جمعه دهم فروردین ماه

مسئولان نساجی راست می گویند یا سرمربی استقلال؟

این روزها تیم فوتبال باشگاه قدیمی به اصطلاح فرهنگی ورزشی پایتخت کشورمان(استقلال) به خاطر بروز یک سری اتفاقاتی که از مدت ها پیش گریبانگیر آبی پوشان شده است.

این روزها تیم فوتبال باشگاه قدیمی به اصطلاح فرهنگی ورزشی پایتخت کشورمان(استقلال) به خاطر بروز یک سری اتفاقاتی که از مدت ها پیش گریبانگیر آبی پوشان شده است.

ولی مدیر عامل باشگاه استقلال با محمود فکری سرمربی شمالی تیم استقلال  یک جلسه مهمی داشت تا از آخرین وضعیت اوضاع و احوال کنونی تیم و بازیکنان تیم این فصل مطلع شود.

مددی مدیر عامل استقلال در این نشست دو الی سه ساعته خود با فکری قول همه گونه  کمک  مالی و همکاری خیلی بیشتری را داده است. تا بدین ترتیب سروصدا  آن دسته از بازیکنان سرشناس استقلالی که بعد از برگزاری دیدار پریروز استقلال با نساجی مازندران که در استادیوم یکصدهزار نفری آزادی تهران صورت گرفته بود و سرانجام هم پیروزی با نتیجه یک بر صفر آبی پوشان پایتخت منجر شده بود، تا حدود زیادی فروکش کند. برای بعضی از بازیکنان صاحبنام استقلال مثل ووریا غفوری، مهدی قائدی و .  . . از بابت عدم توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان باشگاه به وضعیت قرارداد و همچنین مسائل مالی و غیره ناراحت و گله مند شده بودند. این در حالی است که ووریا غفوری کاپیتان و بازیکن بسیار خوب و واقعاً تأثیرگذار استقلال نیز از بابت بهبود مسائل مالی خود در رابطه با تمدید قرارداد سه ساله اش با این باشگاه آنگاه از دست مسئولان باشگاه خودش حسابی شاکی است و به همین دلیل وی از حضور در تمرینات روز گذشته استقلال خودداری کرده است.

همچنین در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در  پایان دیدار برخی از مسوولان نساجی و محمود فکری سرمربی سابق نساجی و حال حاضر استقلال علیه همدیگر جنگ لفظی و فیزیکی داشته اند اما فکری در جواب به برخی از اظهارات  آن مسوول  باشگاه نساجی گفت:  حرف ها و یا انتقادات را قبول ندارم چون دروغ می گویند و قصد تخریب شخصیت و اعتبار مرا دارند.

 توضیح اینکه فکری سال گذشته ابتدا هدایت تیم نساجی در رقابت های لیگ برتر کشور را رسماً بر عهده داشت و انصافاً نتایج بسیار خوبی هم با تنها نماینده فوتبال استان مازندران در لیگ نوزدهم فوتبال ایران گرفته بود اما فکری در این فصل ابتدا برای ماندن و یا نیامدن مجدد خودش در تیم نساجی نیز کاملاً برسر دو راهی قرار گرفته بود ولی سرانجام استقلال یعنی تیم محبوب سابقش را برای ادامه حرفه مربیگری در لیگ بیستم فوتبال کشورمان رسماً انتخاب است و خوشبختانه حالا تیم خوب شکل گرفته این فصل فکری هم با داشتن 26 امتیاز از چهارده بازی در رقابت خیلی نزدیکتر و فشرده تر با برخی دیگر از تیم های مدعی مانند سپاهان و صنعت نفت آبادان، پرسپولیس، تراکتور تبریز و یا فولاد خوزستان آنگاه کماکان صدر جدول لیگ را به خود اختصاص داده است، اما اینک سوأل ما از مسوولان باشگاه نساجی اینجاست، آقایان! مسوول در نساجی چرا حالا که لیگ برتر ایران هم هفته چهاردهم برگزاری خود را پشت سر می گذارد ولی یکبار دیگر علیه محمود فکری سرمربی فصل پیش تیم باشگاه های مربوطه تان با رسانه داخلی مصاحبه جنجالی به عمل آورده اید و همچنین از عملکرد قبلی سرمربی کنونی استقلال در قبال تعهداتش به تیم باشگاه نساجی هم شدیداً انتقاد کرده اید؟آیا اکنون فرصت مناسبی برای حل مشکلات و اختلافات به وجود آمده است؟

نقش مشاوره در تیم های بزرگ

هرچند یحیی گل محمدی در کنار خود از مشاوره و همفکری کریم باقری به عنوان دستیار اول سود می برد اما فکر می کنیم که حضور حمید مطهری در این جمع داود فنایی و افشین پیروانی را کامل کرده است. نقش این گروه را در کسب نایب قهرمانی باشگاه های آسیا دیدم و اکنون اعتقاد داریم پرسپولیس با برخورداری از این جمع خوب و مشاوره های که افرادی مثل مطهری به وی می دهند می تواند آهسته آهسته به صدرجدول لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور نزدیک شود. بدون تردید امروز نقش همیاران و همفکران در باشگاه های ورزشی آنقدر مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت هرچند که هر چه قدر مربیان ما به دنبال بچه های آرام و حرف گوش کن هستند وپرسپولیس و یحیی گل محمدی نشان دادند که به دنبال آدم  های دکوری نیستند.

معرفی اعضای کمیته انضباطی سرخ پوشان

اعضای کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس مشخص و معرفی شدند.بر این اساس، سید مجید صدری، رئیس هیات مدیره، حمید جاسمیان پیشکسوت و کاپیتان پیشین  سرخپوشان ایران و مرتضی دریس ملائکه، اعضای کمیته انضباطی باشگاه سرخ پوشان خواهند بود.

سعادتمند: از زمان حضور من در استقلال شش ماه می گذرد

احمد سعادتمند مدیرعامل سابق باشگاه استقلالدرباره قرارداد وریا غفوری گفت: از آخرین زمان حضور من در استقلال بیش از ۵-۶ ماه می‌گذرد و اگر ابهامی در خصوص قراردادها وجود داشت بهتر بود از همان ابتدا به آن رسیدگی می‌شد تا پاسخگو باشیم.

وی افزود: استقلال الان در شرایط حساسی قرار دارد. این تیم یک دیدار مهم برای قهرمانی نیم فصل با سپاهان در پیش دارد و هر گونه حاشیه و بحرانی می‌تواند این موقعیت مهم را دچار خلل نماید. من دوست ندارم ابزار دست افرادی شوم که با نام من برای استقلال حاشیه درست کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: امروز هر کس ادعا دارد خیرخواه استقلال است باید به آرامش آن کمک کند نه با ایجاد بحران‌های دستی و خود ساخته، زمینه ساز ایجاد حاشیه و از بین رفتن موفقیت‌ها شود.

نویسنده:حسن امام قلی