جمعه دهم فروردین ماه

تعویق المپیک به رویاهای المپیکی برخی ورزشکاران پایان داد

 یکی از این بازیکنان خانم ریسا شین آبه  Risa Shinnabe است .او متولد 11 ژوئیه 1990 والیبالیست حرفه ای و بازنشسته والیبال است که در تیم های هیسامیتسو اسپیرینگسHisamitsu Springs و تیم ملی والیبال بانوان ژاپن All-Japan women's volleyball teamبازی می کرد. 

 یکی از این بازیکنان خانم ریسا شین آبه  Risa Shinnabe است .او متولد 11 ژوئیه 1990 والیبالیست حرفه ای و بازنشسته والیبال است که در تیم های هیسامیتسو اسپیرینگسHisamitsu Springs و تیم ملی والیبال بانوان ژاپن All-Japan women's volleyball teamبازی می کرد. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛  Risa Shinnabe  دارنده مدال برنز المپیک 2012لندن در یک کنفرانس خبری آنلاین در خرداد گذشته اعلام بازنشستگی کرد.تاثیر به تعویق افتادن بازی های المپیک توکیو بسیار گسترده بوده است ، اما این ورزشکاران هستند که بیشترین آسیب را دیده اند. بسیاری از آنها می توانستند به راحتی جزوبازیکنان تیم های المپیک خود و نماینده ژاپن باشند.در حقیقت ، برخی از ورزشکاران ژاپنی نتوانستند یک سال اضافی را برای شروع بازی ها صبر کنند لذا تصمیم گرفتند کرکره شغل خود را پائین بیاورند. 
مطمئنا ریسا شین آبه  Risa Shinnabe بازیکن تیم ملی والیبال زنان هم در میان آنها بود. این خانم 30 ساله بازنشستگی خود را از عالم بازیکنی اعلام کرد و دلیل اصلی آن را مجروح شدن دست راست عنوان کرد. در ابتدا ، او تصمیم گرفت پس از المپیک 2020 توکیو بازنشسته شود. اما المپیک به دلیل COVID19 به تعویق افتاد و او ناامید شد.

شینابه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "من در ماه آوریل جراحی انگشت داشتم. نمی دانم می توانم مثل قبل خوب بازی کنم یا نه. من تصمیم گرفتم بازنشسته شوم زیرا اکنون از عملکردم راضی نیستم. "

شین آبه گفت که برنامه او پایان بازیگری پس از حضور در بازی های توکیو بود. اما به دلیل آسیب دیدگی ، دیگر نمی تواند به این بازی ها متعهد شود زیرا در آوریل تحت عمل جراحی قرار گرفت.

شین آبه در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: "من فکر کردم که بازی کردن برای من کمی سخت خواهد بود و امیدوارم که با گذشت یک سال از امروزبه تیم کمک کنم."
پشت خط زن پیشین تیم هیسامیتسو اسپرینگز Hisamitsu Springs اضافه کرد وقتی شنیدم که بازیها المپیک بخاطر کووید 19به سال2021 منتقل شده اند " داغون " شدم. شین آبه ، که با تیم ژاپن در بازیهای المپیک 2012 لندن مدال برنز گرفته بود ، گفت: " آن یکسال برای من بسیار طولانی بود."
وقتی از او در مورد برنامه هایش پرسیدند که آیا  او به این بازی ها در تابستان فکر کرده بود .وی در پاسخ گفت: "من تمام تلاش خود را می کردم تا بتوانم یکی از 12 بازیکن حاضر در لیست باشم."
اما در پایان ، این بازیکن بومی استان کاگوشیما ، که به دلیل مصدومیت بازی های المپیک 2016 ریو را از دست داد ، نمی توانست در شرایط دشوار پایدار و مصمم بمانند. با ارزش ترین  MVP بازیکن لیگ برتر 2014- 2013 گفت : "من احساس کردم که حفظ وضعیت جسمی ام دشوارتر است و عملکرد من سال به سال کاهش می یابد. و من بیش از این نمی توانم تصور کنم که قادر خواهم شد به روش تمرینات قبلی برای یک سال دیگر ادامه دهم و شرایط فیزیکی خود را حفظ کنم. گویا وی در باشگاه هیسامیتسو در مسئولیتی اعلام نشده خدمت خواهد کرد.

نویسنده: رحیم رحیم زاده