جمعه سی و یکم فروردین ماه

برهانی: اول پایه، بعد مربی خارجی

در خبرها آمده بود که بازیکن ایرانی شاغل در لیگ بانوان ترکیه نفر دوم آبشارزنهای لیگ این کشور شده است، این خبر اما از سوی برخی محافل داخلی به عنوان یک شوی تبلیغاتی تلقی شده بود، در این باره گفت و گویی با مائده برهانی بازیکن ملی پوش و با تجربه والیبال ایران انجام داده ایم تا از صحت و سقم قضیه آگاه شویم.

برهانی با ارایه جدول آبشارزنهای لیگ ترکیه گفت: بعد از مونیکا کرستوا از تیم NAC که 271 آبشار زده و میانگین 7/13 را به نام خود ثبت کرد، من با 343 آبشار و درصد موفقیت 4/9 از 70 دست نفر دوم شده ام، این آمار را چند آنالیزور شاغل در لیگ ترکیه ارایه داده اند.

برهانی که اینک در زادگاهش اصفهان بسر می برد، درباره جدایی از تیم سامسون و پیشنهادات جدید گفت: زمانی که قصد آمدن به ایران را داشتم یک تیم ترک با من صحبت کرد اما فعلا که کرونا همه مسابقات و برنامه ها را بهم زده است.

 class=

برهای که چندبار از عدم برنامه ریزی برای والیبال بانوان در کشور ما انتقاد کرده است در این باره گفت: اول باید پایه سازی خوب و اصولی در والیبال بانوان صورت بگیرد و بعد به فکر استخدام مربی خارجی باشند. به اعتقاد من برای ساختن پایه های قوی باید از مربیان مرد کشورمان استفاده کنیم، چون آنها به خوبی کار پایه را بلد هستند. در لیگ ترکیه دو بازیکن دیگر - مونا آشفته از گرگان و مهسا کدخدا از بیرجند نیز بازی می کنند ولی هیچیک از تیمهای این بازیکنان به پلی آف لیگ یک ترکیه صعود نکرده اند.

نویسنده: مرجان بنی یعقوب