جمعه دهم فروردین ماه

سارانی: راگبی در ایران پتانسیل بالایی دارد

کرونا همه ورزش ها را به رکود کشاند حتی رشته ای مثل راگبی که در چند سال اخیر فعالیت های مستمری را پیگیری کرد.

کرونا همه ورزش ها را به رکود کشاند حتی رشته ای مثل راگبی که در چند سال اخیر فعالیت های مستمری را پیگیری کرد.

فرشته سارانی کاپیتان وبازیکن تیم ملی کشورمان با اشاره به مسئله فوق افزود: قرار است برای روز 22 بهمن مسابقاتی را به صورت انفرادی برگزار کنند و شما می دانید که دکتر آقابیک رئیس انجمن راگبی هرآنچه را که برای پیشرفت یک ورزش لازم بود انجام داده است ولی وقتی که مسابقات غرب آسیا و اصولا تمام فعالیت های برون مرزی منتفی می شود کاری نمی شود انجام داد.

سارانی اضافه کرد : یکی از اقدامات خوبی که در این ایام صورت گرفت کلاس باز آموزی و ارتقا مربیان به صورت آنلاین بود که سبب شد مربیان با اصول آموزشی نوین این رشته بیشتر آشنا شوند.

وی افزود ما چندی پیش کلاس درجه دو بین المللی را گذرانده ایم و قرار است آزمون عملی این کلاس در اسفند ماه زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار شود.

سارانی درباره مربیان مطرح و بین المللی این رشته گفت: خانم ها نازنین حسینی ، زهره عینی و ناهید بیارجمندی که مسئولیت کمیته توسعه غرب آسیا را برعهده دارند از مربیان شایسته ما هستند و خانم مرضیه افتخاری که داور بین المللی این رشته محسوب می شوند. خانم افتخاری یک دوره مسابقات در آلمان را قضاوت کرد و خانم فاطمه نوری داور خط مسابقات بین المللی امارات بود. در مجموع در راگبی پتانسیل خوبی در کشور ما وجود دارد ولی باید مسئول انجمن بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و ارزش های نهفته در این ورزش به مسوولان شناسانده شود.

گفتگو: مرجان بنی یعقوب