جمعه دهم فروردین ماه

بوالیا به دنبال دستیابی به موفقیت در برابر بایرن است

مهاجم پس از شروع فعالیت حرفه ای خود در DR کنگو ، پس از پیوستن به ال گونا در لیگ برتر مصر ، نماینده چندین باشگاه زامبیا بود.

وقتی هواداران فوتبال نام خانوادگی "Bwalya" را می شنوند ، بسیاری به طور غریزی به فکر Kalusha Bwalya ، کاپیتان سابق زامبیا می افتند که تقریباً همه هم تیمی های بین المللی خود را در هنگام سقوط هواپیمای خود برای رفتن به یک مسابقه در سال 1993 از دست داد و بنابراین از همان سرنوشت در امان ماند.

دو سال بعد ، همنام وی والتر بوالیا در لوبومباشی در کنگو DR متولد شد. با داشتن بیش از 2200 کیلومترفاصله  این شهر از کینشاسا ، و نزدیکتر از پایتخت این کشور به زامبیا ، بولیا دارای تابعیت کنگوئی و زامبیایی است.

مهاجم پس از شروع فعالیت حرفه ای خود در DR کنگو ، پس از پیوستن به ال گونا در لیگ برتر مصر ، نماینده چندین باشگاه زامبیا بود. بازیکن 25 ساله با حضور خود در این تیم، در این نیم فصل به سرعت پیشرفت کرد و بهترین گلزنی بود که زمینه انتقال به الاهلی در پنجره نقل و انتقالات دسامبر را فراهم کرد. بیش از یک ماه بعد ، او خود را در مسابقات جام باشگاه های فوتبال FIFA قطر 2020 یافت.

با وجود خسته شدن در نیمه راه نیمه دوم ، بولیا هنوز هم یکی از بازیکنان موثر بود ، که گل قاطع الشحات را به ثمر برساند و پس از مدت کوتاهی تقریباً برتری تیمش را دو برابر کرد - تلاش او توسط VAR با کمترین حاشیه منتفی شود. مهاجم برای تحویل گل تحت فشار است ، زیرا هنوز در مدت زمان كوتاه خود با شیاطین سرخ موفق به گلزنی نشده است. با این حال ، باشگاه اعتقاد زیادی به توانایی های چشمگیر او دارد و می فهمد که فشاری که به خودش وارد می کند ممکن است پشت برخی از موقعیت های از دست رفته باشد.

پیتسو موزیمانه ، مربی الاهلی گفت: "او امروز نزدیک بود اولین گل خود را برای ما به ثمر برساند." "در واقع ، من فکر می کردم که او گل زده است ، فقط برای اینکه فناوری(دوربین ها) تصمیم دیگری بگیرد. آنها دید بهتری نسبت به ما دارند ، بنابراین نمی توانیم با این بحث کنیم.

او در حمله قدرتمند بود و ما فقط در نیمه دوم به دلیل استرس و خسارات جسمی که این نوع بازی ها روی بازیکنان وارد می کند ،او را تعویض کردیم."

والتر بوالیا در دیدار نیمه نهایی با بایرن مونیخ یک عمر شانس خواهد داشت. اگر او اولین گل خود را برای این تیم مقابل قهرمان اروپا به ثمر می رساند ، مطمئناً این یک موفقیت تاریخی خواهد بود.

موزیمانه گفت: "او مهاجم خوبی است و کارش گل زدن است ، بنابراین من مطمئن هستم که به زودی فرمول را دوباره پیدا خواهد کرد."

منبع: FIFA.com

اعظم سعیدی