باشگاه در طول یم فصل بازی کنند.

همچنین فدراسیون ها می توانند:

در هر زمان برای افزایش یا اصلاح تاریخ های شروع و پایان پنجره نقل و انتقالات درخواست خود را به فیفا ارائه دهند.

درخواست نمایند بازه پنجره نقل و انتقالاتی که پیشتر باز شده است اصلاح یا طولانی تر شود، مشروط به اینکه مدت آن از حداکثر زمان مجاز (16 هفته) تجاوز نکند.

فیفا همگام با کنفدراسیون ها و فدراسیون ها بطور مداوم شرایط را در سراسر دنیا رصد کرده و با همکاری کنفدراسیون ها و فدراسیون ها تلاش های خود را معطوف به اطمینان از سلامت تمام کسانی خواهد نمود که در مسابقات بین المللی پیش رو شرکت خواهند داشت.

نویسنده: فرشید صادق زاده