پنجشنبه نهم فروردین ماه

نوروزی: آمده ام تا به کشتی فرنگی کمک کنم

قهرمان جهان و المپیک گفت: حضور من به عنوان مشاور عالی در امور کشتی فرنگی صرفا برای این است که بتوانم در کنار مسئولین فدراسیون و استاد خودم محمد بنا به این ورزش کمک کنم.

قهرمان جهان و المپیک گفت:حضور من به عنوان مشاور عالی در امور کشتی فرنگی صرفا برای این است که بتوانم در کنار مسئولین فدراسیون و استاد خودم محمد بنا به این ورزش کمک کنم.


امید نوروزی در همین رابطه به البرز ورزشی گفت: من در جایگاهی نیستم که بخواهم در امور مربوط به محمد آقای بنا نظر بدهم با این وجود هر کمکی از من خواسته شود کوتاهی نخواهم کرد. نظر رییس فدراسیون این بود که کنار ایشان باشم در واقع همه این کار ها به خاطر آن است که به کشتی گیران و مربیان کمک کنم.
این قهرمان جهان و المپیک افزود: به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کشتی نظرات و دیدگاههایی دارم که سعی می کنم این دیدگاهها را با نایب رییس و رییس فدراسیون مورد بررسی قرار و پس از پخته شدن به مرحله اجرا بگذاریم. به عنوان مثال در حال حاضر بسیاری از مربیان خصوصا مربیان سازنده بر اثر شرایط کرونا و تعطیلی باشگاهها با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و باید تلاش کنیم راههای لازم را برای رفع  مشکل آنها پیدا کنیم.
وی در خصوص اولویت های کاری خود به عنوان مشاور عالی رییس فدراسیون تاکید کرد: کشتی فرنگی در حال حاضر با مشکلاتی روبرو است که از آن جمله لزوم توجه به مربیان و ورزشکاران است. همچنین لازم است این ورزش را به جهت کمیت مورد تقویت قرار دهیم و پای نوجوانان و آینده سازان را به این رشته باز کنیم. در این زمینه تبلیغات و اشاعه برنامه های اختصاصی کشتی می تواند موثر واقع شود به همین منظور قرار است مطابق سیاست های فدراسیون پی گیر پخش برنامه اختصاصی کشتی در استان های کشتی خیز باشیم. این کار باعث می شود حامیان مالی و اسپانسرها به کمک ورزش اول بشتابند و کم و کاستی ها بر طرف شود. شخصا در نظر دارم با سفر به استان های مختلف از نزدیک در جریان کشتی فرنگی باشم تا راهکاری که ارائه می دهم متناسب با شرایط موجود باشد.
نوروزی در پایان اظهار امیدواری کرد: آمدنش بتواند کمک حال کشتی باشد با وجودی که کشتی فرنگی هنوز سه سهمیه المپیک را نگرفته و باید تلاش کنیم در دو میدان اول گزینشی سهمیه ها کامل شود. هر چند کار ساده ای نیست خصوصا در ۶۷ کیلو قدری با مشکل روبرو هستیم اما به اعتقاد من در نهایت با تیم کامل به المپیک توکیو خواهیم رفت.
گفت و گو: احمد دباغ