پنجشنبه نهم فروردین ماه
محک آزادکاران برای کسب دوبنده تیم ملی؛

هیچ کشتی گیری بدون انتخابی راهی المپیک نخواهد شد

آزادکاران حاضر در اردوهای تیم ملی، به گذر از فیلتر انتخابی راهی رقابت های المپیک 2021 توکیو خواهند شد.

آزادکاران حاضر در اردوهای تیم ملی، به گذر از فیلتر انتخابی راهی رقابت های المپیک 2021 توکیو خواهند شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و موافقت فدراسیون برنامه کادر فنی به جهت انتخاب کشتی گیران ملی پوش برای اعزام به بازی های المپیک توکیو به شرح زیر اعلام شد.


 نحوه اجراء:
1- برگزاری رقابت ها به صورت انتخابی درون اردویی در اوزان مدنظر کادر فنی
2- اعزام به رقابت های بین المللی و محک کشتی گیران مدنظر در این مسابقات
3- مسابقات درون اردویی بر سر وزن قانونی، با آخرین قوانین و مقررات اتحادیه جهانی و 3 ساعت پس از وزن کشی برگزار و در صورت صلاحدید کمیته فنی این امکان نیز وجود دارد که برنده این رقابت ها پیروز 2 مسابقه از 3 کشتی باشد.

الف : اوزانی که در آن سهمیه المپیک کسب شده است:
1- برگزاری رقابت های انتخابی در اوزان 57 و 86 کیلوگرم در تاریخ 19 اسفندماه:
 رضا اطری 
 رحمان عموزاد خلیلی
 حسن یزدانی  کامران قاسم پور
2- مشخص شدن فرد منتخب اعزامی به المپیک توکیو در وزن 125 کیلوگرم:
پس از اعزام کشتی گیران مدنظر این وزن به رقابت های بین المللی و قهرمانی آسیا در قزاقستان و نحوه عملکرد کشتی گیران، کادر فنی در مورد چگونگی انتخاب ملی پوش این وزن تصمیم گیری و آن را به اطلاع می رساند.

ب: اوزانی که در آن سهمیه المپیک کسب نشده:
1- برگزاری رقابت های انتخابی در وزن 74 کیلوگرم به منظور اعزام به مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان در تاریخ 27 بهمن ماه:
 کشتی بین
 یونس امامی  جمال عبادی
 با توجه به حضور مصطفی حسین خانی در این وزن، تصمیم گیری برای اعزام کشتی گیران به یکی از این دو مسابقه مذکور توسط کادر فنی انجام می شود.
2- اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم:
- در صورت کسب سهمیه در این اوزان، با توجه به حضور سایر مدعیان، چگونگی انتخاب ملی پوشان برای اعزام به المپیک، پس از تصمیم گیری کادر فنی اعلام خواهد شد.

ج: در هر صورت تمامی کشتی گیران برای حضور در المپیک با توجه به توضیحات فوق در نحوه اجراء، انتخاب می شوند و کشتی گیرانی که قبل و یا بعد از رقابت های انتخابی در اردو حاضر نشوند، شانسی برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان در سال 2021 ندارند.
همچنین کادر فنی عملکرد تمرینی کشتی گیران، حضور موفق در تورنمنت های بین المللی و مسائل اخلاقی را نیز در تصمیم گیری های خود لحاظ خواهد کرد.