پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیم نگاه...

فوتبال بولینگ و اسکواش نیست

تا انتخابات فدراسیون فوتبال دو سه هفته ای بیش نمانده است. انتخاباتی که برای جامعه ورزش و حتی دیپلماسی سیاسی اجتماعی کشور ما اهمیت به سزایی دارد.

تا انتخابات فدراسیون فوتبال دو سه هفته ای بیش نمانده است. انتخاباتی که برای جامعه ورزش و حتی دیپلماسی سیاسی اجتماعی کشور ما اهمیت به سزایی دارد. 

در این رهگذر رسانه ها رایزنی ها و گفتمان های خوبی را با خبرگان و دلسوزان آغاز کرده اند تا هریک به فراخور دانش و تجربیات خود توصیه های لازم را ارائه دهند تا ورزش کشور ما باز دچار اهمال و سست اندیشی عده ای خاص قرار نگیرد و ما نیز با حساسیت زیادی این قضیه را دنبال می کنیم؛ و اعتقاد داریم که باید بهترین انتخاب در تشکیلات فوتبال کشورمان صورت بگیرد.دیگر از مهندسی شدن انتخابات حرف نمی زنیم چون فوتبال ، بولینگ  و بیلیارد و اسکواش نیست .

ورزشی است که با سیاست عجین شده، اما پیشبرد امور فنی و اقتصادی فوتبال فقط از عهده افکاری بر می آید که اندیشمندانه فوتبال را بشناسند.آدم هایی که توانایی انجام کارهای بزرگ را ندارند نباید وارد گود شوند و با تاکید فراوان می نویسیم که مسئولان در هر رده یا بخشی که باشد نباید اجازه بدهند که مهره چینی های باندی و گروهی انتخابات را به بیراهه بکشد. مهره چینی و تحمیل افراد با روح انتخابات ورزشی منافات اساسی دارد.

این واقعیتی است که فوتبال را باید شخصیت های ورزشی اداره کنند و البته از کمک های دولتی هم بهره ببرند و دولت مردان نیز باید بدانند زمانی مساعدت ها و حمایت های آنان به بار نشسته و آدم های سلامت و دارای اهلیت فنی و مدیریتی در مسند مسئولیت قرار بگیرند. خواهش ما اینست که اجازه بدهیم انتخابات فوتبال، سالم و با صلابت برگزار شود.آدم های معمولی و کم توان نمی توانند فوتبال طوفان زده کشورمان را به سامان برسانند.

نویسنده:رضا اسماعیلی